Piacvesztést jósolnak a Hyundai csoportnak
A Meryll Lynch elemzőcég egyik munkatársa, John Murphy által közzétett „Autóháború” című írása szerint a Hyundai csoport utóbbi időszakban bekövetkezett jelentős mértékű piacszerzése ellenére azt 2016-ra visszaszerzik a riválisok Amerikában.
Murphy jóslatát az egyes gyártók modelljeinek bemutatási ciklusaira alapozza. A Ford modellpalettájának 26 százalékát cseréli le a következő négy év során, mely az eladásainak 46 százalékát képzi, míg a GM 25, a Toyota 24 százalékát váltja le. Ezek alapján Murphy szerint a Ford 0,8 százalékos részesedés növekedésre számíthat, a General Motors 0,5, a Toyota pedig további 0,3 százalékpontot emelkedhet.
A kevésbé agresszíven újító márkák, mint a Chrysler, a Honda, a Nissan és az európai gyártók továbbra kevés eséllyel növelhetik piaci szeletüket Amerikában.
A hyundai és a Kia azonban kevesebb új modellt terveznek bemutatni, mint a fenti márkák, így Murphy szerint piaci részesedésük 0,5 százalékkal csökkenhet az Egyesült Államokban.
Természetesen ezek a számok csupán előrejelzések és ezeket még felboríthatják gazdasági problémák, vagy akár természeti csapások (ld.: japán földrengés). Ezenkívül a jövő eseményeit befolyásolhatják a nyersanyagok elérhetősége, árfolyamok, szakszervezetek, visszahívások és még milliónyi apró esemény, mely aslapján a vásárlók bizonyos márka mellett dönthetnek.
Forrás: autoblog.com