Az ix35 Fuel Cell nyerte a FuturAuto díját


A Hyundai üzemanyagcellás ix35 modellje a közelmúltban megnyerte a megtisztelő FuturAuto 2013. díját.

A díjat az autóipar különösen innovatív projektjeinek osztja a belga zsűri, amelyet immár 12. éve egy belga autós újságírókból álló zsűri ítél oda, akiket lenyűgözött a Hyundai kompakt hobbiterepjáró környezetbarát változata.   


A 16 jelöltből a zsűri két fordulóban választotta ki a győztest: első körben az öt legesélyesebbek kerültek kiválasztásra, amelyek közé a Bosch, Mazda, Mercedes-Benz és a Volvo innovációja mellett a Hyundai ix35 is bejutott.


A belga zsűrit az ix35 Fuel Cell technikai színvonala mellett a Hyundai a jövő autóiparában a hidrogénüzembe vetett hite győzte meg. A Hyundai az első olyan autógyártó, amely nagyobb sorozatban gyártja az üzemanyagcellás modelljét, hiszen már januárban megkezdődött a modell szériagyártása.


„A Hyundai valóban hisz abban, hogy a hidrogén lehet a jövő üzemanyaga. Ugyanazokkal az előnyökkel rendelkezik, mint a belsőégésű motorok (hatótáv, újratöltés), ám egyáltalán nem juttat környezetszennyező anyagokat a légtérbe, csupán vizet.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke, majd hozzátette: „A Hyundai a továbbiakban is szorgalmazza a hidrogén ilyen célú felhasználását és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra kialakítását azért, hogy ezzel segítse a társadalmat a fenntartható energiaforrások elérésével és a károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedés megvalósítását.”



A Hyundai 2015-ig ezer Hyundai ix35 Fuel Cellmodellt kíván előállítani, amelynek célközönsége elsősorban a közszféra, valamint a magán flottavásárlók.  A Hyundai korábban már szerződést kötött dán és svéd önkormányzatokkal üzemanyagcellás járművek szállítására, így elsőként kapnak a környezetbarát modellből. Emellett a koreai vállalat az EU Üzemanyagcella és Hidrogén Közös Vállalkozással közösen már 2011-től az EU tisztviselők rendelkezésére bocsátotta ix35 Fuel Cell flottáját.

A harmadik generációs meghajtórendszerrel felszerelt ix35 Fuel Cell az akár mínusz 25 fokos hidegben is működőképes beépített üzemanyagcellás erőforrás és két hidrogéntartály felhasználásával 136 lóerős teljesítményre és akár 160 km/h végsebességre képes, egy teljes feltöltéssel akár 588 kilométert is megtehet, így kiérdemelten választották a FuturAuto 2013. győztesének.   

Forrás: hyundaiglobalnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését