Piaci jelenség lett a HB20 Brazíliában



A Brazíliában tavaly bemutatott HB20 kisautó az elmúlt évek brazil autópiacának legjelentősebb piaci jelenségévé vált.

A január elején kiadott statisztikai adatok alapján a decemberben eladott 10665 darabbal a HB20 a leginkább keresett modellek listáján a hetedik helyezést érte el. Ezzel az eredménnyel a modell olyan tradicionálisan jól teljesítő autókat hagyott maga mögött, mint a Chevrolet Classic, Volkswagen Voyage, Ford Fiesta, vagy épp a Renault Sandero.


A HB20 megelőzte legnagyobb közvetlen konkurensét, a szintén frissen bemutatott Chevrolet Onix-et is, amelyből kicsit kevesebb, 10500 darab fogyott decemberben annak ellenére, hogy háromszor annyi márkakereskedő árulja, mint a HB20-at. A decemberi eladásokkal együtt a HB20 piaci szereplésének három hónapja alatt közel 22 ezer darab kelt el a brazil piacon.

A modell októberi bevezetését követően folyamatosan haladt előre a legnépszerűbb modellek listáján. November közepén a kilencedik, a hónap végére már a nyolcadik helyen állt, amelyet az év végére a hetedik helyig tornászott fel.


A HB20-szal egy időben bemutatott Toyota Etioshoz nagy reményeket fűztek a japán márkánál, ám az eredmények elmaradtak az elvárttól. Decemberben 1628 darabbal a kompakt csak a 33. helyen állt a listán, míg a lépcsőshátú változat 1042 darabbal a 45. helyen zárta a tavalyi évet.  

Az októberi bemutatót követően az Etios kompaktból csupán 4000, a limuzinból pedig csak 3000 fogyott. Úgy tűnik, a vásárlókat sokkal jobban meggyőzte a HB20 formaterve, illetve képességei, mint az Etiosé, amelynek köszönhetően a Hyundai várólistája márciusig ér. A Toyotának eközben ilyen problémája nincsen.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését