Beüzemelték a Hyundai harmadik kínai üzemét


A Hyundai Motor Pekingben felépített harmadik gyártóüzeme megkezdte az Avante (Elantra) módosított változatának próbatermelését – közölte a vállalat képviselője.

„Habár az üzemben már megkezdődött a termelési folyamat, az új gyártóüzem ünnepélyes felavatásával még néhány hétig várni kell.” – mondta a Hyundai szóvivője. Hozzátette, az új üzemben az Avante HD, vagy ahogyan a kínai piacon nevezik, Yue Dong, illetve az idei Pekingi Autókiállításon bemutatott Avante MD, vagyis Langdong készül majd. Ezen modellek jellegzetessége, hogy néhány centivel hosszabbak eredeti változataiknál annak érdekében, hogy jobban megfeleljenek a kínai vásárlók igényeinek.   

 A vállalat harmadik kínai üzeme jelentős szerepet játszik a Hyundai Motor Group azon célkitűzésében, mellyel idén a csoport értékesítési tervét világviszonylatban 7 millió autóban határozták meg.  A Hyundai Motor elnöke, Mong-koo Chung ugyanis egy korábbi üzenetében arról nyilatkozott, hogy a 2011-es 6,6 millió darabos eredményt 400 ezerrel szeretnék túlszárnyalni 2012. során.


A gyorsan változó globális trendek közepette ezen impozáns eredmény elérésében kulcsfontosságú szerep jut a termelési egységek és az értékesítési vállalatok összehangolt együttműködési rendszerének.

Chung elmondta, hogy a Hyundai és a Kia márkák 2011-es 6,6 millió darabos együttes eladásukkal immár a világ ötödik legnagyobb autóipari vállalatává tették a Hyundai Motort. „Mindkettő 2009. óta folyamatosan kétszámjegyű növekedést ért el, ám a növekedés üteme idén csak 6,1 százalékra várható.”

Az elnök hangsúlyozta azt is, hogy az előrejelzések szerint az autóipar teljesítménye lassulni fog, ezzel együtt pedig a verseny kiéleződik. „Mint a világ egyik vezető vállalata, ezen az ingoványos talajon meg kell vetnünk a lábunkat, hogy eredményeket érhessünk el.” – mondta, majd azt is hozzátette, hogy a csoport megvalósult globalizációs tervei alapján a világ legtöbb jelentős autópiacán jelen van a Hyundai.


„A Beijing Hyundai harmadik üzeme, valamint a Brazíliában épülő gyár még idén megkezdi termelését. Ezzel teljessé válik a Hyundai globális termelési hálózata, mely immár 30 üzemet jelent a világ kilenc országában.”

A termelés mellett a kutatás-fejlesztés fontosságát is kiemelte az elnök, mellyel a vállalat követni képes a vásárlók változó igényeit. „A csoport növelni fogja a szakértőinek számát, valamint növeli a környezetbarát technológiák kifejlesztésére fordítandó befektetés nagyságát.”  

Chung minden bizonnyal beszédet tart majd a harmadik pekingi üzem hivatalos megnyitóján is.

Június végén a Kia Motors letette a márka harmadik kínai összeszerelő üzemének alapkövét, amellyel a vállalat megduplázhatja termelési kapacitását a világ legdinamikusabban fejlődő autópiacán. Az új üzem 2014. első felében készül el, melyben további 300 ezer, kifejezetten a kínai vásárlók igényei szerint kifejlesztett autó készülhet.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei