Piaci jelenség lett a HB20 Brazíliában
A Brazíliában tavaly bemutatott HB20 kisautó az elmúlt évek
brazil autópiacának legjelentősebb piaci jelenségévé vált.
A január elején kiadott statisztikai adatok alapján a
decemberben eladott 10665 darabbal a HB20 a leginkább keresett modellek
listáján a hetedik helyezést érte el. Ezzel az eredménnyel a modell olyan tradicionálisan
jól teljesítő autókat hagyott maga mögött, mint a Chevrolet Classic, Volkswagen
Voyage, Ford Fiesta, vagy épp a Renault Sandero.
A HB20 megelőzte legnagyobb közvetlen konkurensét, a szintén
frissen bemutatott Chevrolet Onix-et is, amelyből kicsit kevesebb, 10500 darab
fogyott decemberben annak ellenére, hogy háromszor annyi márkakereskedő árulja,
mint a HB20-at. A decemberi eladásokkal együtt a HB20 piaci szereplésének három
hónapja alatt közel 22 ezer darab kelt el a brazil piacon.
A modell októberi bevezetését követően folyamatosan haladt
előre a legnépszerűbb modellek listáján. November közepén a kilencedik, a hónap
végére már a nyolcadik helyen állt, amelyet az év végére a hetedik helyig
tornászott fel.
A HB20-szal egy időben bemutatott Toyota Etioshoz nagy
reményeket fűztek a japán márkánál, ám az eredmények elmaradtak az elvárttól.
Decemberben 1628 darabbal a kompakt csak a 33. helyen állt a listán, míg a
lépcsőshátú változat 1042 darabbal a 45. helyen zárta a tavalyi évet.
Az októberi bemutatót követően az Etios kompaktból csupán 4000,
a limuzinból pedig csak 3000 fogyott. Úgy tűnik, a vásárlókat sokkal jobban
meggyőzte a HB20 formaterve, illetve képességei, mint az Etiosé, amelynek
köszönhetően a Hyundai várólistája márciusig ér. A Toyotának eközben ilyen
problémája nincsen.