A Hyundai konszern márkáinak elkülönülése és stratégiája - Interjú Jürgen Grimmel 1. rész
Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe Technical Center vezetője a Hyundai és a Kia márkák differenciálásáról új dízel-, elektro- és benzinmotorokról, meghajtó- és váltóműrendszerekről.
Grimm úr, Ön felelős a Hyundai és a Kia modellekért. Hogyan tesznek különbséget a két márka között?
Mi elsődlegesen együttesen fejlesztünk és a differenciálás később történik meg. A hardver nagy része teljesen azonos. Különös tekintettel a menetdinamika tekintetében differenciáljuk a márka, illetve modellstratégia alapján a komfortos, illetve sportos beállításokat. Ez főképpen a futómű és a kormányzás tekintetében vezet eredményre. Néhány esetben különbségek lehetnek a váltóáttételek és az automataváltó váltási beállításaiban is.
A két márka közül melyik vezeti az innovációt?
Ez nincs így meghatározva. Néha a Hyundaié az előny, máskor a Kiáé. Ez modellenként, modellciklusonként eltérő.
Világautókat készítenek, vagy piaconként megkülönböztetik a modelleket?
Mi a kiválasztott piacokat szolgáljuk ki különböző modellekkel, illetve különálló modelleket illesztünk a piacokhoz. A Kia Ceed modellje például egyértelműen Európából származó jármű Európának. Az USA piaca számára „túlságosan technikás” jármű volna. Ezzel szemben a Kia szinte azonos méretű Forte modelljét Európában nem forgalmazzuk, mivel az itt „nem eléggé technikás” modell. A Hyundai Elantra modelljét is ilyen okból nem vezettük be Európában. (Csak néhány kelet-európai piacon – Dönci)
Milyen erőforrásokat fejlesztenek Rüsselsheimben?
A mi feladatunk a kifejezetten Európára tervezett modellekhez kapcsolódó erőforrások fejlesztése – lényegében a Hyundai i20, ix20, i30, ix35 és i40 modellek ezek. Európában az 1.0 és az 1.6 közötti hengerűrtartalmú kis benzinmotorok iránt van kereslet, emellett természetesen ott vannak a dízelmotorok. A nagyobb motorok fejlesztését Dél-Koreában, vagy az Egyesült Államokban végzik.
Például a Genesis technikáját?
A jelenlegi modellnél mindenképpen így volt, így nem is hozzák a Genesist Európába. A következő generáció esetében vannak tervek a modell európai bevezetésére – ott javaslatokat teszünk a belső kialakításra, a futómű hangolására és a motorkínálatra.
Dízelmotorra is?
Egy erős négyhengeres biturbó dízelmotoron gondolkodunk, amely hibrid hajtáslánc nélkül is 220 lóerő felett teljesíthetne. Egy ilyen erőforrás passzolna a Genesis karakteréhez.
Meddig jutottak az üzemanyag-takarékossági intézkedések terén?
Az új modellgenerációknál mindig egy kicsit előrébb jutunk. Az ISG motorleállító rendszer már rendelkezésre áll. A könnyű szerkezet és az alacsony gördülési ellenállás szintén nagy szerepet játszik.
Mit terveznek a hatékonyság további fokozására?
A Kia Optima Hybrid nyáron érkezik, viszont az USÁ-ban kaphatónál kisebb benzinmotorral, amivel még gazdaságosabb lehet. Később kiterjesztjük a turbós benzines kínálatunkat. A jövőben gyakorlatilag minden motorunkat feltöltjük, mely folyamatot az 1,0 literes háromhengeressel kezdjük. Biztosra mondhjatom azt is, hogy a Lambda V6 motorjainkra is feltöltő kerül. A Tau 8 hengeres motor turbósítása még kérdéses, mivel az már feltöltés nélkül is 400 lóerő feletti teljesítményre képes. Azt, hogy kell-e még több lóerő egy ilyen motorba, inkább a marketing határozza meg.
(folyt.köv.)
(folyt.köv.)
Forrás: automobil-industrie.vogel.de