Az i30 vagy a Ceed a jobb golfjátékos?
Ugyan nemrég ezen blogon már összevetettem a Hyundai i30-at és a vele szoros kapcsolatban álló Kia Ceed modelleket, ám az Auto Bild most teszten mérte össze a két modellt annak érdekében, hogy kiderüljön, melyikük jobb választás.
A Kia Ceed és a Hyundai i30 modellek technikai értelemben teljesen egyformák: a motor, a futómű, a fékek, az elektronika – minden azonos, azonos helyről érkezik. Ám még az ikreknél is vannak különbségek, ahogyan azt a teszt is bizonyítja.
Belül:
A Hyundai egy leheletnyivel több helyet kínál a hátul ülőknek és az üléspozíció is kényelmesebb. Elöl puhábbak, hátul a magasabban fekvő helyeken jobbak az anyagok. A Kia keményebb anyagokat használ, valamint az ideális üléspozíció megtalálása folyamatos fészkelődésre készteti az utasokat.
Motor:
Az erőforrások terén is a Hyundai áll az élre, ugyanis a 135 lovas, négyhengeres GDi közvetlen befecskendezéses motor kissé nyugodtabban jár. Ezenfelül a 30 kilogrammal könnyebb Hyundait kicsivel gyorsabban is repíti 100-as tempóra (10,3 helyett 10 másodperc alatt). Sőt, emellett a Hyundai takarékosabb is, mivel 6,3 litert kér 100 km-re, míg a Kia 6,5 litert.
Menettulajdonságok:
Az i30 egyértelműen jobban és komfortosabban fut. A kisebb úthibákat jobban elsimítja, ezzel a vezetési kényelem sokkal nyugodtabb. A Ceed ezzel szemben sokkal nyugtalanabbul viselkedik, rosszabb úton a kormányon és a pedálokon is érezhetőek az útegyenetlenségek rezgései, melyekben azonban nagy szerepet játszik a tesztautó 205-ös gumijai.
Egyaránt gyenge pont:
Durvább útfelületen mindkét futómű teljesítőképessége határára érkezik, a felfüggesztés visszaüt. A háromállású kormány-karakterisztika sem nyerte el a tesztelők tetszését, mivel túlságosan mesterségesen reagál a kormánymozdulatokra, miközben a kormányvisszajelzés szinte teljesen hiányzik.
Árak:
Németországban a Ceed 1,6 GDi 17690 Euro (M.o.: 4,7 mFt), az i30 1,6 GDi pedig 19370 Euro. (M.o.: 4,95 mFt) Összehasonlításképpen egy Golf 1,4 TSi 122 lóerővel 21575 Euro. (M.o.: 4,85 mFt)
Árelőny a Kiánál?
Ez csak látszólagos, mivel a Kia alapfelszereltsége igen szerény, további extrák pedig csak csomagokban elérhetőek, amelyek így megdrágítják az autót. Azért, amit a Hyundai már a gyárban alapfelszereltségként belerak, a Kiánál komoly összeget kérnek.
Az utasoldali ülésemelés csak a magasabb felszereltséggel együtt jár, de a LED nappali menetfény, a tempomat, vagy a klímaautomata is jócskán megdrágíthatja a Kia árcéduláját. A Kia csupán hétéves garanciájával jár előrébb a Hyundainál, amely 5 évet kínál.
Végeredmény:
A mérési adatok, a fogyasztási adatok, valamint a kényelem és a menetdinamika összevetése alapján megállapítható: a Hyundai i30 egyértelműen jobb és ezzel méltóbb koreai ellenfele a Volkswagen Golfnak.
Forrás: bild.de