Így készül a Hyundai Solaris Szentpéterváron


Az orosz Kolesa.ru autós portál nemrég meglátogatta a Hyundai szentpétervári üzemét, ahol bepillantást kapott a koreai márka orosz autógyárának mindennapjaiba.

A Hyundai Motor Manufacturing Russia Oroszország egyik legnagyobb összeszerelő üzeme és az első teljes gyártási ciklusú üzem az országban. Jelenleg két márka két modelljét szerelik össze itt – a Kia Rio és a hyundai Solaris négy- és ötajtós változatai gördülnek le a futószalagról. A gyár teljes éves kapacitása 200 ezer darab. De mi van ezek mögött a száraz adatok mögött?


Először és mindenek előtt egy csapat. A zöldmezős beruházásként, a Hyundai által épített gyárban több, mint kétezren dolgoznak jelenleg. A többség Szentpétervár és Leningrád régiójából jár be a három műszakos munkarendben működő üzembe. 2012. áprilisában a gyár elérte maximális kapacitását és azóta is a nap 24 órájában működik.

A dolgozók nyolcórás munkarendben dolgoznak, a minimum havi keresetük 36 ezer rubel, amelyhez teljes szociális ellátás is tartozik. A legfontosabb pedig: a Hyundai örömmel fogad fiatal munkavállalókat: az összeszerelő üzemben a munkások átlag életkora 26-28 év.  


Persze, a napi, havi, éves monoton munka igen nehéz és lehangoló lehet, ezért nagy türelmet és bizonyos temperamentumot igényel, amelyet néhányan nem is bírnak sokáig. Mégis van elég munkaerő, hiszen jól fizető, kiszámítható álláshoz jutnak, amely a mostani kiszámíthatatlan életben komoly előnyt nyújthat.  

A Hyundai üzeme két egységében azonban ilyen problémák nem merülnek fel – a préselő üzemben és a festőüzemben, ugyanis ezekben teljesen automatikusan működő robotok működnek, ember csupán a gépek beindításához és leállításához szükséges. Az így előállított, festett Solaris karosszériaelemek minősége nem függ az emberi tényezőktől. A látvány, amellyel a nyers acéllemezekből ezek a robotok karosszéria paneleket hoznak létre, majd ezeket automatikusan egymásra helyezik és továbbítják, nagyon emlékeztet a Terminátor filmekben tapasztalható élményekhez.    


Mellesleg, a robotok szintén Hyundai gyártmányúak, ahogyan az üzem területén közlekedő kiskocsik és teherjárművek is, amelyek alkatrészeket és kiegészítőket szállítanak a rendeltetési helyükre. A koreai konszern valójában összesen hétféle tevékenységet végez, amelyek között nemcsak autók és erőforrások előállítása, de ipari gépek, elektronikus rendszerek, sőt hajók építése is megtalálható.

A logisztikai költségek csökkentése miatt a termelőüzem mellett kaptak helyet az alkatrészeket és kiegészítőket előállító üzemek. Ezek közül a legnagyobb a szintén a Hyundai érdekkörébe tartozó Mobis vállalat, amely többek között lökhárítókat, teljes első paneleket készít a Hyundai Solaris modellhez.   


Az összeszerelés utolsó fázisaként minden autót minőség-ellenőrzésre küldenek, amelynek része az esetleges tömítetlenségeket feltáró esőfürdő is. A minőség egyébként különösen fontos a vállalat számára, hiszen az újságírók részére megtartott egy napos gyárlátogatáson ez a szó hangzott el leggyakrabban a vendéglátók szájából. Az itt gyártott modellek eladási rekordjai igazolják a gyáriak minőségbe, megbízhatóságba vetett hitének értelmét.


A gyárlátogatók csapatához csatlakozott a Hyundai Motor Manufacturing Russia vezetője, Kim-chi Peng is, aki emelt fővel lehet büszke az általa vezetett üzemre.

Forrás: kolesa.ru

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését