A Hyundai logisztikai partnerének adta át az első Equust Németországban
A Hyundai már a kilencvenes években, vagyis a kezdetektől a
német BLG Logistics szolgáltatásait vette igénybe, amelynek megbízhatóságát
most egy Equus limuzinnal hálálta meg.
A Hyundai és a Kia márkákat tömörítő Hyundai konszern az
elmúlt évben eladott 7,12 millió autójával a világ legnagyobb autógyártói közé
tartozik. A márka széles modellválasztékában az Equus modelljével a prémium
kategóriában is képviselteti magát, amelyet azonban európai utakon nemigen
látni. Az első ilyen modellt január végén Kook-bae Jung, a Hyundai Motor
Deutchland GmbH elnöke adta át a brémai városháza előtt a BLG Logistics
részére.
A Hyundai már európai megjelenésekor a BLG Logistics
szolgáltatásaira támaszkodott, miközben a Hyundai Motor Deutchland GmbH
1991-ben megalakult. 1992-ben, az első teljes évben kereken 28 ezer új Hyundai
került forgalomba az országban, míg 1993-ban már 33 ezer vásárló választotta a
koreai márkát. Később a Hyundai átvette a Kiát és sikeres terjeszkedésének
alátámasztásaként gyártóüzemeket létesített Szlovákiában, Csehországban,
amelyek nemcsak a kelet-, hanem a nyugat-európai piacokat is ellátják az itt
készülő Hyundai és Kia járműveikkel.
Amíg kezdetben a BLG a Dél-Koreából importált járműveket
a brémai kikötő autótermináljához befutó hatalmas szállítóhajókról rakodta ki,
majd azokat felkészítve elosztotta az autókereskedések között, addig manapság a
Hyundai és a Kia a BLG európai szállítórendszerén keresztül mozgatja az
autókat. 2012-ben a két márka összesen 563 ezer autóját kezelték, ellenőrizték,
műszakilag felkészítették, majd a kereskedőkhöz szállították a rendszeren
keresztül.
A Dél-Koreából érkező szállítmányok további brémai kezelésén túl a Csehországból
és Szlovákiából érkezett járművek ma már a BLG Kelheimben található
autóterminálján keresztül jutnak el az ország márkakereskedőihez, így néhány év
alatt a Hyundai csoport a BLG Logistics legnagyobb külföldi partnerévé nőtte ki
magát.
A BLG Logistics autóipari részlegének teljesítménye 2012-ben
tovább növekedett, a 2011-ben a szállítási rendszerben megmozgatott 6,5 millió jármű
hétmillióra gyarapodott a tavalyi évben, amelyben Európa legnagyobb
autókikötője, Bréma 2,15 millió járművel vette ki részét.