Vizsgálják a Hyundai modellek féklámpáit Ausztráliában
Az ausztrál hatóságok vizsgálatot indítottak, mivel a
Hyundai nem hívta vissza azokat az új modelleket, amelyek féklámpa-kapcsolói elromolhatnak.
A hibás alkatrészek 2011 augusztusában kerülhettek egyes
Hyundai modellekbe, amelyre a koreai cég egy bizalmas levélben hívta fel a
kereskedők figyelmét még tavaly júniusban, ám csupán azon ügyfelek autói
kerültek kijavításra, akik észrevették a hibát.
Az ausztrál Szövetségi Közlekedési Minisztérium nyilatkozata
szerint: „A minisztérium a Hyundai-jal közösen dolgozik az ügy kivizsgálásán.”
Ám a minisztérium nem hivatott visszahívást elrendelni, az
másik szervezet, az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hivatal (ACCC) hatáskörébe
tartozik.
„A szervezet a biztonsági berendezések hibáinak
bizonyítékait és az ausztrál szabványok betartását vizsgálja meg, valamint
javaslatot tesz az ACCC számára az autóipari visszahívási akciókra.” – áll a
nyilatkozatban. Az ACCC azonban még nem rendelte el a visszahívást.
A Hyundai nyilatkozatában ez áll: „A Hyundai Motor Company
Australia a Közlekedési Minisztérium járműbiztonsági előírásainak megfelelően
vizsgálja az elektromos kapcsoló kérdését. A vizsgálat elősegítése érdekében a
Hyundai teljes mértékben együttműködik a minisztériummal.”
A Hyundai álláspontja szerint a kérdés nem biztonsági
jellegű, hiszen a fékberendezés működőképes marad. A vállalat nem hozta
nyilvánosságra, mennyi autót érint a hibás alkatrész, ám a koreai cég 2011.
augusztusa és 2012. májusa között több, mint 70 ezer autót értékesített az
ausztrál piacon. Lapértesülések szerint a hibás alkatrész négy modellt érint,
ám a bizalmas körlevél szerint a teljes modellkínálat érintve van.
A körlevél szerint a kereskedőknek a hibás egységet egy
újabb típusúra kell cserélniük, ám csak azoknak végzik el ezt a műveletet
ingyenesen, akik észlelik a hibát.
Korábban is előfordult már, hogy a Hyundai vonakodott
visszahívást elrendelni modelljeivel kapcsolatban. 1998. novemberében 46 ezer
Hyundai Excel modellt annak ellenére nem rendeltek vissza, hogy bizonyíthatóan
a gyári hegesztés problémája miatt az első felfüggesztés összeomolhatott volna
ezeken a típusokon.
Ahogyan most is, úgy akkor is arra hivatkozott a Hyundai,
hogy ez nem biztonsági probléma.
Egy annak idején készült NRMA műszaki jelentés szerint az
Excel modellek „extrém esetben a jobb első kerék és tengely leválhat, a kerék
pedig beszorulhat a sárvédőbe”.
Egy héttel később a szövetségi kormányzat azzal
fenyegetőzött, hogy kötelező visszahívást rendel el, ha a Hyundai nem
intézkedik.
A hétmillió autóst képviselő Ausztrál Automobil Szövetség
szerint a jelen helyzetben szükséges volna egy biztonsági visszahívás
elrendelése. „A józan ész azt diktálja, ez bizony biztonsági kérdés.” – mondja Andrew
McKellar, az AAA ügyvezetője. „Mi volna, ha minden érintett autógyártó kibújna
visszahívási kötelezettsége alól? A hiba egyértelműen veszélyezteti a
közlekedés többi résztvevőjét.” – teszi hozzá McKellar.
Forrás:heraldsun.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!