A Hyundai titok - Interjú a Hyundai Motor Deutchland igazgatójával 2. rész


Míg más autógyártók kénytelenek bevételkiesést elkönyvelni, addig a Hyundai továbbra is szárnyal. Ám ezen sikernek csak egy része származik a jól eltalált termékoffenzívából. Nemrég új vezető került a Hyundai németországi importőrének helyére, akivel a Lipcsei Autókiállításon készült az alábbi interjú.

A Hyundai a termékfejlesztés érdekében Németországban hozta létre európai központját, ahol remek formatervek és kiváló dízelmotorok születtek. Vannak talán tervek gyártósorok felállítására Németországban?

Nagyon örülünk annak, hogy az európai fejlesztőközpont Rüsselsheimben van, mivel ott sok olyan szakértő dolgozik, akik tényleg értenek a német és az európai piaci viszonyokhoz. A Hyundai a világ számos fontos régiójában saját fejlesztőközpontokat hozott létre, melyek az adott régió igényeinek megfelelő járműveket fejlesztenek. Ez a stratégia sikeresnek mondható.


Csehországban van egy évi 300 ezer autó gyártására képes üzemünk, illetve Törökországban egy másik, ahol épp most hajtunk végre fejlesztést, melynek eredményeképpen az eddigi 100 ezer darabos éves kapacitást 200 ezer darabra emeljük. Ebben a tekintetben jelenleg nincs szükségünk újabb gyártóegységekre. Amire igény van, azt a hozzánk szállító autógyárakból le tudjuk fedni. A Németországban és Európában eladott járművek több, mint 70 százaléka Európában készül.

Érezhető az eladásokban, hogy az i30 és az i40 modelleket Németországban fejlesztették?

Nekünk nagyon fontos, hogy a jármű kielégítse a vásárlói igényeket és azt a Hyundai állítja elő. Az a tény, hogy a vásárló tudja, hogy az autót Németországban fejlesztették, hozzáadott értéket ad, ám nem ez a legfontosabb. Sokkal fontosabb, hogy az autó ésszerűen tervezett, kiváló minőségű termék, mellyel olyan elégedettek lehetnek a vásárlók, amit máshol nem kapnak meg.   


De azért nem kell eltitkolni – látva a német autómárkák eladásait világviszonylatban – hogy az autó egy kicsit „Made in Germany”?

Ha a legnagyobb német riválisokat nézem, akkor látom, hogy az autóik szintén jó minőségűek, persze. Ilyen tekintetben azonban teljesen mindegy, hogy az autó Németországban, vagy egy külföldi üzemben készült. Ha jók az értesüléseim, vannak ráadásul olyan külföldi üzemek, ahol jobb minőségben gyártanak, mint Németországban. A fontos, hogy az autó – gyártsák bárhol is – jó minőségű legyen.  

Tehát ne is érdekelje pl. az Opel vásárlót, hogy az ő Astrája nem Németországban, hanem Lengyelországban, vagy épp Angliában készül a jövőben?

Ha a Lengyelországból érkező termék minősége éppolyan jó, mint a német gyárból kiguruló autóé, akkor ennek nem kellene semmilyen jelentőséggel bírnia. A vásárló számára végeredményben csak a végtermék számít és a vele érkező minőség.

Ez házon belül hogy néz ki? A Hyundai mellett a Kia is szinte azonos időben dobja piacra azonos szegmensben versengő modelljeit. Nem csinálnak ezzel egymásnak konkurenciát?

A Kia testvérmárka, így a család része, és a családon belüli szabályokat betartjuk. Ugyanakkor a Kia nyilvánvalóan egy versenytárs, mint bármely más márka. Az imént más nagy versenytársakról beszéltünk, akik végülis egy kategóriát képviselnek: Versenytársak. A Hyundai és a Kia járművei eltérő formatervezési filozófia szerint készülnek és másként pozícionálják őket. A Hyundai az értékes felnőtt márka, míg a Kia inkább a fiatalosabb célközönségnek szól. Amennyiben az utóbbi évek fejlődését nézzük, azt kell mondanunk, van elég hely a piacon a két márka együttes szereplésére anélkül, hogy egymás útjában állnánk. És ha mégis, az egy egészséges versenyhelyzet.

Forrás: n-tv.de

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei