Az elmúlt évtized legkisebb növekedésére számít idén a Hyundai



Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Company a Kia Motors-szal közösen idén 7,41 milliós darabszámmal 4 százalékos globális bővülést tervez, amely 2003. óta a legalacsonyabb tervszám.

A világ ötödik legnagyobb autógyártójaként nyilvántartott vállalatcsoport az elmúlt évek nyaktörő sebességű növekedése után tovább lassítja bővülési ütemét. Mong-koo Chung, a csoport elnökének utasítására lassul a gyárak kapacitása annak érdekében, hogy a vállalatok a márkák értékére és a jövedelmezőségükre összpontosíthassanak, így pedig versenyképesek maradjanak a japán rivális Toyota Motorral.  


„A Hyundai Motor és a Kia Motors tovább folytatja az innovációs stratégiáját az autók minőségének növelésével.” – mondta Mong-koo Chung, a Hyundai 74 éves elnöke a csoport dolgozói részére január elsején megtartott évindító beszédében.

A stratégia részeként a Kia fő tervezőjét, az Audi TT-t megalkotó Peter Schreyert a Kia Motors első külföldi elnőkének nevezték ki az elmúlt év végén, míg korábban a Hyundai Motor az ex-BMW dizájnert, Chrstopher Chapmant állította amerikai formatervező-központja élére.


„Chung elnök elmondta, hogy a termelőüzemek összes éves kapacitása jelenleg 8 millió darab, nem több. Nem mondta, hogy feljebb pozicionáljuk termékeinket és azt sem, hogy növeljük az árréseinket.” – mondta egy Hyundai csúcsvezető, aki azt is elárulta, az autógyártó a soron következő Detroit-i Autókiállításon egy luxusautó koncepciót mutat be.  

A Hyundai idén 4,66 millió, míg a Kia 2,75 millió jármű eladását tervezi, ám a befektetők attól tartanak, hogy a növekedés üteme még inkább lelassul a csoport stratégiája és az erősödő koreai won miatt.


A Hyundai csoport iparágvezető árrését ugyanis nagyban veszélyezteti az erősödő koreai won, amely csökkentheti a jövedelmezőséget és az árazási rendszer erejét. A dél-koreai deviza értéke 2009. óta a legnagyobb mértékben, 7,6 százalékot emelkedett tavaly a dollárhoz képest. Eközben a japán jen gyengült, így ebből a szempontból is versenyképes helyzetbe kerülhettek a japán riválisokkal.

A piac aggályait tükrözi, hogy míg a Hyundai Motor részvényárfolyama 2012-ben 2,6 százalékkal növekedett, a Kia részvényindexe 15,3 százalékot zuhant, így jócskán alulteljesítve a piaci átlag 9,4 százalékos növekedését. A Thomson Reuters adatai szerint az öt vezető autógyártó között a Hyundai és Kia részvényei voltak a legrosszabbul teljesítők.


Az elemzők szerint a Hyundai Motor és a Kia kevés új modellje szintén csökkentheti az értékesítés volumenét, hiszen a Hyundai Motor prémium limuzinja, a Genesis következő nemzedéke csupán 2013 végén mutatkozik be. A Kia Motors új kompakt Soul modellje is idén debütál, ám a vállalat szóvivője további új modellek érkezéséről nem beszélt.  

A Hyundai csoport 2012-ben 7,12 millió járművet értékesített világszerte, amely 8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eredményt és jobb, mint az eredetileg tervezett 7 milliós darabszám.


A növekedés nagyban köszönhető a Kína és Japán között tavaly kialakult - és az autóeladásokat nagy mértékben befolyásoló - politikai vitának, amelynek során a kelet-kínai tenger szigeteinek Japánhoz csatolása miatt japán autószalonok is az összecsapások áldozatává váltak.

Az Egyesült Államokban és Kanadában a november 2-án bejelentett, több, mint 1 millió autót érintő gazdaságossági problémák egyelőre nem tükröződnek az eladásokban.

A két vállalat közül a Hyundai Motor 2012-ben újonnan megnyitott kínai és brazil üzemeivel sokkal inkább tudja növelni eladásait idén, mint a Kia, amely nem rendelkezik frissen hozzáadott kapacitással.    

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését