Detroitban bemutatkozott a Hyundai jövőbemutató koncepciója



A Hyundai az idei Detroiti Autószalonon lerántotta a leplet a várva várt HCD-14 Genesis Concept tanulmányáról, amely bepillantást enged a márka formai és technológiai jövőképébe.

A Hyundai az elmúlt időszakban az autóipar komoly versenyzőjévé vált és az utóbbi idők botrányainak ellenére a márka továbbra is felfelé tör. Az amerikai prémium szegmensben a Genesis és az Equus 9 százalékos piaci részesedésével már bizonyította képességeit. Ezen luxusautók következő generációját hívatott a HCD-14 Genesis Concept előrevetíteni. 


"Mára a Genesis és az Equus modelljeinkkel 9 százalékos a piaci részesedésünk a luxuskategóriában, vagyis magasabb, mint a márka teljes kínálatának piaci részesedése az iparágban." - mondta John Krafcik, a Hyundai Motor America vezetője. " Ez a siker kitaposta az utat a prémiumkategóriás modelljeink új generációjához. A HCD-14 Genesis azt a formai irányt mutatja be, amely felé haladunk és felfedi jövőbeli autóink dinamikus és műszaki irányát."


A HCD-14 Genesis négyajtós kupéformája tiszta, sima felületeket, éles határvonalakkal tagolt karosszériát kapott, amelyet tervezői a Hyundai „folyékony tökéletesség, folyékony fém formanyelv”-nek kereszteltek el. A modell kupéjellegét a relatív hátrafelé húzódó utastér és az igen rövid hátsó kialakítás tovább hangsúlyozza.


„A Hyundai HCD-14 Genesis tanulmány megjelenésében egy kupé formavilágát csepegtettük a négyajtós karosszériába” – mondta Christopher Chapman, a Hyundai Design North America vezető tervezője. „A modell karcsú és könnyű karosszériáját nem bünteti a menetszél, ami a folyékony tökéletességnek köszönhetően drámai formai megoldásai ellenére természetes környezetet teremtenek. Belül a vezetőközpontú műszerfal szintén drámai formákkal teszi még látványosabbá az autó információs rendszereit. A laminált és őrölt fabetétek friss, topográfiai térképszerű látványa végighúzódik az utastér hátranyúló középkonzolján.”


A HCD-14 Genesis egyelőre koncepcióautó, így ezt számos részlete is tovább erősíti. Így minden bizonnyal ebből a célból került a karosszériára hátrafelé nyíló hátsó ajtó, amely könnyű beszállást és betekintést enged az autót szemlélők számára. Ez biztosan nem kerül majd át a sorozatgyártásba, már csak az oldalütközés-védelem miatt sem. 



Az utastérben a középkonzol kettős hullámot kapott, amely egészen a hátsó ülésekig nyúlik hátra. A hullám témája kiterjed az ajtóbehúzókig és a hátsó fejtámaszokig. A vezető előtt található műszerpulton keverednek az analóg és digitális kijelzők, míg a középkonzolon iPad tároló is található, így a tableten tárolt információkat sem kell a vezetőnek nélkülöznie az utazás során.


A Hyundai szerint a HCD-14 Genesisit a vezetési dinamika és a vezetőközpontú élmény köré építették. Az élményt a továbbfejlesztett kezelés és sportos dinamika hangsúlyozza, amelynek részeként a vezető megzavarására alkalmas eszközök kezelését modern technológiák kifejlesztésével egyszerűsítették, így növelve az utazás biztonságát.


A HCD-14 Genesisben ugyanis 3D interaktív gesztusfelismerő technológia és az információkat a szélvédőre vetítő head-up kijelző kombinációja dolgozik azért, hogy a vezető tekintete végig az úton maradhasson. A vezető által beállítható ún. perdület-ellenőrző rendszer javítja az autó menetstabilitását, miközben több teret enged a vezető számára. A merev alváz és a könnyű felfüggesztés a kerék alkotóelemeivel együtt a az autó menetkultúráját és a komfortot javítja és megfelelő egyensúlyt teremt a kormánykeréken található új multifunkciós kezelőfelületnek köszönhetően.  


A tanulmányautót a Hyundai díjnyertes 5,0 Tau V8-as motorja mozgatja, amely közvetlen befecskendezésével és folyamatosan változó szelepvezérlésével lenyűgöző teljesítményt, alacsony üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást tesz lehetővé. A HCD-14 optikai eszközöket is felhasznál arra, hogy a vezetőt felismerje és a motort ennek megfelelően indítja be, míg az automata váltómű 8 fokozatát a kormányra helyezett váltófülekkel is kezelheti a sofőr. A HCD-14 Genesis kipufogórendszere kerámia bevonatú, amit a legkisebb ellennyomásra és maximális teljesítményre hangoltak.  


A Hyundai nem közölte, a most bemutatott HCD-14 Genesis technológiájából és formavilágából mikor, mennyit láthatunk viszont a következő luxusautóiban, ám könnyen elképzelhető, hogy rövidesen a legtöbb gyártásba kerül.


A Hyundai a tanulmányautó mellett bemutatta első plug-in hibridjének (PHEV) koncepcióját is, amelyet a márka középkategóriás modelljei számára fejlesztettek ki és gyakorlatilag tömeggyártásra készen áll. Az autót a Hyundai 2,0 literes GDI motorja hajtja, amely a hozzá kapcsolt akkumulátorra hagyatkozva akár 32 kilométert képes megtenni anélkül, hogy a motor bekapcsolódna, csak ezután vált át a rendszer hibrid üzemre, így növelve meg az autó hatótávolságát. Az akkuk otthoni hálózatról körülbelül három óra alatt feltölthetőek. 








Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését