Érdekes pletyka a fogyasztási botrányban



A Hyundai növekvő amerikai hírnevének nem igazán tett jót a nemrég kirobbant fogyasztási botrány, amely mögött egyes források szerint egy konkurens állhat.

A Hyundai hatalmas lépésekkel fejlődött az elmúlt években, ám az igazi áttörést a jelenlegi modellkínálattal érték el a koreaiak. A jelenleg futó Sonata és Elantra modellek lenyűgözték a kritikusokat is, ennek is köszönhetően pedig kategóriájuk élére kerültek.


Az egyik legmeghatározóbb érv az Elantra mellett a modell gazdaságossága volt, mivel az adatok szerint ez a modell volt az első Hyundai, amely elérte a 40 mérföld/gallon (5,8 l/100 km) értéket. Ehhez csatlakozott később az Accent és a Veloster is, amelyek szintén hasonlóan bámulatos fogyasztási eredményeket produkáltak.

Eddig szép is volna, azonban a vásárlók a valós életben nem tudták reprodukálni ezeket az eredményeket. A bomba júliusban robbant, amikor egy Elantra tulaj, Louis Bird beperelte a Hyundait a valótlan fogyasztási adatok miatt. Ennek folyományaként több, mint 900 ezer érintett Hyundai tulajdonosnak kellett kártérítést fizetnie a cégnek, a 40 mérföldes álomhatárt pedig visszavették 37-38 mérföld/gallon értékekre. A Hyundai szerint az ügyfelek ismét elégedettek, ahogyan a koreai vállalat nagyvonalúan kezelte a problémát, ám ettől még az ügy 2012. egyik nagy autóipari drámájává lett.   


Az Automotive News információi azonban egy egészen új megvilágításba helyezik a történteket. Az ügyet ugyanis az EPA által végrehajtott mérések tárták fel, amely hivatal rendszeresen kap tippeket a különböző folyó peres eljárásokról és ezek alapján dönt a hiteles vizsgálatok elvégzésének szükségességéről.

Margo Oge, az EPA Közlekedési és Levegőminőségi csoportjának korábbi vezetője arról számolt be, hogy a tippet ezúttal egy amerikai autógyártó rangidős alelnökétől kapták. Annak érdekében, hogy kiderítsék, ki lehetett a felbujtó, az Automotive News a három legnagyobb hazai autógyártót kereste fel. A Chrysler egyértelműen tagadott, a General Motors nyilatkozatában kijelentette, hogy az üzleti ügyeiket nem ilyen módon szokták megoldani. A Ford annyit közölt csupán, hogy: „No Comment.”


A felsorolt vállalatok közül korábban a Ford népszerűsítette leginkább járműveit azok gazdaságosságával.  Emiatt a Ford közvetlen riválisává vált a Hyundai. Érdekes fejlemény.

Forrás: automoblog.net

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését