Hóban tesztelik az új Genesist
A Hyundai második generációs Genesis luxusmodelljének
fejlesztése a végéhez közeledik, hiszen a világ minden tájáról érkeznek
felvételek a prototípusok utcai teszteléséről. Ezúttal a sarkkörön sikerült
elcsípni néhányat.
A Genesis végleges változata az idei év második felében
mutatkozhat be, értékesítése azonban várhatóan átcsúszik a 2014-es esztendőre,
így az első generációs modell éppen hat év után adja át helyét az utódnak.
Ezúttal azonban a koreai márkának nagy tervei vannak a
Genesissel. A karosszéria karcsú és elegáns vonalvezetése sokkal tetszetősebb,
amely a mostani, Amerikában és Ázsia néhány piacán értékesített változattal
ellentétben akár az európai piacon is megállná a helyét. A takarók alatti
karosszéria vonalai a Hyundai folyékony szobrászatának következő fejlődési
irányzatát rejthetik, habár néhány részletében igen hasonlít a Hyundai csoport
fődizájnerévé kinevezett Peter Schreyer által megálmodott Kia K9/Quoris
modellre is.
Schreyer előszeretettel használja a sima felületeket, ékszerszerű
világítótesteket, hosszú és impozáns motorháztetőt, valamint a rövid hátsó
túlnyúlást, amely a Genesis prototípusában is megfigyelhető. A modern
tartozékok sem hiányoznak, így LED betétes fényszórók, valamint fejlett kamera
és monitorrendszer is helyet kap az új modellben.
Mivel a Genesis motorválasztékát nemrég újították meg, így a
2014-es modell valószínűleg ezeket örökli majd. Ez azt jelenti, hogy az alap
benzinmotor a 3,8 literes V6-os egység lesz 333 lóerővel, míg a kínálat csúcsán
az R-Spec változat 5,0 literes v8-asa áll 429 lóerős teljesítményével. A
nyolcfokozatú automata sebességváltó változatlanul alap és könnyen lehetséges,
hogy az európai piacra egy új dízelmotort is fejlesztenek.
Az új modell a jelenlegi Genesis továbbfejlesztett
hátsókerék-meghajtású padlólemezére épül, amelyet azonban a kezelés és a stabilitás
érdekében a mérnökök továbbfejlesztettek. A Hyundai tesztcentrumot hoz létre
a németországi híres Nürburgring versenypálya mellett, ahol már meg is kezdték
a Genesis prototípusok tesztelését. A tesztelés során nagy figyelmet fordítanak
a német riválisok autóira jellemző kezelhetőség és a tartósság kialakítására,
amellyel egyben el is különítik a típust az Equus zászlóshajótól.
Az új autó belső kialakítása tükrözni fogja a modern prémium
szegmens minden jellemző elemét, jó minőségű anyagokkal, klímarendszerével és a
legújabb szórakoztató és információs technológiák alkalmazásával. A Hyundai
nemrég mutatta be új Blue Link telematikai és szórakoztató rendszerét, amelyben
Apple és Google alkalmazások is helyet kaptak, így ezek akár már beépítésre
kerülhetnek az új Genesisbe is.
A Genesis fő riválisai Amerikában az Acura TL, Cadillac
XTS, míg Európában a BMW 5, Audi A6, a Lexus GS és a Mercedes-Benz E osztály.
A 2014-es Hyundai Genesisi leginkább valamelyik nagy
amerikai autószalonon, például a Los Angelesi Autókiállításon mutatkozhat be,
míg a nemrég modellfrissítésen átesett Genesis Goupe még durván két évig
biztosan a piacon marad.
Még több fotó a rendszeresen frissülő Genesis kémfotógyűjteményben a Dönci Hyundai Blogja Facebook oldalán!
Még több fotó a rendszeresen frissülő Genesis kémfotógyűjteményben a Dönci Hyundai Blogja Facebook oldalán!
Forrás: motorauthority.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!