Flottaarcok – Hyundai i40 vagy Kia Optima? 2. rész



Legutóbb a legkeresettebb alsó-középkategóriában hasonlítottam össze a Hyundai új i30 modelljét a frissen megjelent Kia Ceed-del. A bejegyzés hamar népszerűvé vált a blogolvasók körében, így egy kategóriával feljebb lépünk és megnézzük, melyik jobb vétel: az i40 vagy az Optima?

Az alapfelszereltség mindkét modell esetében bizonyos elemekkel tovább bővíthető. Az i40 Life kiviteléhez start-stop rendszer (135 eFt), teljes értékű pótkerék alufelnin (45 eFt + alufelniszett 145 eFt), első-hátsó tolatóradar (145 eFt), első-hátsó ülésfűtés (115 eFt, kivéve 1,6), kihangosító (70 eFt), kétzónás légkondicionáló automata páramentesítéssel (160 eFt), esőérzékelő (45 eFt) és tempomat (95 eFt).


Az Optima LX változatához 150 ezer Ft-ért lehet start-stop rendszerünk, ugyanennyiért Skandináv csomagunk, melyben LED menetfény, kanyarfényszóró, fűthető, elektromosan behajló külső tükreink és fűthető első üléseink lehetnek.  

Ahogyan az alsó középkategóriában is, úgy egy szinttel feljebb is megfigyelhető, hogy az i40 több felszereltségi szinttel – Life, Comfort, Style, Premium – kapható, mint az Optima, mely LX, EX és EX Premium felszereltséggel kapható. Így mindenki kedve, ízlése és főleg pénztárcája szerint válogathatja össze a szükséges és igényelt extrákat.


A Hyundai esetében a Comfort (1,6: 6,84 mFt; 1,7 CRDi: 7,34 mFt) szint lényeges elemei: 16-os alufelnik, szükségpótkerék, kihangosító, kétzónás légkondicionáló automata páramentesítéssel, esőérzékelő és tempomat. A Style (1,6: 7,64 mFt; 1,7 CRDi: 8,14 mFt) ezenfelül hátsó oldallégzsákokat, 17-es alufelniket, teljes értékű pótkereket, sötétített hátsó oldalüvegeket, visszapillantó tükörbe integrált tolatókamerát, első-hátsó tolatóradart, elektromos vezetőülést, első-hátsó ülésfűtést, prémium audiórendszert, és kulcsnélküli indítórendszert tartalmaz. A kínálat csúcsán lévő Premium (2,0, 1,7 CRDi: 8,84 mFt) változatban ezenfelül 18 collos alufelni, xenon fényszórók, hővédő üvegezés, fűtött kormánykerék, bőrkárpit, Supervision műszeregység található. Szokatlan viszont, hogy még a legjobban felszerelt Premium kivitelnél is felárat kérnek a sávtartó rendszerért (145 eFt), az adaptív xenonért (140 eFt), az automata parkolórendszerért (105 eFt) és a navigációért (265 eFt).

Az Optimánál az EX (2.0: 7,199 mFt; 1,7 CRDi: 7,699 mFt) plusz felszereltsége: kormánypozíció visszajelző, bőrhatású ajtókárpit, fa/karbonbetétes műszerfal, fűthető első ülések, hűthető vezetőülés, automata párátlanítás, hátsó olvasólámpa, LED index-szel ellátott, elektromosan behajtható visszapillantó tükör, Supervision műszeregység, automata fényszóró, elektromosan sötétedő belső tükör, konvex külső tükrök, automata parkolórendszer, memóriával ellátott elektromos vezetőülés, fényszórómosó, fényvédő üvegezés, LED nappali menetfény és kanyarfényszóró. Ehhez a szinthez 500 ezer Ft-ért rendelhető navigációs redszer Infinity hangrendszerrel. Az EX Premium (2.0: 8,099 mFt; 1,7 CRDi: 8,599 mFt) szinten ezekhez guminyomás ellenőrző rendszer, sávtartó asszisztens, nyomógombos indítás, alupedálok, tolatókamerával felszerelt navigáció és Infinity hangrendszer csatlakozik. Az EX Premiumhoz Luxus csomag is elérhető, melyben 400 ezer Ft-ért panoráma napfénytető, fűthető hátsó ülés, fabetétes kormány, elektromos utasülés és fűthető kormány kapható.


A két modellhez kínált garanciális feltételek igazán nagyvonalúak, hiszen a Kia az Optimára is 7 év, vagy 150 ezer km-t, míg a Hyundai az i40-hez is 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát ad. A későbbiekben az Optima kombiváltozatának megjelenése is tovább árnyékolhatja a képet.  

Ezek után ember, vagy inkább flottamenedzser legyen a talpán, aki eldönti, melyik modell az, amelyik számára, illetve cége számára megfelelő választás lehet. Az alacsonyabb felszereltségi szinteken mindkét modell felszereltsége megfelelő, csak az egyes vásárlók egyéni felszereltség igényei dönthetnek egyik, vagy másik változat mellett. A felsőbb árkategóriákban azonban egyértelműen látszik a Kia előnye, hiszen legjobban felszerelt dízelváltozata is „mindössze” 8,6 millió Ft-ba kerül, ráadásul olyan extrákkal, mint a sávtartó asszisztens, a navigáció, melyekért az eleve drágább i40-nél még súlyos százezreket kérnek.

Forrás: hyundai.hu, kiamotors.hu

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei