A Hyundai amerikai és kínai eladásai meghaladták a hazait
A Hyundai csoport Kínában és az Egyesült Államokban elért
bevétele első alkalommal haladta meg a koreai piacon elért bevétel szintjét.
A Hyundai és a Kia márkák Kínában együttesen 1,34 millió, az
Egyesült Államokban pedig 1,26 millió járművet adtak el, míg Dél-Koreában 1,15
millió autó fogyott a tavalyi év során. 2011-ben még a hazai piac volt az első
helyen, ezt követte Kína és az USA, ám ez 2012-re a koreai autópiac 2,3
százalékos zsugorodásának köszönhetően megfordult.
A koreai vállalatcsoport eladásai Kínában 14,2 százalékot,
míg az Államokban 11 százalékot emelkedtek tavaly. 2013-ra a tavalyihoz hasonló,
10 százalékos növekedést várnak Kínában és az Egyesült Államokban egyaránt, így
minden bizonnyal a sorrend ebben az évben is hasonló lesz.
A Hyundai csoport európai növekedése is figyelemreméltó,
hiszen a Hyundai és a Kia márkák piaci részesedése meredeken emelkedett főleg
olyan kelet-európai országokban, mint Magyarország, vagy Szlovákia, amelyeket
kevésbé érintik a pénzügyi válság hatásai. Ennek hatására a vállalat európai
bevétele a koreai szinthez közelít.
Forrás: english.chosun.com