Jövőre Detroitban mutatják be a Genesist - Interjú John Krafcikkal
Az amerikai Automobile magazin a nemrég megnyitott Detroiti
Autószalonon készített interjút a Hyundai Motor America vezetőjével, aki
bepillantást engedett a Hyundai jövőbeli termékeibe és technológiáiba.
Krafcik a Detroitban kiállított HCD-14 koncepcióról
határozottan állítja, hogy az nem a Genesis következő generációjának előfutára.
A pontosan egy év múlva ugyanitt debütáló új Genesis szériaváltozata sokkal tradicionálisabb és sokkal németesebb formájú lesz, amelynek összkerékhajtású
változata is szerepel a programban. Habár a HCD-14 nem a Genesist hivatott előrevetíteni,
Krafcik elárulta, hogy szerinte lenne helye a márka prémiumkínálatában egy
olyan látványos formai elemekkel rendelkező kupévonalú limuzinnak, amilyen a
tanulmány.
A Genesis kupéváltozata, amely tavaly kapott frissítést, még néhány évig a kínálat része lesz ugyan, de már fejlesztik az új generációt.
Krafcik szerint a Hyundai jelenleg még nem döntött arról, hogy az új modell
motorterében egy V8-as szívó, vagy egy turbófeltöltéses V6-os dolgozik majd. Az
előbbi lehet egy 5 literes V8-as, míg az utóbbi egy háromliteres V6-os egység.
Tavaszra megérkezik Amerikába is a Hyundai prémium
zászlóshajója, az Equus modellfrissítése, amelyet áprilisban, New Yorkban
terveznek bemutatni. "Semmi lényeges változás, csak frissítés. Új
műszeregység, néhány módosítás a beltérben." - mondja Krafcik.
Idén nem, de jövőre bemutatkozik a Sonata következő
generációja is. "Az autó formaterve már készen van, és remekül néz ki. Nem
mondhatok mást egyelőre, de ha leleplezzük, mindenki azt mondja majd: Remekül továbbgondolták." Habár Krafcik nem árult el további részleteket, arra kitért, hogy az autót egyértelműen
Sonataként lehet majd azonosítani.
A márka karakteréről, pozíciójáról, formatervezési
irányzatáról szólva Krafcik úgy véli, a Hyundaiban sok a közös vonás az
Audival. "A német vállalat hozzáállása és szellemisége véletlenül nagyon
hasonlít a miénkhez." - mondja Krafcik. "Az Audi feltörekvő márkaként
kezdte a prémium szegmensben, míg mi a tömegmárkák között voltunk jó ideig feltörekvők."
A jövő technológiái kapcsán Krafcik szerint a Hyundai egyelőre
nem kíván beszállni az elektromos autók versenyébe. „Mindent az
üzemanyagcellára teszünk fel.” – mondja. „Számunkra úgy tűnik, a hidrogén felhasználása
hosszabb távon életképesebb az elektromos üzemnél. A mi oldalunkról az
elektromos meghajtás csupán egy lépcsőfok az üzemanyagcellához.” A márka lehet
az első, amely tényleges tömeggyártásban képes előállítani ilyen jellegű
autókat, a Tucson modellt már régóta tesztelik ilyen célra. „2015-re tekintünk
előre.” Az üzemanyagcellás technológia minden részegységét a Hyundai saját maga
fejlesztette, így azok házon belül állnak rendelkezésre. „Saját magunk
fejlesztjük az üzemanyagcellás technológiát” – mondja Krafcik.
A közeljövőre visszakanyarodva, a Hyundai jelenleg
rendelkezik ugyan négy és hathengeres dízelmotorokkal, de az amerikai emissziós
rendeletek betartásához drága fejlesztésre volna szükség ahhoz, hogy itt is
piacra lehessen dobni ezeket. Sokkal valószínűbb, hogy a márka a jövőben inkább
a motorleállító automatikákat és fokozatmentes automata váltóműveket (CVT) részesíti
előnyben. A start-stop rendszereket már korábban is vizsgálták, ám ezek nem
hoztak átütő eredményeket, mivel csupán egyetlen gallonnal csökkentették a
fogyasztást, ráadásul a váltás nem is volt elég sima a vásárlók számára. A
váltókat tekintve Krafcik elmondta: „Azt hiszem, újabb kört futunk a CVT
váltókkal. Úgy gondoljuk, a Honda remek munkát végzett az Accord CVT
egységével.”
Krafcik szerint az elmúlt év végén beütött gazdaságossági
fiaskó nem végződött olyan rosszul. Inkább ellenkezőleg: „Legtöbbször azt
hallom vissza a vásárlóinktól: ’Hűha, nem hisszük el, hogy ezt mind azért
csináljátok, hogy rendbe tegyétek a dolgot.’ Tényleg.” Krafcik azzal folytatta,
hogy magasztalta az EPA-t és a Consumer Reports magazint, amelyek a fogyasztási
értékek terén a leghitelesebb források. „Sokan kritizálták az EPA teszteket, de
rengeteg időt töltöttem ezzel és rohadt jó teszt.”
A Consumer Reports kapcsán Krafcik így nyilatkozott: „Ezek
is nagyon jó tesztek, senki sem jobb náluk az iparágban.” A Hyundai nemrégiben
összevetette az EPA és a Consumer Reports fogyasztási teszteredményeit minden
autómárka esetében. „Úgy találtuk, hogy egyetlen más márka értékei sem egyeznek
annyira mindkét tesztben, mint a Hyundai márkáé.” – mondja Krafcik, de hozzátette. „A Honda
értékei is ugyanolyan jók, mint a mieink.”
Forrás: automobilemag.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!