Érkező modellek 2013-ban
Az immár elmúlt év zajos sikerei után idén sem áll meg a
Hyundai, 2013-ban is ígéretes modellek várhatóak a koreai márka „boszorkánykonyhájából”.
2012-ben egyetlen teljesen új modellt, a Santa Fét
ismerhette meg a világ, ám mellette megjelent a Veloster Turbo,
modellfrissítést kapott az i20, illetve a Genesis Coupe. Emellett az egyes régiók piacára is odafigyelt a koreai márka, így kupéval bővült az Elantra Amerikában, illetve megjelent az i20-ra épülő HB20 Brazíliában. A fejlesztés azonban
nem áll meg, így idén is rengeteg újdonsággal áll elő a cég.
3 ajtós i30
Az ötajtós és a kombi után a 3 ajtós kupéváltozattal válik idén
teljessé az i30 modellcsalád. A háromajtós modell magán hordozza az i30
jellegzetes vonásait, ám a kupé vonalvezetése sokkal dinamikusabb, sportosabb,
mint a modellcsalád többi tagja. A sportosságot hangsúlyozzák az átszabott,
fekete betétes hűtőmaszk, valamint a más rajzolatú nappali menetfények is.
Mivel a háromajtós a korábbi változatokra épül, így a kupé
utastere teljesen megegyezik azokkal, így a tágas kabinban ugyanazok a műszerek,
kapcsolók köszönnek vissza, mint a már kapható verziókban.
Az újdonság motorkínálata – csakúgy mint az ötajtós és kombi
esetében – kétféle benzines és kétféle dízelmotorból áll, ám a
teljesítményszintek eltérése miatt ez valójában hatféle. A benzines alapváltozat
a 100 lóerős 1,4 literes, emellett az 1,6 literesből létezik hengerenkénti
befecskendezéses 120 lóerővel, illetve közvetlen befecskendezéses GDi 135
lóerővel. A dízelek alapja 1,4 literes 90 lóerővel, az 1,6-osok kétféle
teljesítményszinttel, 110 és 128 lóerővel rendelhetőek.
Santa Fe „Grand”:
A Hyundai a 2012-es New Yorki Autókiállításon mutatta be a
Santa Fe harmadik generációját, amelynek áprilisi bemutatóján rögtön
leleplezték a modell hosszabb tengelytávval, így tágasabb beltérrel rendelkező
változatát.
A valóban hétszemélyes Santa Fe (Amerikában mostantól ez a
hosszabb változat neve) forgalmazása januárban veszi kezdetét az Egyesült Államokban,
tavasztól pedig már Európában is elérhető lesz.
Amerikában egy 3,3 literes 290 lóerős V6-os erőforrással
kerül forgalomba, míg Európában minden bizonnyal a dízelmotorok kerülnek
előtérbe.
ix35:
Valamikor az év közepén megérkezik a Tucsont 2010-ben
nyugdíjazó ix35 hobbiterepjáró modellfrissítése is.
Az elmúlt évben rengeteg kémfelvétel született a készülő
átalakításról, majd az őszi Párizsi Autószalonon leleplezték az ix35 Fuel Cell
üzemanyagcellás autót, amely a világ első, sorozatgyártásban készülő ilyen
autója. Az ix35 Fuel Cell külső megjelenését modernizálták, hozzáigazították a
jelenlegi kínálathoz.
Várhatóan a környezetbarát változat módosításait kapja meg a
hagyományos modell is, így apróbb módosítások várhatóak a hűtőmaszkon, illetve
a lökhárítókon. Minden bizonnyal javítanak az autók motorjain annak érdekében,
hogy erősebbek, de emellett gazdaságosabbak és tisztább üzeműek legyenek.
Új i10:
Az eddig Indiában gyártott kisautó most futó generációját
még 2007-ben mutatták be a nagyközönségnek. Az akkori koncepció azonban a
2010-es frissítés ellenére – főleg formailag – alaposan elavult, így éppen itt
az ideje az új generáció bevezetésének.
Az új, folyékony szobrászat által ihletett i10 minden
bizonnyal nagyobb, szélesebb lesz a korábbinál, így feltehetően tágasabb
utasteret is kínál majd. Műszakilag nem várható nagy fejlődés, a benzines 1,0
és 1,2 literes erőforrások mellett lesz a kínálatban egy 1,1 literes CRDi dízel
is.
A modell egyik újdonsága születési helye lesz, ugyanis India
mellett az Európába szánt autókat Törökországban gyártja a Hyundai, ahol a most
folyamatban lévő beruházásnak köszönhetően megkétszereződik a gyártási
kapacitás.
Az i10 új generációjának bemutatója várhatóan az ősszel
megrendezésre kerülő Frankfurti Autókiállításon lesz.
ix30:
A Hyundai-Kia csoport modellpolitikájából arra lehet
következtetni, hogy habár hivatalos információ még mindig nincs és sehol nem
szerepel az érkező modellek naptárában, hamarosan megismerhetjük az ix20-nál
nagyobb, várhatóan ix30 néven bemutatkozó egyterű Hyundai modellt.
A Kia ugyanis a 2012-es Párizsi Autószalonon lerántotta a
leplet az új Carens modelljéről, amely szerkezetében nagyrészt azonos a Hyundai
már rengeteg kémfotón megörökített egyterűjével. Így ha követik az eddigi sémát
(Venga-ix20, cee’d-i30), nemsokára küszöbön áll a Hyundai verzió premierje is.
A Kia Carens műszakiságát öröklő ix30 4,5 méter hosszú lesz,
motorpalettája legalább két benzines és egy dízelmotor két teljesítményszintű
változataiból áll majd össze: a benzinesek 1,6 GDi (135 LE) és 2,0 (177 LE)
literesek, míg dízelfronton az i40-ben is használt 1,7 literes CRDi 115 és 136
lóerős változatai lesznek kaphatóak hozzá.
Az új, öt és hétszemélyes változatban is forgalomba kerülő
Hyundai egyterű formája a jól bevált recept szerint készül, így a folyékony
szobrászat minden látványeleme (hatszögletű hűtőmaszk, hátrafelé ívelő
fényszórók, dinamikus vonalvezetés) mellett egy különleges megoldással is
elkülönül Kia testvérétől: a hátsó oldalablakok alsó íve látványosan törik meg,
így adva jellegzetes megkülönböztetést az autónak.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!