A Toyota Camry lett az év autója Dél-Koreában
A Hyundai legnagyobb meglepetésére idén a fő rivális, a
Toyota egyik modellje nyerte el a 2013-as Év Autója címet Dél-Koreában.
A dél-koreai kormányzat nemrég még adópolitikájával segítette a
helyi autógyártókat, legfőképpen a Hyundai és Kia márkákat, így az import
termékek kevésbé válhattak sikeressé az országban. Mostanra azonban kinyíltak
az ország kapui az külföldiek számára is, vagyis ma már nincsenek a
korábbiakhoz hasonló megszorító intézkedések az Észak-Amerikából, Európából,
vagy Ázsia más részeiről érkező termékekkel szemben.
A Hyundai legnagyobb riválisaként számon tartott Toyota
például csupán 2010-től van jelen az országban. 2011-ben összesen 5 020 autót
sikerült itt eladniuk, míg tavaly megduplázták ezt. 10 795 járművet
értékesítettek Dél-Koreában annak ellenére, hogy időközben a német riválisok is
jócskán megerősödtek, de így is sikerült a 4,78 százalékos piaci részesedésüket
8,25-re feltornászniuk.
A japán autógyár kétségtelenül legnagyobb győzelme azonban,
hogy a középkategóriás Camry modell megnyerte a 2013-as Dél-Korea Év Autója
címet. Ez egy meglepő eredmény, még a győztes számára is: Hisao Nakabayashi, a
Toyota Korea koreaiul folyékonyan beszélő elnöke a díj átadásakor érzelmi
kitörése miatt fordító segítségére szorult.
„Köszönöm. Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy
megnyertük ezt a díjat. Valamint teljesen váratlan.” – mondta Nakabayashi a díj
átadási ünnepségén Szöulban.
Az ország autós újságíróinak szövetsége a Korea Év Autója
díjat teljesen véletlenül éppen abban az évben alapította, amikor a Toyota
belépett a dél-koreai autópiacra. A díjat eddig kétszer ítélték oda: 2011-ben a
Kia K5, míg tavaly a Hyundai i40 lett Korea Év Autója.
Az eredményről nyilvánvalóan értesült Hyundai képviselőit
annyira letaglózta a hír, hogy japán riválisa éppen a hazai pályán verte meg, hogy a vállalat
nem vett részt a díjkiosztó ceremónián. Egy neve elhallgatását kérő Hyundai
tisztviselő elmondta: „Teljes zavarban vagyunk. Sokkal jobb lett volna, ha
legalább dél-koreai márka kapta volna a díjat.” Az új Santa Fe különdíjat
kapott ugyan, ám ez inkább tovább mélyítette a koreai vállalat vezetőinek
sebeit.
A Toyota megtalálta a módját az erős jen hatásainak
kiküszöbölésére: a vállalat úgy döntött, hogy a tavaly januárban maga Akio
Toyoda által bemutatott új Camry modelljét nem Japánból, hanem a gyártó Egyesült
Államokban található üzeméből szállítja Dél-Koreába. Ez egyrészt a Korea és az
USA között létrejött szabadkereskedelmi egyezmény miatt, másrészt a kedvezőbb
won-dollár árfolyam miatt kifizetődő, hiszen ennek hatására a modell ára alacsony
maradhatott. A Camry ezen tényezők hatására igen sikeresen zárta a 2012-es
évet, hiszen a BMW 520d mögött ez az autó lett a második legkeresettebb
középkategóriás importautó Dél-Koreában.
Az importmárkák térnyerése miatt a Hyundai eközben veszít
hazai piaci részesedéséből, amelynek visszaszerzése érdekében nemrég
csökkentette jelentősebb modelljeinek árát és erőteljes marketingkampánnyal
kívánja megvédeni hazai piacát a támadásoktól. A versenyhelyzet ugyanis a
jövőben tovább fokozódhat, mivel a Toyota sikere után több, ma még kevésbé jól
teljesítő japán márka is hasonló módszerrel kíván megjelenni Dél-Koreában.
Forrás: carscoop.blogspot.hu
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!