A 206 WRC fejlesztője építi a Hyundai i20 versenyváltozatát
Az elmúlt év végén a Hyundai a projekt első hivatalos
európai megnyilvánulásaként kiválasztott újságíróknak megmutatta az i20 WRC
változatát.
Komoly tesztről vagy bemutatóról azonban egyelőre nem
beszélhetünk, ugyanis az i30 „Év Autója” jelöltjei közé választása köré
szervezett próbakörök alkalmával kiderült: ahogyan az már a korábbi koreai
Youtube videón is látható volt, az autó egyelőre még nem felel meg a World
Rally Championship követelményeinek. Egy újságíró érzése szerint az autó 200
lóerő feletti teljesítményűnek tűnt.
Bárhogyan is, az esemény arra mindenképpen megfelelő volt,
hogy érződjön a Hyundai komoly szándéka, amelyet nagyon sokan kétségbe vontak
az utóbbi időben. Az előzetes információkkal ellentétben a Hyundai WRC csapata nem 2014-ben, hanem 2015-től saját csapatukkal visszatérnek a
rali porondjára, amelyre addigra egy versenyképes autóval állnak rajthoz. Ehhez
az elmúlt időszakban komoly háttérmunkát végeztek.
Az újonnan létrejött Hyundai Motorsport GmbH a németországi
Alzenauban kibérelt ipari létesítményében a francia Michel Nandan technikai vezetésével
fejlesztik tovább az i20 WRC modellt. Nandan nem ismeretlen a versenysportban,
hiszen korábban a 206 WRC és a 307 WRC kifejlesztésében segédkezett a
Peugeot-nak, illetve részt vett a Suzuki SX4 WRC megépítésében is. A japánoknál
azonban a fejlesztés elakadt a költségvetéssel kapcsolatos bürokrácia
útvesztőjében, így Nandan keserű szájízzel távozott a csapattól, amely végül elvezette őt a Hyundaihoz.
A WRC projekt engedélye egészen felülről érkezett, ugyanis Eui-sun
Chung, a Hyundai Motor alelnöke nemcsak imádja a sportos autókat, de a Hyundai
és Kia márkák mellett 40 további vállalatnak is társtulajdonosa, amelyek megfelelő hátteret jelenthetnek a komoly fejlesztőmunkát és alkatrésellátást igénylő feladathoz. „Közvetlen
versenybe akarunk kerülni, ahol bebizonyíthatjuk, remek autókat tudunk
gyártani.” – mondta Stefan Henrich, a Hyundai Motor Europe szóvivője.
2015-től azonban a koreaiak már eredményeket szeretnének, nemcsak a raliban. A
WRC-ben megszerzett ötletek, benyomások és fejlesztések alapján ugyanis a
koreaiak utcai sportmodelleket fejlesztenének. 2015-ben érkezik az i20 második
generációja, amely vélhetően alapul szolgál majd a WRC végleges változatának, és amelynek akár a WRC modell alapján egy utcai sportváltozata is lehet.
Nandan és az egész Hyundai Motorsport GmbH főnökeként felmerült Kris Nissen neve is, aki a Volkswagen motorsport-részlegéért volt felelős, ám a Hyundainál elismerték, hogy még nem tárgyaltak a szakemberrel. A versenyzők nevét várhatóan 2013. végén hozzák majd nyilvánosságra.
A Hyundai nem titkolt célja, hogy az eredmények alapján megváltoztassa a Hyundai márkáról kialakult képet, hiszen eddig csak a labdarúgó bajnokságok szponzoraként azonosították sokan a márkát. „A WRC-be lépésünkkel ezt a képet is át szeretnénk alakítani.” – mondja Henrich magabiztosan.
Nandan és az egész Hyundai Motorsport GmbH főnökeként felmerült Kris Nissen neve is, aki a Volkswagen motorsport-részlegéért volt felelős, ám a Hyundainál elismerték, hogy még nem tárgyaltak a szakemberrel. A versenyzők nevét várhatóan 2013. végén hozzák majd nyilvánosságra.
A Hyundai nem titkolt célja, hogy az eredmények alapján megváltoztassa a Hyundai márkáról kialakult képet, hiszen eddig csak a labdarúgó bajnokságok szponzoraként azonosították sokan a márkát. „A WRC-be lépésünkkel ezt a képet is át szeretnénk alakítani.” – mondja Henrich magabiztosan.
Forrás: rallye-magazin.de, speedweek.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!