Csomagtérben igazán nagy - Hyundai i30 Wagon 1,6 CRDi Business teszt



Egy kombi annál jobb, minél nagyobb a csomagtere, ezt az alapvetést pedig olyan komolyan vették a Hyundai tervezői, hogy az új i30 raktere a kompakt kategória egyik legnagyobbja lett.


Az előző generációs Hyundai i30 kombinak volt egy jó tulajdonsága, amit kevesen tudtak: mivel tengelytávja öt centivel hosszabb volt az ötajtósénál, ezért a kategória egyik legnagyobb lábtere várta a hátul ülőket. Egy kombinál azonban sokkal többet számít a csomagtér mérete, ezért a második generációs i30 Wagon új rekorddöntésre készül. 


Noha hossza éppen csak eléri a négy és fél métert, ezzel rövidebb a konkurenseknél, 528 literes raktere mégis lepipálja szinte valamennyit. Az igényesen kárpitozott csomagtér fölött sínben fut a roló, padlója alatt pedig rengeteg kis rekeszbe tehetjük a mindig magunkkal hurcolt holmikat. A bővítése lehetne egyszerűbb, a régi módi szerint ugyanis előbb az ülőlapokat, majd a támlákat kell előredönteni, az így kapott 1642 literes tér azonban ismét figyelemreméltó adat, ráadásul teljesen sík rakodófelületet kapunk.


Menet közben is beválik a kombi i30, ami érzésre alig különbözik a ferdehátútól. A kiegyensúlyozott 1,6 literes dízelmotor az egyik legjobb választás hozzá, hiszen még a kisebb teljesítményű, 110 lóerős kivitelt sem érezzük gyengének. 


A hátul multilink futómű üresen és terhelten is biztonságosan tart a kanyarokban, a közepes méretű felnikkel és abroncsokkal pedig a kényelmen sem esik csorba. A kormányzás ellenben hagyott kívánnivalókat maga után: hiába állítható három fokozatban a rásegítése, ha még sport módban is túl könnyűnek találjuk. 



Hat liter alatti fogyasztása nem kiemelkedő, de reális, az opciós start-stop rendszerrel pedig tovább csökkenthető.


A nagyobb csomagtartóért 250 ezer forintos felárat kér a Hyundai, és a 110 lóerős dízelmodell akciós alapára ezzel ugyan meghaladja az ötmillió forintot, de a konkurensek árcéduláján inkább a hatmillióhoz közelebbi összeg olvasható, ami az ötéves garanciával együtt remek ajánlattá teszi a csehországi üzemben készülő autót.

Technikai adatok
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI Business

Motor:                                                               négyhengeres turbódízel
Hengerűrtartalom:                                              1582 cm3
Teljesítmény:                                                     110 LE 4000/min
Nyomaték:                                                        260 Nm 1900-2750/min
Hajtás:                                                              elsőkerékhajtás
Sebességváltó:                                                  hatfokozatú kézi

Hossz/szél./mag.:                                              4485/1780/1500 mm
Tengelytáv:                                                       2650 mm
Nyomtáv:                                                         1549/1557 mm
Saját/össztömeg:                                               1326/1920 kg
Csomagtér:                                                       528/1642 l
Üzemanyagtartály:                                             53 l
Gumiabroncs:                                                   205/55 R16

Végsebesség:                                                   185 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra:                                    11,8 s
Gyári fogyasztás (város/országút/átlag):             5,0/3,8/4,2 l/100 km
CO2-kibocsátás:                                              113 g/km
Tesztfogyasztás (átlag):                                     5,7 l/100 km
Garancia                                                          5 év, km-korlát nélkül

A tesztelt modell ára: 6 249 000 Ft*
Alapár: 5 149 000 Ft*
* akciós ár

Tetszett: Praktikus megoldások, hatalmas csomagtér, kiegyensúlyozott dízelmotor, kedvező ár
Nem tetszett: Könnyű kormányzás, hagyományos ülésdöntés

Értékelés
Vezetés: 4
Utastér: 5
Költségek: 4
Szerintünk: Kombinak az egyik legjobb

Forrás: Autó és Stílus magazin

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését