Értékarányosból értékes márkává válhat a Hyundai


John Krafcik, a Hyundai Motor America vezetője mostanában rengeteget beszél az értékarányosból értékessé válás felé vezető útról. Ezt az iparág legalacsonyabb ösztönzőivel és a második legkisebb árengedményekkel magyarázza.  

A Hyundai az elmúlt 15 évben hétszeres növekedést ért el, hiszen az 1996-os 0,7 százalékos piaci részesedése mára 5,1 százalékra hízott, amely mögött a Hyundai higgadt, lépésről lépésre építkezése áll.

1986-ban, amikor a Hyundai belépett az amerikai piacra, az Excel modell az árával tarolt. Ám a vásárlók hamar minőségi problémákkal találták szembe magukat, amikor az alig kétéves autó motorja felmondta a szolgálatot. A Hyundai sikertörténete hamar drámába fordult át, mely majdnem a márka végét jelentette.

Ám a Hyundai és annak amerikai képviselete nem követte el azokat a hibákat, melyeket mások. Nem növelte durván kapacitásait (ahogy a Daewoo tette), nem csúszott el a kisteherautók piacán (ahogy a Nissan Titan), valamint ezidáig elkerülte a prémium csatornákat is. (mint a Mazda Amati, a Daimler Maybach, Ford Jaguar, Land Rover, Aston Martin)


Néhányan úgy gondolják, a Hyundai csupán szerencsés, egy értékarányos kisautó specialista, mely a japán márkák alá pozícionáltan próbál felkapaszkodni a válság és az emelkedő üzemanyagárak sodrásában.

Ám ez korántsem igaz. A Hyundai arra lépett, amerre piacot látott. Nem lehet a legtakarékosabb amerikai márkája, ha nincs modern hajtáslánca hozzá. A márka növekedésének kulcsa az alapvető célok meghatározása és következetes véghezvitele. Most, Amerika hatodik legnagyobb autómárkájaként a Hyundai folytatja megkezdett útját és újabb szegmensek, piaci rések kielégítése felé irányul.


Ilyen az új Azera a nagy limuzinok között. A rés kisebb, mint a kisautók, vagy a középkategóriás autók szegmensében – „csupán 600 ezret tervezünk eladni, melynek fele flottás” – mondta Krafcik. Ám nem is kell sokat eladniuk belőle, hogy nyereségesek legyenek.

Amerikai kollégái dicsérik Krafcik stílusát: következetes és közvetlen célokat állít fel. Ezenkívül jól sakkozik az anyacéggel is. előnyben részesítik a munkavállalók hosszú távú megtartását, így az amerikai és a koreai munkások megismerhetik egymást.

A 12 éve a Hyundai-nál dolgozó Scott Margason, terméktervezési igazgató azt mondja, nem kap meg mindent, amit a koreaiaktól elvárna, ám tudja, mi a legfontosabb. Ez a hitelesség, melyet az amerikai piac növekedése alátámaszthat, ám Margason szerint az együtt dolgozó amerikai kollégák sokkal könnyebben megértetik, mi az igazán fontos. „Tudjuk, hogyan magyarázzuk el a koreaiaknak, hogy megértsék. Mi pedig könnyebben megértjük őket, szóval könnyebb a dolgunk.”

A hosszú távú kapcsolatok remek hidat képeznek a kulturális eltérések között. Ezek olyan fontos kapcsolatok, melyeket nehéz felülmúlni.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei