Megfelelő a Hyundai korrózióvédelme


A Hyundai Motor Group visszautasítja azokat a vádakat, melyek szerint a koreai autóipari óriás csupán az exportra szánt autóit vonta be rozsdaálló bevonattal és ezzel hátrányosan megkülönböztette helyi vásárlóit.

A Kia Motors vállalatot is birtokló Hyundai azzal védekezik, hogy a helyi piacon 2006. óta eladott járművek 70 százaléka kapott rozsdaálló védőbevonatot, mely ugyanolyan arányú, mint az Amerikába, illetve Európába szállított járművek esetében.

„A közepes méretű, vagy annál nagyobb járművek 2006. vége óta 70 százalékos arányban kaptak cinkbevonatot. Tavaly óta már az elkészült járművek több, mint 70 százaléka rendelkezik ilyen védőbevonattal.” – tette közzé az autógyártó egy közleményben.

A cinkkel kezelt védőbevonat megóvja az acél kalcium klorid okozta rozsdásodásától, melyet általában havazás utáni útsózáshoz használnak fel.  

Habár Dél-Koreában a ritkább havazás miatt nem kötelező az autók cinkbevonata, a Hyundai szerint a koreai vásárlók érdekében mégis alkalmazták ezt a megelőző eljárást a helyben eladott járműveknél is.

A koreai Korróziós Mérnökök Egyesülete szerint Kínában, illetve Ausztráliában nem szükséges a korrózióvédelem, míg az Egyesült Államokban és Európában komoly veszélye van az autókat ért korróziónak, így ott fokozottabban ügyelnek erre.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei