A Hyundai amerikai és kínai eladásai meghaladták a hazait



A Hyundai csoport Kínában és az Egyesült Államokban elért bevétele első alkalommal haladta meg a koreai piacon elért bevétel szintjét.

A Hyundai és a Kia márkák Kínában együttesen 1,34 millió, az Egyesült Államokban pedig 1,26 millió járművet adtak el, míg Dél-Koreában 1,15 millió autó fogyott a tavalyi év során. 2011-ben még a hazai piac volt az első helyen, ezt követte Kína és az USA, ám ez 2012-re a koreai autópiac 2,3 százalékos zsugorodásának köszönhetően megfordult.

A koreai vállalatcsoport eladásai Kínában 14,2 százalékot, míg az Államokban 11 százalékot emelkedtek tavaly. 2013-ra a tavalyihoz hasonló, 10 százalékos növekedést várnak Kínában és az Egyesült Államokban egyaránt, így minden bizonnyal a sorrend ebben az évben is hasonló lesz.

A Hyundai csoport európai növekedése is figyelemreméltó, hiszen a Hyundai és a Kia márkák piaci részesedése meredeken emelkedett főleg olyan kelet-európai országokban, mint Magyarország, vagy Szlovákia, amelyeket kevésbé érintik a pénzügyi válság hatásai. Ennek hatására a vállalat európai bevétele a koreai szinthez közelít.   

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését