A Hyundai konszern márkáinak elkülönülése és stratégiája - Interjú Jürgen Grimmel 2. rész


Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe Technical Center vezetője a Hyundai és a Kia márkák differenciálásáról új dízel-, elektro- és benzinmotorokról, meghajtó- és váltóműrendszerekről.

Hogyan vélekedik a hibridekről?

Minden alkotóelem rendelkezésre áll, ha ilyet kívánunk előállítani. Ám jelenleg éppen a koncepció tekintetében „hazai”-nak számító Amerikában csökken az érdeklődés a hibridek iránt. A kérdés még mindig inkább erősen politikai jellegű. Pontosan megfigyeljük a piacot és ezzel egyidejűleg továbbfejlesztjük a technikát.   

Készen állna a piac egy dízel-hibridre?

Ez jelenleg nyitott kérdés. Mindenesetre ez egy viszonylag könnyű kombinációs lehetőség. A Hyundai i40 modellünk jelenleg is elég gazdaságos, ám ha a 95 g/km-es széndioxid-kibocsátást kívánjuk elérni, a hibrid mindenképpen előtérbe kerül.

Mi a helyzet az üzemanyagcellás és az elektromos meghajtással?

Vannak üzemanyagcellás modelljeink, melyeket jelenleg többek között Skandináviában tesztelnek, ám a hozzájuk tartozó infrastruktúra kialakítása még mindig problémás. A tisztán elektromos meghajtású járművek elterjedését a kis hatótávolság korlátozza, főleg alacsonyabb hőmérsékleten. A legkisebb járműkategóriákban a legjobb megoldás talán a hatótávnövelő beépítése. Az elektromos autóipari ágazat talán nem is lesz olyan látványos siker, mint azt néhányan elképzelik.    


Vissza a hagyományos erőforrásokhoz: Mindenképpen lemaradásban vannak a nagyobb teljesítményű motorok területén.

jelenleg tudatosan a széndioxid-kibocsátás csökkentésére koncentráltunk. Ám általánosságban véve minden lehetséges. így ha azt tapasztaljuk, hogy a piac igényli a nagyteljesítményű változatokat, megkaphatják azokat. A Theta motorcsaládunkból jóval 200 lóerő feletti teljesítmény is kihozható, ha arra igény van. A Hyundai Veloster és a Genesis Coupe modellekkel már így is két sportmodell szerepel a kínálatban. Azt kell megvizsgálnunk, hogy a vásárlóink hogyan követnek minket.

Milyen stratégiát követnek a váltóművek esetében?

A száraz hatfokozatú duplakuplungos váltó (DCT) 275 Nm-ig megállja a helyét. A Veloster modellünkben vezettük be, ezt követően pedig a Kia Ceed is megkapja. Ezen túlmenően egy további duplakuplungos megoldáson dolgozunk, amely valószínűleg hét fokozattal rendelkezik majd. Ám még a mai napig nagy népszerűségnek örvend a hagyományos automata váltómű is, amelyet a továbbiakban is kínálunk majd a különböző modelljeinkhez. A DCT esetében az európai vásárlók szeretik érezni a váltási folyamatot, míg Amerikában és Ázsiában a komfort áll az első helyen.


Mely beszállítókkal dolgoznak együtt?

Sok neves céggel dolgozunk közösen különböző komponenseken. Ezek közül azonban elsősorban a konszernhez tartozó beszállítókat foglalkoztatjuk, mint amilyen a Mobis. Saját váltóművet használunk, ráadásul a Hyundai Motor Grouphoz saját acélgyár is tartozik. A gyártási tartományunk ezekkel együtt jóval kiterjedtebb, mint a legtöbb autógyártóé. Ennek is köszönhetően vagyunk annyira biztosak termékeink minőségében, hogy öt-hét év garanciát tudunk adni azokhoz.

A külső beszállítóknak emiatt nehezebb üzletet kötni önökkel?

Nem feltétlenül. A saját beszállítóink versenyben állnak a külsős beszállítókkal. Új ötletek és termékek iránt mindig nyitottak vagyunk.

Forrás: automobil-industrie.vogel.de

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei