Flottaarcok – Hyundai i40 vagy Kia Optima? 1. rész


Legutóbb a legkeresettebb alsó-középkategóriában hasonlítottam össze a Hyundai új i30 modelljét a frissen megjelent Kia Ceed-del. A bejegyzés hamar népszerűvé vált a blogolvasók körében, így egy kategóriával feljebb lépünk és megnézzük, melyik jobb vétel: az i40 vagy az Optima?

A Hyundai tavaly szokatlan módon vezette be új, a Sonatát Európában (más piacokon maradt a Sonata) leváltó középkategóriás modelljét, az i40-et. Elsőként a 2011-es Genfi Autószalonon kombi karosszériával mutatkozott be a modell, mivel a gyáriak piackutatásai szerint ebben a szegmensben a vásárlók a kombi felépítményt értékelik leginkább. A modellpalettához csupán néhány hónapos késéssel csatlakozott a „hagyományos” limuzin kivitel, mely a kombi értékeit megtartva azokat elegáns négyajtós formában tálalja.

A Hyundai i40-hez képest viszonylag későn, idén tavasszal érkezett meg hazánkba a testvérmárka középkategóriás modellje, a Kia Optima. Ez a modell jelenleg csupán egyféle, limuzin karosszériával kapható, formája megegyezik a világ más pontjain (pl. USA) kapható kivitellel. A gyáriak ígérete szerint azonban még az idén megismerhetjük az Optima praktikus kombiját is.

A fentiekben vázolt okok miatt jelenleg célszerűbb a limuzin kivitelek összehasonlítása.


Habár a technikájuk alapetően azonos, karakterében mégis jelentősen eltér a két modell egymástól. Mindkét autó magában hordozza a márkától elvárható stíílusjegyeket, így a Hyundai a tszögletű hűtörácsával, sólyomszemeket idéző, hátrahúzott fényszóróival hozza a Hyundai folyékony szobráaszatának minden stíluselemét, melyek sokkal elegánsabbá, kecsesebbé teszik a hatalmas karosszériát. A Kia Optima ezzel szemben markáns kiállású, melyet különösképpen kihangsúlyoz márkaidentitáshoz tartozó tigrisszáj motívum a hűtőmaszkon.

Méretek tekintetében az Optima teljes hosszúsága több, mint 10 centivel haladja meg az i40-ét (4845 vs 4740, míg tengelytáv tekintetében is az Optima a nyerő, hiszen az 2795 mm, míg az i40 "csupán" 2770 mm teret ad a kerekek között.  Szélességben kisebb az eltérés, ám itt is az Optima vezet 1830 mm-es tükrök nélkül mért terjedelmével, míg az i40 1815 mm széles. Az Optima alacsonyabb is, mint konszerntestvére, hiszen 1455 mm-es magassága 1,5 centivel kevesebb, mint a 1470 mm-es i40. A külső méretek alapján eleve borítékolni lehet, hogy a csomagtér tekintetében is az Optima a győztes, 523 liternyi csomag fér bele, míg az i40 bendőjébe 20 literrel kevesebb 503 liter pakolható.   

A Hyundai i40 jelenleg összesen háromféle erőforrással, négy teljesítményszinttel kapható a magyar piacon. Az alapmodellaz 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDi) benzines, mely 135 lóerős teljesítménnyel, Life felszereltségben listaáron 6,340 millió Ft-tól kapható.

Az i40 kapható még 2 literes, 177 lóerős GDi benzines erőforrással is, melyhez minimum Comfort felszereltséget kell választanunk, így ára az alapmodellnél kereken 1 millió Ft-tal több, azaz 7,34 millió Ft.


Aki inkább dízelmotorral szeretne i40 modellt, az 1,7 literes CRDi erőforrás kétféle teljesítményszintű változata közül választhat: a 115 lóerős dízel 6,84 millió Ft, míg a 136 lóerős (HP) 7,14 millió Ft Life felszereltség esetén.

Aki nem szeretne váltani, az az i40 modellnél 600 ezer Ft-os többlet után juthat hozzá a 6 fokozatú automata váltóhoz, mely a 2 literes benzineshez, illetve az 1,7 CRDi HP változathoz elérhető.  


Az Optima (a Ceedhez hasonlóan) jelenleg az i40-nél kissé szűkebb motorváltozatokban kapható. Mindösszekétféle motor választható hozzá: a 2 literes, 177 lovas GDi, mely LX felszereltség választásával 6,599 millió Ft, míg a dízelpártiaknak meg kell elégedniük az 1,7 CRDi 136 lóerős változatával, amely 7,099 millió Ft-ért lehet a miénk. Ez azonban átmeneti állapot, várhatóan később megjelenik a kínálatban az i40-nél már kapható 1,6 literes benzines és a dízel kisebb teljesítményű változata is.    

Az automata váltómű felára az Optima esetében szerényebb, „mindössze” 300 ezer Ft.

Mit kapunk ennyi pénzért a két testvérmárka alapmodelljében? Mindkét modell biztonsági felszereltsége csaknem teljes: 6 légzsák, aktív fejtámlák, menetstabilizáló, vészfékasszisztens, automata központi ajtózárás, automata elektromos ablakok, Isofix mindkét modellben alapáras tételek. A Hyundai esetében ezt kiegészíti a térdlégzsák, így összesen 7 légzsák ügyel a bent ülők biztonságára ütközés esetén.


A külső megjelenés tekintetében mindkét jármű 16 collos kereken gördül, színezettek az üvegek, az index a külsőtükrökben villog, valamint első ködlámpa segíti a láthatóságot. Az Optima ezen felül könnyűfém keréktárcsákat, teljes értékű pótkereket és hazakísérő fényt kínál. Az i40 alapváltozatának esetében meg kell elégednünk a defektjavító készlettel, viszont a ködlámpa mellett LED nappali menetfény világít, vetítőlencsés fényszórói mellett statikus kanyarfényszóró is helyet kapott.

A kényelmi felszerelések közül mindkét modellben széria a kormányról vezérelhető, USB-vel és 6 hangszóróval felszerelt audiórendszer, a bőrkormány és bőrborítású sebességváltógomb, a légkondicionáló, a térképolvasó lámpa és a szemüvegtartó, az elektromos, fűtött külső tükrök, a távirányítású központi zár riasztóval, a 4 elektromos ablak, osztva dönthető hátsó üléstámla és a fedélzeti számítógép. A Hyundaiban ezekhez első kartámasz, elektromos rögzítőfék, jégmentesítővel ellátott első szélvédő, bicskakulcs, automata fényszóróvezérlés kapcsolódik, viszont az Optimához alapáron jár a kétzónás automata légkondicionáló, a tempomat, a bluetooth kihangosító, valamint az összes ablak egyérintéses működtetése.

(folyt. köv.)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei