Jót tett a Hyundai ismertségének az EB


Két éve döntöttek arról az illetékesek, hogy a Hyundai csoport támogatja az idei Labdarúgó EB-t, hogy ezzel népszerűsíthessék a Hyundai és Kia márkákat a kontinensen. A felmérések most igazolták a döntés helyességét.

A Forsa Brancontrol cég kampányvizsgálata havonta 700 olyan autóvezetőt kérdez ki Németországban, akik a következő három év során egy új autó vásárlását tervezik. A koreai autómárka népszerűsége az év 23. hetéről – amikor június 8-án elstartolt az EB – 29 százalékról 35 százalékra emelkedett a 24. hétre. Ez a tendencia erősödött, ahogy a játékok zajlottak, így a 25. héten a megkérdezettek 45 százaléka, míg a 26. héten 49 százaléka emlékezett a Hyundai hirdetéseire. Összességében tehát a Hyundai 20 százalékkal tudta népszerűségét növelni a játékok alatt.   


A Hyundai csoporthoz tartozó Kia esetében ez a hatás nem volt ennyire egyértelmű, ám összességében így is mintegy 8 százalékkal emelkedett a népszerűség: a 23. heti 45 százalékról a 26. hétre 53 százalékra kúszott fel azok aránya, akik a Kia hirdetéseire emlékeztek.

Érdekes módon a Dacia márka is hasznot húzott a focirajongókból – hivatalos támogatás nélkül is. Ennek elérésében egy reklám áll, mely június 4-től volt látható Németországban. Ebben Mehmet Scholl játszotta a főszerepet, aki a márka arca mellett az ARD szakkommentátora is volt az esemény idején. A megkérdezettek között a márka népszerűségi indexének emelkedése a bajnokság ideje alatt kétszámjegyű volt.   

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei