A Hyundai konszern márkáinak elkülönülése és stratégiája - Interjú Jürgen Grimmel 1. rész


Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe Technical Center vezetője a Hyundai és a Kia márkák differenciálásáról új dízel-, elektro- és benzinmotorokról, meghajtó- és váltóműrendszerekről.

Grimm úr, Ön felelős a Hyundai és a Kia modellekért. Hogyan tesznek különbséget a két márka között?

Mi elsődlegesen együttesen fejlesztünk és a differenciálás később történik meg. A hardver nagy része teljesen azonos. Különös tekintettel a menetdinamika tekintetében differenciáljuk a márka, illetve modellstratégia alapján a komfortos, illetve sportos beállításokat. Ez főképpen a futómű és a kormányzás tekintetében vezet eredményre. Néhány esetben különbségek lehetnek a váltóáttételek és az automataváltó váltási beállításaiban is. 

A két márka közül melyik vezeti az innovációt?

Ez nincs így meghatározva. Néha a Hyundaié az előny, máskor a Kiáé. Ez modellenként, modellciklusonként eltérő.

Világautókat készítenek, vagy piaconként megkülönböztetik a modelleket?

Mi a kiválasztott piacokat szolgáljuk ki különböző modellekkel, illetve különálló modelleket illesztünk a piacokhoz. A Kia Ceed modellje például egyértelműen Európából származó jármű Európának. Az USA piaca számára „túlságosan technikás” jármű volna. Ezzel szemben a Kia szinte azonos méretű Forte modelljét Európában nem forgalmazzuk, mivel az itt „nem eléggé technikás” modell. A Hyundai Elantra modelljét is ilyen okból nem vezettük be Európában. (Csak néhány kelet-európai piacon – Dönci)


Milyen erőforrásokat fejlesztenek Rüsselsheimben?

A mi feladatunk a kifejezetten Európára tervezett modellekhez kapcsolódó erőforrások fejlesztése – lényegében a Hyundai i20, ix20, i30, ix35 és i40 modellek ezek. Európában az 1.0 és az 1.6 közötti hengerűrtartalmú kis benzinmotorok iránt van kereslet, emellett természetesen ott vannak a dízelmotorok. A nagyobb motorok fejlesztését Dél-Koreában, vagy az Egyesült Államokban végzik.

Például a Genesis technikáját?

A jelenlegi modellnél mindenképpen így volt, így nem is hozzák a Genesist Európába. A következő generáció esetében vannak tervek a modell európai bevezetésére – ott javaslatokat teszünk a belső kialakításra, a futómű hangolására és a motorkínálatra.

Dízelmotorra is?

Egy erős négyhengeres biturbó dízelmotoron gondolkodunk, amely hibrid hajtáslánc nélkül is 220 lóerő felett teljesíthetne. Egy ilyen erőforrás passzolna a Genesis karakteréhez.

Meddig jutottak az üzemanyag-takarékossági intézkedések terén?

Az új modellgenerációknál mindig egy kicsit előrébb jutunk. Az ISG motorleállító rendszer már rendelkezésre áll. A könnyű szerkezet és az alacsony gördülési ellenállás szintén nagy szerepet játszik.

Mit terveznek a hatékonyság további fokozására?

A Kia Optima Hybrid nyáron érkezik, viszont az USÁ-ban kaphatónál kisebb benzinmotorral, amivel még gazdaságosabb lehet. Később kiterjesztjük a turbós benzines kínálatunkat. A jövőben gyakorlatilag minden motorunkat feltöltjük, mely folyamatot az 1,0 literes háromhengeressel kezdjük. Biztosra mondhjatom azt is, hogy a Lambda V6 motorjainkra is feltöltő kerül. A Tau 8 hengeres motor turbósítása még kérdéses, mivel az már feltöltés nélkül is 400 lóerő feletti teljesítményre képes. Azt, hogy kell-e még több lóerő egy ilyen motorba, inkább a marketing határozza meg.

(folyt.köv.)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei