Melyik a jobb: a benzines vagy a dízel Elantra?
Indiában tavalybevezették az Elantra modellt, amelynek
különlegessége, hogy az ottani piacra dízelmotorral is készül. A Business
Standard Motoring megnézte mindkét változatot, hogy kiderüljön, melyik a jobb
választás.
Az új modellek sikeressége általában attól függ, mit tud az
nyújtani a potenciális vásárlók számára. Ez olyan dolog, amelyet a Hyundai már
régóta tud, és amelyre az Elantra a legjobb bizonyíték. Kívülről kívánatos, hiszen
a folyékony szobrászat, amelyet már korábban a Verna modellen láthattunk, immár
az Elantrán is visszaköszön. Az erős, éles vonalvezetés modern hatást kelt,
egyedül az ad némi okot fanyalgásra, hogy túlságosan is hasonlít kisebb
testvéréhez.
A Verna modelltől kölcsönözte az Elantra azt az 1582
köbcentis, 126 lóerős motort, amely először Indiában költözött be az Elantra
motorterébe. A dízelhez hatfokozatú váltót is párosítottak, amellyel 10,7
másodperc alatt éri el az autó a 100 km/h-t. A nyomaték szépen épül fel a
középső fordulatszám-tartományban, alul azonban picit erőtlennek érződik.
Indiában a dízel mellett egy 1,8 literes benzinessel is
rendelhető az autó, amely 147 lóerőt teljesít és a tesztpéldányt egy hatfokozatú
automatán keresztül mozgatja. Meglepetésre ezzel az erőforrással az Elantra fel tudta
venni a versenyt a dízellel, hiszen 11,3 másodperc alatt már százon volt, így
kijelenthető, hogy mindkét autó tökéletes hosszabb utazásokra is, miközben alig
szűrődik be zaj az utastérbe. Városi forgalomban természetesen könnyebb az
automatával, ám fogyasztás szempontjából jobban megéri a dízelhez automatát
kérni.
Itt azonban véget is ér a hasonlóság. A Verna túlságosan
lágy felfüggesztésű, ám az Elantra sokkal jobban kezelhető autó. A súlyosabb
dízel menetdinamikája sokkal kevésbé idegesen pattog, mint a benzines modell. A
felfüggesztés sokkal kifinomultabb, mint a Verna esetében, így nem kel önálló
életre a hátsó kerék.
A rugózási komfort esetében az Elantra felfüggesztései jól elnyelik
az úthibák nagy részét, csak a legnagyobb kátyúk fognak ki rajta. A gyors
egymásutánban érkező lökések azonban a lágy felfüggesztések miatt könnyen
határhelyzetbe hozhatják az autót.
A fékek tökéletesek, hatékonyan végzik feladatukat. Lehetne
kissé pontosabban adagolható a fékhatás, ám a legtöbb vásárlónak pontosan elég
lesz a tudat, hogy biztosan meg tudnak állni egy akadály előtt.
Az Elantrák beltere minden jóval fel van szerelve, amelynek
mértéke messze meghaladja az Indiában kapható konkurencia átlagát.
Tolatókamera? Pipa. Kormány-távvezérlők? Pipa. Kihangosítóval szerelt rádió?
Pipa. USB port? Pipa. Üléshűtés mindkét elöl ülőnek? Pipa. Személyi masszőr?
Pipa. Az Elantra majdnem mindent kínál, amit ma egy autótól elvárhatunk.
A volán mögött ülve pedig feltűnik az ergonómia
tökéletessége. Minden kezelőszerv pontosan ott van, ahol szükség van rájuk. A
kormány azonban kicsit mintha szintetikus volna, nem ad megfelelő
visszajelzést, ráadásul túl gyorsan keményedik fel, majd lesz ismét könnyű.
Bőségesen jut térdhely elöl és hátul utazóknak egyaránt,
habár a combtámasz lehetne egy kicsit határozottabb, ám így is megfelelően
tart. A deréktámasz is teszi a dolgát, pont jó helyen van, így tökéletes a
vezetési komfort.
Az Elantra modellel ismét megtalálta a Hyundai azt, amire az
indiaiak vágynak, ám ennek el is kérik az árát, így nem tekinthetők
kifejezetten olcsónak. Ám az is igaz, hogy rengeteg felszereltséget kínálnak
ezért az árért cserébe, amelyhez a minőségi összeszerelés és a terjedelmes indiai
márkakereskedői hálózat is hozzájárul.
Forrás: bsmotoring.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!