Csomagtérben igazán nagy - Hyundai i30 Wagon 1,6 CRDi Business teszt
Egy kombi annál jobb,
minél nagyobb a csomagtere, ezt az alapvetést pedig olyan komolyan vették a
Hyundai tervezői, hogy az új i30 raktere a kompakt kategória egyik legnagyobbja
lett.
Az előző generációs
Hyundai i30 kombinak volt egy jó tulajdonsága, amit kevesen tudtak: mivel
tengelytávja öt centivel hosszabb volt az ötajtósénál, ezért a kategória egyik
legnagyobb lábtere várta a hátul ülőket. Egy kombinál azonban sokkal többet
számít a csomagtér mérete, ezért a második generációs i30 Wagon új
rekorddöntésre készül.
Noha hossza éppen csak eléri a négy és fél métert, ezzel
rövidebb a konkurenseknél, 528 literes raktere mégis lepipálja szinte
valamennyit. Az igényesen kárpitozott csomagtér fölött sínben fut a roló,
padlója alatt pedig rengeteg kis rekeszbe tehetjük a mindig magunkkal hurcolt holmikat.
A bővítése lehetne egyszerűbb, a régi módi szerint ugyanis előbb az ülőlapokat,
majd a támlákat kell előredönteni, az így kapott 1642 literes tér azonban ismét
figyelemreméltó adat, ráadásul teljesen sík rakodófelületet kapunk.
Menet közben is
beválik a kombi i30, ami érzésre alig különbözik a ferdehátútól. A kiegyensúlyozott
1,6 literes dízelmotor az egyik legjobb választás hozzá, hiszen még a kisebb
teljesítményű, 110 lóerős kivitelt sem érezzük gyengének.
A hátul multilink
futómű üresen és terhelten is biztonságosan tart a kanyarokban, a közepes
méretű felnikkel és abroncsokkal pedig a kényelmen sem esik csorba. A
kormányzás ellenben hagyott kívánnivalókat maga után: hiába állítható három
fokozatban a rásegítése, ha még sport módban is túl könnyűnek találjuk.
Hat
liter alatti fogyasztása nem kiemelkedő, de reális, az opciós start-stop
rendszerrel pedig tovább csökkenthető.
A nagyobb
csomagtartóért 250 ezer forintos felárat kér a Hyundai, és a 110 lóerős
dízelmodell akciós alapára ezzel ugyan meghaladja az ötmillió forintot, de a
konkurensek árcéduláján inkább a hatmillióhoz közelebbi összeg olvasható, ami
az ötéves garanciával együtt remek ajánlattá teszi a csehországi üzemben
készülő autót.
Technikai adatok
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI Business
Motor: négyhengeres turbódízel
Motor: négyhengeres turbódízel
Hengerűrtartalom: 1582 cm3
Teljesítmény: 110
LE 4000/min
Nyomaték: 260 Nm 1900-2750/min
Hajtás: elsőkerékhajtás
Sebességváltó: hatfokozatú
kézi
Hossz/szél./mag.: 4485/1780/1500
mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv: 1549/1557 mm
Saját/össztömeg: 1326/1920
kg
Csomagtér: 528/1642 l
Üzemanyagtartály: 53 l
Gumiabroncs: 205/55
R16
Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11,8 s
Gyári fogyasztás
(város/országút/átlag): 5,0/3,8/4,2
l/100 km
CO2-kibocsátás: 113
g/km
Tesztfogyasztás (átlag): 5,7 l/100 km
Garancia 5 év,
km-korlát nélkül
Alapár: 5 149 000 Ft*
* akciós ár
Tetszett: Praktikus megoldások, hatalmas csomagtér,
kiegyensúlyozott dízelmotor, kedvező ár
Nem tetszett: Könnyű kormányzás, hagyományos ülésdöntés
Értékelés
Vezetés: 4
Utastér: 5
Költségek: 4
Szerintünk: Kombinak az egyik legjobb
Forrás: Autó és Stílus magazin
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!