A Hyundai titok - Interjú a Hyundai Motor Deutchland igazgatójával 1. rész


Míg más autógyártók kénytelenek bevételkiesést elkönyvelni, addig a Hyundai továbbra is szárnyal. Ám ezen sikernek csak egy része származik a jól eltalált termékoffenzívából. Nemrég új vezető került a Hyundai németországi importőrének helyére, akivel a Lipcsei Autókiállításon készült az alábbi interjú.

Schrink úr, Ön már több, mint 100 napja vezeti a Hyundai Motor Deutchlandot. Mielőtt idekerült volna, dolgozott a Fordnál, Audinál, Toyotánál. Mi az, ami más a Hyundainál?

Még soha nem találkoztam olyan autógyártóval, mely olyan gyorsan fejlődne, mint a Hyundai. Az a gyorsaság páratlan, ahogyan a Hyundai egy újonnan megjelenő vásárlói igényt, mely trenddé válik, a lehető leggyorsabban a járműfejlesztésbe átülteti.

Ehhez járul hozzá egy olyan minőség, mely tényleg olyan jó, mellyel lépést tarthat bárkivel. A Hyundai nem azt mondja, hogy a legjobb minőségű és a leggyorsabb, hanem azt, hogy magas minőségű és gyors. A minőség színvonalát a vásárlóink is elismerik. Az én feladatom most az, hogy a márka továbbra is a vásárlók tudatában legyen. Azért, mert a márkaképünk még mindig egy kissé lejjebb van, mint szeretnénk. Mindehhez viszont szükség van a vásárlói elégedettség maximális elérésére is.

Apropó vásárlói elégedettség! A Hyundai 5 év garanciát vállal autóira. Ez egyedülálló, mivel még a nagy autógyártók is megálltak két évnél. Gazdaságilag nézve, rövid távon mindenképpen kifizetődő ez, ám hosszú távon is működhet egy ilyen vállalás?

Amit a Hyundai csinál abban mindenben a legmagasabb minőséggel teszi, legyen az a fejlesztés, gyártás, illetve a munkafolyamatok. Ebben biztosak vagyunk és mivel mi megbízunk a termékünkben, ezt a bizalmat átadjuk vásárlóinknak is. A tapasztalatom az, hogy a Hyundai nem lenne Hyundai, ha nem lennénk biztosak abban, hogy az 5 év garancia nemcsak a vásárlóknak, hanem az autógyártónak is előnyös volna. A kérdésre a válasz: igen, gazdaságos.

Dolgozott a Toyotánál, melynek stratégiája és fejlődése jelentősen a hibridtechnológiára épül. Tényleg ez az autóipar fejlődési iránya, és vajon a Hyundai is követi ezt?

Úgy gondolom, hogy a piaci elemzések alapján a vásárlói igények feldolgozása és a termékfejlesztés ahhoz igazításában jól áll a Hyundai. Vagyis arra koncentrálunk, amit a vásárlók többsége akar, mely alapján alakítjuk kínálatunkat. Fontos az attraktív és progresszív formaterv, kiváló minőség és a piaci gyorsaság.  Ezekhez járul hozzá a hagyományos erőforrásaink gazdaságossága, melyek közelítik a hibridekét. 


Az új i20 például az 1,1 literes, 75 lóerős háromhengeres motorjával akár 3,2 litert fogyaszthat alacsony, 84 g/km-es széndioxid kibocsátás mellett, mely kategóriájában kiemelkedő érték. Ilyen a vásárlók igénye. Ha a felhasználó más igényeket támaszt, akkor képesek vagyunk arra, hogy rövid időn belül a változó igényekhez igazítjuk a termékeinket. Ha egy hibridet szeretnének, megcsináljuk. Ha elektromos autóra vágynak, azt is rövid időtávon belül képesek vagyunk előállítani.

Van egy üzemanyagcellás modellünk, mely éppen nemrég tette meg az Oslo és Monte Carlo közötti távolságot mindenféle külső segítség nélkül. Az ix35 FCEV 2015-re szériaéretté válik. Ám az ilyen modelleknek még nincs megfelelő piacuk. És amíg ez így marad, mi továbbra is gazdaságos üzemeltetésű hagyományos erőforrásokat kínálunk.

(folyt.köv.)
Forrás: n-tv.de

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei