A hatalmas kereslet miatt búcsúzik az i45 Ausztráliában



A Hyundai Australia bejelentette, hogy nem forgalmazzák a továbbiakban az i45 modellt, így a jövőben csak az európai vonalvezetésű, újabb i40 képviseli a márkát a középkategóriában.

A nemzetközi piacon Sonata néven árusított i45 importjának leállítása mögött a modell más régiókban tapasztalható népszerűségének növekedése és az ehhez kapcsolódó globális termelési korlát áll.


A Hyundai helyi szervezete azt is elárulta, hogy főképp a Közel-Keleten és Észak-Amerikában növekedett meg a modell kereslete, így ezek a területek elsőbbséget élveznek a modellt gyártó üzemekben, amely így csak limitált mennyiségben juthatna el az Ausztrál vásárlókhoz.

Bill Thomas, a Hyundai Australia PR vezetője elmondta, hogy a modell behozatalának megszüntetése nincsen összefüggésben a gyártót mostanában ért, az autó dinamizmusával kapcsolatos kritikákkal. „Nem, a kínálattal kapcsolatos problémák miatt döntöttünk így.” – mondja Thomas.


„Az ilyen jellegű kritikákat nehéz lerázni magunkról, ám nem ez volt a döntő szempont. Képtelenek voltunk elegendő mennyiségű autót szerezni ahhoz, hogy gazdaságos legyen a modell behozatala.” Tette hozzá Thomas, aki azt is megjegyezte, egyelőre nem tiszta, vajon az i45 valaha is visszatér az ausztrál bemutatótermekbe. „Ki tudja ezt előre megmondani? Talán később, az újabb generációt visszahozzuk majd, de jelenleg ezt még nem tudjuk.”

A Hyundai i45 a korábbi, NF sorozatú Sonatát váltva 2010. májusában mutatkozott be Ausztráliában. Az eladások 2011-ben érték el a csúcsot, amikor a Hyundai 4 872 darabot adott el a középkategóriás modellből, így akkor a 60 ezer dollár alatti középkategóriás piac 8,4 százalékát birtokolhatta a modell.


Ez a piaci részesedés 2012-re 5,3 százalékra esett vissza, mivel 25,3 százalékkal kevesebb autó, összesen 3 640 darab talált gazdára, elsősorban az újabb i40 modell bevezetésének köszönhetően, amelyből első teljes üzleti évében 2 392 darabot adtak el Ausztráliában.

A Hyundai i40 kínálata jóval heterogénebb, mint az i45, hiszen az európai igények szerint Németországban fejlesztett autó benzines és dízelmotorokkal, limuzin és kombi-karosszériával egyaránt elérhető, míg az i45 limuzint csupán kétféle, 2,0 és 2,4 literes benzines motorral forgalmazzák.


Az i45 forgalmazásának befejezésével a Hyundai középkategóriás vásárlóinak mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk, hiszen az i45 indulóára 26 990 dollár volt, míg az i40 belépőmodelljének listaára 29 990 dollártól kapható.

A Hyundai Australia képviselője elmondta, hogy a jelenleg készleten lévő i45 száma igen korlátozott, amelyet valószínűleg a vállalati és kormányzati flották vásárolnak fel.  

Forrás: caradvice.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését