Formatervezésben is világelsőségre tör a Hyundai - 1. rész



A Hyundai csoport nemrég a német származású Peter Schreyert nevezte ki a Hyundai és Kia márkák vezető formatervezőjének, vagyis a dél-koreai autóóriás immár a autói formavilágával is vezető szerepre törekszik. 

Az 1990-es években a Volkswagen AG új Beetle és Audi TT modellek kialakításáért felelős sztárdizájner, az 59 éves Schreyert első nem koreai vezetőként előbb a Kia három elnökének egyikévé, majd a Hyundai csoport fő tervezőjévé választották. a vállalat alapítóinak leszármazottai, a Hyundai csoportot vezető Mong-koo Chung elnök és fia, Eui-sun Chung Schreyer szerint támogatják az agresszív formaterveket.

„Tényleg azon dolgoznak, hogy a Hyundai márkáinak megkülönböztető karaktert adjanak.” – mondta Schreyer egy interjúban. „Nagyszerű jelzés, mennyi figyelmet fordítanak a formatervre, amely szerintem felér egy állásfoglalással is.” – tette hozzá.


Schreyer 2006-os érkezése óta a Kia márka szárnyal az Egyesült Államokban olyan modelleknek köszönhetően, mint a dobozforma Soul, illetve a középkategóriás Potima. A Kia Sorento mellett ezeket a modelleket is Schreyer kezei alatt dolgozták ki, amelyeknek köszönhetően a Kia 2008. és 2012. között a duplájára, 557 599 autóra tornászta fel eladásait az Államokban.  

„A Kia nem lett volna képes ennyire megnövelnie profitját a kétezres évek közepén Schreyer nélkül.” – mondta Lee Hyung Sil, egy szöuli elemzőcég munkatársa. „Korszakalkotó, hogy egy külföldi elnökké és részlegvezetővé váljon a Hyundainál.” – teszi hozzá.

„Schreyer már bebizonyította, hogy a ő a lehető legjobb személy ebben a pozícióban.” – mondta Eric Noble, a kaliforniai Car Lab iparági tanácsadó cég vezetője. Szerinte a Kia „állandó és sikeres fejlődésen” ment keresztül Schreyer érkezése óta.


„Mielőtt a Kiához szerződött, Schreyer már jó hírnevet szerzett magának, ezenkívül a koreai vezetés rossz hírnevet szerzett magának a nem koreai munkatársak felvételével kapcsolatban. Nem hiszem, hogy bárki gondolta volna, hogy ilyen sikeres lesz.” – mondta Noble.  

A Hyundai Motor az elmúlt évtizedben azon dolgozott, hogy autóinak minősége és értéke egyenértékűvé váljon a japán versenytársakkal, a Toyota és a Honda termékeivel. Ezen felül a tartósságot is jelentősen javították, valamint a figyelemreméltó formatervek végleg elfeledtették az olcsó autógyártó korábbi képzetét.  

„Mielőtt Schreyer a Kiához került, a formaterv sokadrangú kérdés volt a vállalatnál, jóval az értékesítési és termelési osztály mögött.” – mondja Lee. „Schreyer alatt a formaterv vált a legfontosabb tényezővé.”


Kia elnökként Schreyer továbbra is rajta kívánja tartani figyelmét a márka jövőbeli termékein. Az autógyártó másik két elnöke az amerikai értékesítési és termelési részleg vezetője, Ahn Byung Mo és Lee Sam Ung, a Kia koreai üzletágának vezetője.

Chung elnök magasztos célokat állított két autómárkája elé azzal, hogy a nagy német prémiumgyártók, a BMW és a Mercedes-Benz riválisaivá váljanak. „Ebben az évben tovább javítjuk minőségünket és versenyképességünket, hogy megküzdhessünk az előttünk álló kihívásokkal.” – mondta Chung még az év elején a Hyundai alkalmazottak részére rendezett újévi köszöntőjében.

Akio Toyoda, a Toyota elnökeként hasonló módszerrel vezette cégét, amelynek eredményeként a japán márka 2012-ben megelőzte a General Motorsot, köszönhetően a fiatalabb és újabb vásárlóréteget célzó, új formatervezési irányzatnak megfelelő modelleknek.


Miközben a Kia 15 százalékot javított, a Hyundai – 1998. óte először veszítve piaci részesedéséből – eközben „csupán” 8,9 százalékos piaci bővülést produkált tavaly az Egyesült Államok piacán akkor, amikor az iparági átlag 15 százalék körül mozgott. Összeghasonlításképpen a Toyota 27, míg a Honda 24 százalékos növekedést ért el új modellek bevezetésével és az észak-amerikai gyártóüzemek termelésének növelésével azután, hogy a 2011-es természeti katasztrófa jócskán megtépázta a teljesítményüket.

Jim Hall, egy birminghami elemző szerint Schreyer új feladata az, hogy megmutassa a befektetőknek, az eddig tipikusan Korea-orientált Hyundai immár nemzetközivé érett. „Ez egy olyan globalizációs szint, amely eddig nem létezett a vállalatnál.” – mondja Hall. „Ez az, amit a pénzügyi szektor elvár tőle.”  


Forrás: bloomberg.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését