Idén a Hyundai is megérzi a válságot



A Hyundai európai szárnyalása egyelőre véget érhet. A koreaiak már érzik az értékesítési válságot, így csökkenő eladásokkal és szerényebb célok elérésével számolnak.  

„2013. a konszolidáció éve lesz.” – mondta már korábban Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke. Ez érinti a kereskedelmi hálózatot is, ugyanis 2014-ig legalább minden negyedik európai Hyundai kereskedőt lecserélnek.  

Egy évvel ezt követően a Hyundai eredeti tervei szerint már 5 százalékos piaci részesedést akart elérni Európában, ám ez nehezen lesz tartható. „A stagnáló piacok miatt újra kell értékelnünk a hosszú távú célkitűzéseinket.” – mondja Rushforth. 2013-ban 3,4 százalékos piaci részesedés elérése a cél a zsugorodó európai piacon, amely tarthatónak látszik. Ez azonban azt jelenti, hogy idén a Hyundai is kevesebb autót ad el az öreg kontinensen.   


Eközben 2012-ben a Hyundai a Kia testvérmárkájával együtt az év legjobban teljesítő autógyártójává vált. Az Európai Unió területén az eladások több, mint 9 százalékkal nőttek, Németországban pedig december közepéig a számok 14 százalékos emelkedést mutatnak. A kisebb Kia testvérmárka még ennél is gyorsabban növekedett, így a Hyundai konszern hamarosan a Volkswagen csoporttal versenghet a világelsőségért. Martin Winterkorn, a VW vezére nyilvánosan is elismerte nemrég, hogy figyelik a koreaiak minden lépését. „Jó érzés, hogy a Volkswagen figyel ránk.” – mondja erre Rushforth.

Előnyös a koreaiak számára, hogy gyáraik nem Nyugat-Európában, hanem a kelet-európai Csehországban, Törökországban, valamint Indiában találhatóak, ahol jóval kisebb a munkaerő költsége. A Kiával együtt a Hyundai világviszonylatban több, mint 7,1 millió autót adtak el, így az előállítás költségmegtakarítása jelentős. Ezzel nagyon sok európai konkurens nem tud lépést tartani. „Itt lép be a képbe a nagyság.” – mondja Rushforth.


Így azután a Hyundai tömegesen csábít magához vásárlókat, amit a jövőben is folytatni kíván. „Vásárlóink 70 százaléka más márkától pártol át hozzánk – főképp Opel, Ford, Volkswagen, és Renault használók választják a Hyundait.” – mondja Rushforth. „A jövőben is folytatjuk a piac meghódítását.”

Ám a következő lépés a márkahűség megteremtése, amely azonban nehézségekbe ütközik. Egy belső tanulmány kimutatta, hogy a kereskedőkkel elégedetlenek a vásárlók, amely az egyik legnagyobb problémát jelenti. Ezen változtatni kíván a koreai cég. „Amennyiben ugyanis a vevők nálunk nem érzik olyan jól magukat, mint máshol, nem tudjuk őket megtartani.” – mondja Rushforth.  

Ennek kiküszöbölésére a Hyundai következő lépésként változtat a kereskedői hálózatán. „2014-ig európai kereskedőink 25-30 százalékát lecseréljük. Egyesek egyszerűen túl kicsik, így nem tudják lekövetni a márka fejlődését.” – mondja Rushforth.

Forrás: wz-net.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését