Érkező modellek 2013-ban


Az immár elmúlt év zajos sikerei után idén sem áll meg a Hyundai, 2013-ban is ígéretes modellek várhatóak a koreai márka „boszorkánykonyhájából”.

2012-ben egyetlen teljesen új modellt, a Santa Fét ismerhette meg a világ, ám mellette megjelent a Veloster Turbo, modellfrissítést kapott az i20, illetve a Genesis Coupe. Emellett az egyes régiók piacára is odafigyelt a koreai márka, így kupéval bővült az Elantra Amerikában, illetve megjelent az i20-ra épülő HB20 Brazíliában. A fejlesztés azonban nem áll meg, így idén is rengeteg újdonsággal áll elő a cég.

3 ajtós i30

Az ötajtós és a kombi után a 3 ajtós kupéváltozattal válik idén teljessé az i30 modellcsalád. A háromajtós modell magán hordozza az i30 jellegzetes vonásait, ám a kupé vonalvezetése sokkal dinamikusabb, sportosabb, mint a modellcsalád többi tagja. A sportosságot hangsúlyozzák az átszabott, fekete betétes hűtőmaszk, valamint a más rajzolatú nappali menetfények is.


Mivel a háromajtós a korábbi változatokra épül, így a kupé utastere teljesen megegyezik azokkal, így a tágas kabinban ugyanazok a műszerek, kapcsolók köszönnek vissza, mint a már kapható verziókban.


Az újdonság motorkínálata – csakúgy mint az ötajtós és kombi esetében – kétféle benzines és kétféle dízelmotorból áll, ám a teljesítményszintek eltérése miatt ez valójában hatféle. A benzines alapváltozat a 100 lóerős 1,4 literes, emellett az 1,6 literesből létezik hengerenkénti befecskendezéses 120 lóerővel, illetve közvetlen befecskendezéses GDi 135 lóerővel. A dízelek alapja 1,4 literes 90 lóerővel, az 1,6-osok kétféle teljesítményszinttel, 110 és 128 lóerővel rendelhetőek.   

Santa Fe „Grand”:

A Hyundai a 2012-es New Yorki Autókiállításon mutatta be a Santa Fe harmadik generációját, amelynek áprilisi bemutatóján rögtön leleplezték a modell hosszabb tengelytávval, így tágasabb beltérrel rendelkező változatát.


A valóban hétszemélyes Santa Fe (Amerikában mostantól ez a hosszabb változat neve) forgalmazása januárban veszi kezdetét az Egyesült Államokban, tavasztól pedig már Európában is elérhető lesz.

Amerikában egy 3,3 literes 290 lóerős V6-os erőforrással kerül forgalomba, míg Európában minden bizonnyal a dízelmotorok kerülnek előtérbe.


ix35:

Valamikor az év közepén megérkezik a Tucsont 2010-ben nyugdíjazó ix35 hobbiterepjáró modellfrissítése is.


Az elmúlt évben rengeteg kémfelvétel született a készülő átalakításról, majd az őszi Párizsi Autószalonon leleplezték az ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás autót, amely a világ első, sorozatgyártásban készülő ilyen autója. Az ix35 Fuel Cell külső megjelenését modernizálták, hozzáigazították a jelenlegi kínálathoz.


Várhatóan a környezetbarát változat módosításait kapja meg a hagyományos modell is, így apróbb módosítások várhatóak a hűtőmaszkon, illetve a lökhárítókon. Minden bizonnyal javítanak az autók motorjain annak érdekében, hogy erősebbek, de emellett gazdaságosabbak és tisztább üzeműek legyenek.   

Új i10:

Az eddig Indiában gyártott kisautó most futó generációját még 2007-ben mutatták be a nagyközönségnek. Az akkori koncepció azonban a 2010-es frissítés ellenére – főleg formailag – alaposan elavult, így éppen itt az ideje az új generáció bevezetésének.


Az új, folyékony szobrászat által ihletett i10 minden bizonnyal nagyobb, szélesebb lesz a korábbinál, így feltehetően tágasabb utasteret is kínál majd. Műszakilag nem várható nagy fejlődés, a benzines 1,0 és 1,2 literes erőforrások mellett lesz a kínálatban egy 1,1 literes CRDi dízel is.


A modell egyik újdonsága születési helye lesz, ugyanis India mellett az Európába szánt autókat Törökországban gyártja a Hyundai, ahol a most folyamatban lévő beruházásnak köszönhetően megkétszereződik a gyártási kapacitás.

Az i10 új generációjának bemutatója várhatóan az ősszel megrendezésre kerülő Frankfurti Autókiállításon lesz.

ix30:

A Hyundai-Kia csoport modellpolitikájából arra lehet következtetni, hogy habár hivatalos információ még mindig nincs és sehol nem szerepel az érkező modellek naptárában, hamarosan megismerhetjük az ix20-nál nagyobb, várhatóan ix30 néven bemutatkozó egyterű Hyundai modellt.


A Kia ugyanis a 2012-es Párizsi Autószalonon lerántotta a leplet az új Carens modelljéről, amely szerkezetében nagyrészt azonos a Hyundai már rengeteg kémfotón megörökített egyterűjével. Így ha követik az eddigi sémát (Venga-ix20, cee’d-i30), nemsokára küszöbön áll a Hyundai verzió premierje is.

A Kia Carens műszakiságát öröklő ix30 4,5 méter hosszú lesz, motorpalettája legalább két benzines és egy dízelmotor két teljesítményszintű változataiból áll majd össze: a benzinesek 1,6 GDi (135 LE) és 2,0 (177 LE) literesek, míg dízelfronton az i40-ben is használt 1,7 literes CRDi 115 és 136 lóerős változatai lesznek kaphatóak hozzá.


Az új, öt és hétszemélyes változatban is forgalomba kerülő Hyundai egyterű formája a jól bevált recept szerint készül, így a folyékony szobrászat minden látványeleme (hatszögletű hűtőmaszk, hátrafelé ívelő fényszórók, dinamikus vonalvezetés) mellett egy különleges megoldással is elkülönül Kia testvérétől: a hátsó oldalablakok alsó íve látványosan törik meg, így adva jellegzetes megkülönböztetést az autónak.

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését