Érdekes pletyka a fogyasztási botrányban
A Hyundai növekvő amerikai hírnevének nem igazán tett jót a
nemrég kirobbant fogyasztási botrány, amely mögött egyes források szerint egy
konkurens állhat.
A Hyundai hatalmas lépésekkel fejlődött az elmúlt években,
ám az igazi áttörést a jelenlegi modellkínálattal érték el a koreaiak. A
jelenleg futó Sonata és Elantra modellek lenyűgözték a kritikusokat is, ennek
is köszönhetően pedig kategóriájuk élére kerültek.
Az egyik legmeghatározóbb érv az Elantra mellett a modell
gazdaságossága volt, mivel az adatok szerint ez a modell volt az első Hyundai,
amely elérte a 40 mérföld/gallon (5,8 l/100 km) értéket. Ehhez csatlakozott
később az Accent és a Veloster is, amelyek szintén hasonlóan bámulatos
fogyasztási eredményeket produkáltak.
Eddig szép is volna, azonban a vásárlók a valós életben nem
tudták reprodukálni ezeket az eredményeket. A bomba júliusban robbant, amikor
egy Elantra tulaj, Louis Bird beperelte a Hyundait a valótlan fogyasztási
adatok miatt. Ennek folyományaként több, mint 900 ezer érintett Hyundai
tulajdonosnak kellett kártérítést fizetnie a cégnek, a 40 mérföldes álomhatárt
pedig visszavették 37-38 mérföld/gallon értékekre. A Hyundai szerint az
ügyfelek ismét elégedettek, ahogyan a koreai vállalat nagyvonalúan kezelte a
problémát, ám ettől még az ügy 2012. egyik nagy autóipari drámájává lett.
Az Automotive News információi azonban egy egészen új
megvilágításba helyezik a történteket. Az ügyet ugyanis az EPA által
végrehajtott mérések tárták fel, amely hivatal rendszeresen kap tippeket a
különböző folyó peres eljárásokról és ezek alapján dönt a hiteles vizsgálatok
elvégzésének szükségességéről.
Margo Oge, az EPA Közlekedési és Levegőminőségi csoportjának
korábbi vezetője arról számolt be, hogy a tippet ezúttal egy amerikai
autógyártó rangidős alelnökétől kapták. Annak érdekében, hogy kiderítsék, ki
lehetett a felbujtó, az Automotive News a három legnagyobb hazai autógyártót
kereste fel. A Chrysler egyértelműen tagadott, a General Motors nyilatkozatában
kijelentette, hogy az üzleti ügyeiket nem ilyen módon szokták megoldani. A Ford
annyit közölt csupán, hogy: „No Comment.”
A felsorolt vállalatok közül korábban a Ford népszerűsítette
leginkább járműveit azok gazdaságosságával. Emiatt a Ford közvetlen riválisává vált a
Hyundai. Érdekes fejlemény.
Forrás: automoblog.net
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!