A Hyundai India nem tartja növekedési célját
A Hyundai Motor Company indiai részlege elképzelhetőnek tartja, hogy nem tudja tartanai az erre az évre előirányzott növekedési ütemét az emelkedő benzinárak és a növekvő kamatterhek miatt csökkenő kereslet miatt.
„Az év elején 6-7 százalékos növekedési ütemre számítottunk. Ez azonban mára egyre távolabbi célkitűzésnek tűnik.” – mondta Arvind Saxena, a Hyundai Motor Indiai értékesítési vezetője egy konferencián.
A Hyundai Motor India az előző évinél 2 százalékkal több, összesen 616039 személyautót és hobbiterepjárót értékesített 2011. során. A helyi értékesítés 4,8 százalékkal 373709 darabra növekedett, viszont az export 1,9 százalékkal 242330 autóra csökkent a tavalyi évben.
Saxena szerint a vásárlók egyre nagyobb hányada részesíti előnyben a dízelautókat, mivel a gázolaj ára jóval, 43 százalékkal kisebb a benzinnél Új-Delhiben. A Hyundai Motor India értékesített autóinak jelenleg 28 százaléka dízelüzemű volt.
Forrás: online.wsj.com