A Toyota Camry lett az év autója Dél-Koreában



A Hyundai legnagyobb meglepetésére idén a fő rivális, a Toyota egyik modellje nyerte el a 2013-as Év Autója címet Dél-Koreában.

A dél-koreai kormányzat nemrég még adópolitikájával segítette a helyi autógyártókat, legfőképpen a Hyundai és Kia márkákat, így az import termékek kevésbé válhattak sikeressé az országban. Mostanra azonban kinyíltak az ország kapui az külföldiek számára is, vagyis ma már nincsenek a korábbiakhoz hasonló megszorító intézkedések az Észak-Amerikából, Európából, vagy Ázsia más részeiről érkező termékekkel szemben.

A Hyundai legnagyobb riválisaként számon tartott Toyota például csupán 2010-től van jelen az országban. 2011-ben összesen 5 020 autót sikerült itt eladniuk, míg tavaly megduplázták ezt. 10 795 járművet értékesítettek Dél-Koreában annak ellenére, hogy időközben a német riválisok is jócskán megerősödtek, de így is sikerült a 4,78 százalékos piaci részesedésüket 8,25-re feltornászniuk. 


A japán autógyár kétségtelenül legnagyobb győzelme azonban, hogy a középkategóriás Camry modell megnyerte a 2013-as Dél-Korea Év Autója címet. Ez egy meglepő eredmény, még a győztes számára is: Hisao Nakabayashi, a Toyota Korea koreaiul folyékonyan beszélő elnöke a díj átadásakor érzelmi kitörése miatt fordító segítségére szorult.

„Köszönöm. Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy megnyertük ezt a díjat. Valamint teljesen váratlan.” – mondta Nakabayashi a díj átadási ünnepségén Szöulban.


Az ország autós újságíróinak szövetsége a Korea Év Autója díjat teljesen véletlenül éppen abban az évben alapította, amikor a Toyota belépett a dél-koreai autópiacra. A díjat eddig kétszer ítélték oda: 2011-ben a Kia K5, míg tavaly a Hyundai i40 lett Korea Év Autója.

Az eredményről nyilvánvalóan értesült Hyundai képviselőit annyira letaglózta a hír, hogy japán riválisa éppen a hazai pályán verte meg, hogy a vállalat nem vett részt a díjkiosztó ceremónián. Egy neve elhallgatását kérő Hyundai tisztviselő elmondta: „Teljes zavarban vagyunk. Sokkal jobb lett volna, ha legalább dél-koreai márka kapta volna a díjat.” Az új Santa Fe különdíjat kapott ugyan, ám ez inkább tovább mélyítette a koreai vállalat vezetőinek sebeit.   


A Toyota megtalálta a módját az erős jen hatásainak kiküszöbölésére: a vállalat úgy döntött, hogy a tavaly januárban maga Akio Toyoda által bemutatott új Camry modelljét nem Japánból, hanem a gyártó Egyesült Államokban található üzeméből szállítja Dél-Koreába. Ez egyrészt a Korea és az USA között létrejött szabadkereskedelmi egyezmény miatt, másrészt a kedvezőbb won-dollár árfolyam miatt kifizetődő, hiszen ennek hatására a modell ára alacsony maradhatott. A Camry ezen tényezők hatására igen sikeresen zárta a 2012-es évet, hiszen a BMW 520d mögött ez az autó lett a második legkeresettebb középkategóriás importautó Dél-Koreában.  

Az importmárkák térnyerése miatt a Hyundai eközben veszít hazai piaci részesedéséből, amelynek visszaszerzése érdekében nemrég csökkentette jelentősebb modelljeinek árát és erőteljes marketingkampánnyal kívánja megvédeni hazai piacát a támadásoktól. A versenyhelyzet ugyanis a jövőben tovább fokozódhat, mivel a Toyota sikere után több, ma még kevésbé jól teljesítő japán márka is hasonló módszerrel kíván megjelenni Dél-Koreában.

Forrás: carscoop.blogspot.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését