Detroitban bemutatkozott a Hyundai jövőbemutató koncepciója
A Hyundai az idei Detroiti Autószalonon lerántotta a leplet
a várva várt HCD-14 Genesis Concept tanulmányáról, amely bepillantást enged a
márka formai és technológiai jövőképébe.
A Hyundai az elmúlt időszakban az autóipar komoly
versenyzőjévé vált és az utóbbi idők botrányainak ellenére a márka továbbra is
felfelé tör. Az amerikai prémium szegmensben a Genesis és az Equus 9 százalékos
piaci részesedésével már bizonyította képességeit. Ezen luxusautók következő
generációját hívatott a HCD-14 Genesis Concept előrevetíteni.
"Mára a Genesis és az Equus modelljeinkkel 9 százalékos
a piaci részesedésünk a luxuskategóriában, vagyis magasabb, mint a márka teljes
kínálatának piaci részesedése az iparágban." - mondta John Krafcik, a
Hyundai Motor America vezetője. " Ez a siker kitaposta az utat a prémiumkategóriás
modelljeink új generációjához. A HCD-14 Genesis azt a formai irányt mutatja be,
amely felé haladunk és felfedi jövőbeli autóink dinamikus és műszaki
irányát."
A HCD-14 Genesis négyajtós kupéformája tiszta, sima
felületeket, éles határvonalakkal tagolt karosszériát kapott, amelyet tervezői
a Hyundai „folyékony tökéletesség, folyékony fém formanyelv”-nek kereszteltek
el. A modell kupéjellegét a relatív hátrafelé húzódó utastér és az igen rövid
hátsó kialakítás tovább hangsúlyozza.
„A Hyundai HCD-14 Genesis tanulmány megjelenésében egy kupé
formavilágát csepegtettük a négyajtós karosszériába” – mondta Christopher
Chapman, a Hyundai Design North America vezető tervezője. „A modell karcsú és
könnyű karosszériáját nem bünteti a menetszél, ami a folyékony tökéletességnek
köszönhetően drámai formai megoldásai ellenére természetes környezetet
teremtenek. Belül a vezetőközpontú műszerfal szintén drámai formákkal teszi még
látványosabbá az autó információs rendszereit. A laminált és őrölt fabetétek
friss, topográfiai térképszerű látványa végighúzódik az utastér hátranyúló
középkonzolján.”
A HCD-14 Genesis egyelőre koncepcióautó, így ezt számos
részlete is tovább erősíti. Így minden bizonnyal ebből a célból került a
karosszériára hátrafelé nyíló hátsó ajtó, amely könnyű beszállást és
betekintést enged az autót szemlélők számára. Ez biztosan nem kerül majd át a
sorozatgyártásba, már csak az oldalütközés-védelem miatt sem.
Az utastérben a középkonzol kettős hullámot kapott, amely
egészen a hátsó ülésekig nyúlik hátra. A hullám témája kiterjed az
ajtóbehúzókig és a hátsó fejtámaszokig. A vezető előtt található műszerpulton
keverednek az analóg és digitális kijelzők, míg a középkonzolon iPad tároló is
található, így a tableten tárolt információkat sem kell a vezetőnek nélkülöznie
az utazás során.
A Hyundai szerint a HCD-14 Genesisit a vezetési dinamika és
a vezetőközpontú élmény köré építették. Az élményt a továbbfejlesztett kezelés
és sportos dinamika hangsúlyozza, amelynek részeként a vezető megzavarására
alkalmas eszközök kezelését modern technológiák kifejlesztésével
egyszerűsítették, így növelve az utazás biztonságát.
A HCD-14 Genesisben ugyanis 3D interaktív gesztusfelismerő
technológia és az információkat a szélvédőre vetítő head-up kijelző
kombinációja dolgozik azért, hogy a vezető tekintete végig az úton maradhasson.
A vezető által beállítható ún. perdület-ellenőrző rendszer javítja az autó
menetstabilitását, miközben több teret enged a vezető számára. A merev alváz és
a könnyű felfüggesztés a kerék alkotóelemeivel együtt a az autó menetkultúráját
és a komfortot javítja és megfelelő egyensúlyt teremt a kormánykeréken
található új multifunkciós kezelőfelületnek köszönhetően.
A tanulmányautót a Hyundai díjnyertes 5,0 Tau V8-as motorja mozgatja,
amely közvetlen befecskendezésével és folyamatosan változó szelepvezérlésével
lenyűgöző teljesítményt, alacsony üzemanyag-fogyasztást és
károsanyag-kibocsátást tesz lehetővé. A HCD-14 optikai eszközöket is felhasznál
arra, hogy a vezetőt felismerje és a motort ennek megfelelően indítja be, míg
az automata váltómű 8 fokozatát a kormányra helyezett váltófülekkel is
kezelheti a sofőr. A HCD-14 Genesis kipufogórendszere kerámia bevonatú, amit a
legkisebb ellennyomásra és maximális teljesítményre hangoltak.
A Hyundai nem közölte, a most bemutatott HCD-14 Genesis technológiájából
és formavilágából mikor, mennyit láthatunk viszont a következő luxusautóiban,
ám könnyen elképzelhető, hogy rövidesen a legtöbb gyártásba kerül.
A Hyundai a tanulmányautó mellett bemutatta első plug-in
hibridjének (PHEV) koncepcióját is, amelyet a márka középkategóriás modelljei
számára fejlesztettek ki és gyakorlatilag tömeggyártásra készen áll. Az autót a
Hyundai 2,0 literes GDI motorja hajtja, amely a hozzá kapcsolt akkumulátorra
hagyatkozva akár 32 kilométert képes megtenni anélkül, hogy a motor
bekapcsolódna, csak ezután vált át a rendszer hibrid üzemre, így növelve meg az
autó hatótávolságát. Az akkuk otthoni hálózatról körülbelül három óra alatt
feltölthetőek.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!