Jövőre Detroitban mutatják be a Genesist - Interjú John Krafcikkal



Az amerikai Automobile magazin a nemrég megnyitott Detroiti Autószalonon készített interjút a Hyundai Motor America vezetőjével, aki bepillantást engedett a Hyundai jövőbeli termékeibe és technológiáiba.

Krafcik a Detroitban kiállított HCD-14 koncepcióról határozottan állítja, hogy az nem a Genesis következő generációjának előfutára. A pontosan egy év múlva ugyanitt debütáló új Genesis szériaváltozata sokkal tradicionálisabb és sokkal németesebb formájú lesz, amelynek összkerékhajtású változata is szerepel a programban. Habár a HCD-14 nem a Genesist hivatott előrevetíteni, Krafcik elárulta, hogy szerinte lenne helye a márka prémiumkínálatában egy olyan látványos formai elemekkel rendelkező kupévonalú limuzinnak, amilyen a tanulmány.


A Genesis kupéváltozata, amely tavaly kapott frissítést, még néhány évig a kínálat része lesz ugyan, de már fejlesztik az új generációt. Krafcik szerint a Hyundai jelenleg még nem döntött arról, hogy az új modell motorterében egy V8-as szívó, vagy egy turbófeltöltéses V6-os dolgozik majd. Az előbbi lehet egy 5 literes V8-as, míg az utóbbi egy háromliteres V6-os egység.

Tavaszra megérkezik Amerikába is a Hyundai prémium zászlóshajója, az Equus modellfrissítése, amelyet áprilisban, New Yorkban terveznek bemutatni. "Semmi lényeges változás, csak frissítés. Új műszeregység, néhány módosítás a beltérben." - mondja Krafcik. 

Idén nem, de jövőre bemutatkozik a Sonata következő generációja is. "Az autó formaterve már készen van, és remekül néz ki. Nem mondhatok mást egyelőre, de ha leleplezzük, mindenki azt mondja majd: Remekül továbbgondolták." Habár Krafcik nem árult el további részleteket, arra kitért, hogy az autót egyértelműen Sonataként lehet majd azonosítani.


A márka karakteréről, pozíciójáról, formatervezési irányzatáról szólva Krafcik úgy véli, a Hyundaiban sok a közös vonás az Audival. "A német vállalat hozzáállása és szellemisége véletlenül nagyon hasonlít a miénkhez." - mondja Krafcik. "Az Audi feltörekvő márkaként kezdte a prémium szegmensben, míg mi a tömegmárkák között voltunk jó ideig feltörekvők."

A jövő technológiái kapcsán Krafcik szerint a Hyundai egyelőre nem kíván beszállni az elektromos autók versenyébe. „Mindent az üzemanyagcellára teszünk fel.” – mondja. „Számunkra úgy tűnik, a hidrogén felhasználása hosszabb távon életképesebb az elektromos üzemnél. A mi oldalunkról az elektromos meghajtás csupán egy lépcsőfok az üzemanyagcellához.” A márka lehet az első, amely tényleges tömeggyártásban képes előállítani ilyen jellegű autókat, a Tucson modellt már régóta tesztelik ilyen célra. „2015-re tekintünk előre.” Az üzemanyagcellás technológia minden részegységét a Hyundai saját maga fejlesztette, így azok házon belül állnak rendelkezésre. „Saját magunk fejlesztjük az üzemanyagcellás technológiát” – mondja Krafcik.

A közeljövőre visszakanyarodva, a Hyundai jelenleg rendelkezik ugyan négy és hathengeres dízelmotorokkal, de az amerikai emissziós rendeletek betartásához drága fejlesztésre volna szükség ahhoz, hogy itt is piacra lehessen dobni ezeket. Sokkal valószínűbb, hogy a márka a jövőben inkább a motorleállító automatikákat és fokozatmentes automata váltóműveket (CVT) részesíti előnyben. A start-stop rendszereket már korábban is vizsgálták, ám ezek nem hoztak átütő eredményeket, mivel csupán egyetlen gallonnal csökkentették a fogyasztást, ráadásul a váltás nem is volt elég sima a vásárlók számára. A váltókat tekintve Krafcik elmondta: „Azt hiszem, újabb kört futunk a CVT váltókkal. Úgy gondoljuk, a Honda remek munkát végzett az Accord CVT egységével.”  


Krafcik szerint az elmúlt év végén beütött gazdaságossági fiaskó nem végződött olyan rosszul. Inkább ellenkezőleg: „Legtöbbször azt hallom vissza a vásárlóinktól: ’Hűha, nem hisszük el, hogy ezt mind azért csináljátok, hogy rendbe tegyétek a dolgot.’ Tényleg.” Krafcik azzal folytatta, hogy magasztalta az EPA-t és a Consumer Reports magazint, amelyek a fogyasztási értékek terén a leghitelesebb források. „Sokan kritizálták az EPA teszteket, de rengeteg időt töltöttem ezzel és rohadt jó teszt.”

A Consumer Reports kapcsán Krafcik így nyilatkozott: „Ezek is nagyon jó tesztek, senki sem jobb náluk az iparágban.” A Hyundai nemrégiben összevetette az EPA és a Consumer Reports fogyasztási teszteredményeit minden autómárka esetében. „Úgy találtuk, hogy egyetlen más márka értékei sem egyeznek annyira mindkét tesztben, mint a Hyundai márkáé.” – mondja Krafcik, de hozzátette. „A Honda értékei is ugyanolyan jók, mint a mieink.”


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését