A Hyundai küzd a rivális külföldi hibridekkel


A Hyundai és Kia márkáknak világosan meg kell fogalmazniuk, hogy az élesedő versenyhelyzetben fejlesztenek-e környezetbarát hibridváltozatot a luxuskategóriás Genesis, illetve K9 modelljeikből.

A Hyundai által nagy riválisoknak tekintett luxus-, illetve prémiumgyártók, mint a BMW, Mercedes-Benz, Audi, illetve Lexus ugyanis mind rendelkezik hibridmodellekkel.  A Hyundai Motor Group szóvivője nem kommentálta a Hyundai-Kia ilyen irányú fejlesztéseit, csupán annyit közölt, a Sonata és a K5 (Optima) modellek „frissítése” még ebben az évben megérkezik.


A szóvivő szerint az autóipari csoport jelenlegi álláspontja a K7, K9, Equus, Grandeur és Genesis modellek hibridjeinek esetleges fejlesztéséről nem publikus. „A mi véleményünk szerint a vásárlói kereslet a nagyméretű hibridek iránt egyelőre igen gyenge. A fejlesztés kulcskérdése az erős kereslet és a kormányzati támogatás volna.” – tette hozzá.

Hangsúlyozta továbbá, hogy a luxus hibridek vásárlói felé kínált vételár is igen magas lenne, amennyiben nincsenek kormányzati támogatások. „Minthogy saját technológiát dolgoztunk ki a hibridjeink rendszereire, így viszonylag rövid idő alatt képesek lennénk nagyobb járművekbe is adaptálni a technológiát.” – mondta szóvivő.


A képviselő elmondta azt is, hogy a Sonata és a K5 hibridváltozatát még az idén felfrissítik, melynek során javítanak azok gazdaságosságán is. Míg a két típust Koreában és az Egyesült Államokban is forgalmazzák, a „K5 európai premierjére az év második felében kerül sor.” – mondta el a Kia szóvivője, aki szintén nem nyilatkozott a luxuskategóriás modellek vállalaton belüli álláspontjáról.

Néhány kereskedő szerint a hibridtechnológia sokkal inkább illik egy felsőkategóriás modellhez, mint a kisebb, illetve középkategóriás típusokhoz. Példának hozzák a Lexust, mely hatalmas összegeket invesztál a hibridek fejlesztésébe. Az Audi, mely nemrég elkötelezte magát az elektromos járművek irányába, szintén bemutatta saját luxushibridjét.  

Mindeközben a hazai piacon a Hyundai és a Kia modellek még mindig kevés népszerűségnek örvendenek. A két autógyártó tavaly elszomorító értékesítési eredményeket produkált a Sonata Hybrid és a Kia K5 Hybrid modellekből. A Sonatából 7193, míg a K5-ből 5279 vásárló választotta csupán a hibridtechnikát.

Habár a Hyundai és a Kia az egész tavalyi évben folyamatosan népszerűsítette a környezetbarát technikát, a vásárlók csupán 10 százaléka döntött a hibridek mellett. Mivel ez a tendencia az idén is folytatódni látszik, a Hyundai és a Kia egyelőre kivár, illetve kevésbé felszerelt, olcsóbb modelleket dobott piacra, melynek eredményeként a Sonata és a K5 most már egy árban van a Dél-Koreában is igen népszerű Toyota Prius modellel.

„Végső soron a legfontosabb tényező a környezetbarát járműpiacon az aktuális fogyasztási adat.” – mondja egy import autókat forgalmazó cég munkatársa, aki azt is hangsúlyozta, nagy lehet a különbség az aktuális és a gyár által megadott nominális fogyasztási adat között.

Forrás: koreaherald.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei