Az évtized küzdelme, avagy a Volkswagen vagy a Hyundai készíti a jobb népautót?
A Hyundai újabb és újabb modellekkel, értékarányosabb árral és
agresszív termékstratégiával kíván felzárkózni a Volkswagenhez.
Amíg a prémiummárkák szárnyalnak, az európai tömegtermelők
közül sokan, köztük az Opel, a PSA és a Peugeot is komoly veszteségekkel
kezdték meg az új évet. Nem úgy a Hyundai, amely 2012. során 4,4 millió autót volt
képes értékesíteni, kilenc százalékkal többet, mint az azt megelőző évben.
A Volkswagen sem panaszkodhat, mivel ők 11,2 százalékkal növelték eladási
volumenüket, összesen 5,22 millió autóra. A Volkswagen inkább az USÁ-ban nőtt
sokat, míg a Hyundai a gyengélkedő Európában szépített rengeteget.
A két népautó-márka a jövőben is teljes gázzal tör előre. A
Hyundai és a Volkswagen jövőbeli terveit a német Autobild foglalta össze:
A kompakt hobbiterepjáró kategóriájában az ix35 komolyan
fenyegeti a Tiguan babérjait, mindkét modell a jövőben továbbfejlődve küzd meg
egymással.
Már 2013. februárjától elérhető lesz a Hyundai i30
háromajtós változata, amelynek ára 400 euróval kevesebb az ötajtósnál és 1 385
euróval jutányosabb, mint a Golf VII háromajtósa. Az i30 háromajtós változatából
2014-re elkészül a sportos, turbómotoros verzió, amely akár jóval 200 lóerő
feletti teljesítményre is képes lesz.
Az i30 Turbonak már idén megérkezik német ellenfele, az optikailag
vörös vonalakkal tarkított, karakteresebb hűtőmaszkkal és légbeömlőkkel
felvértezett Volkswagen Golf GTI személyében, amely 220 lóerős teljesítményével adja meg az alaphangot a
versenyhez.
2013. végére megismerhetjük az új i10 modellt, amely sokkal
tetszetősebbé válik a modellváltás során, míg technikája is sokat fejlődik. Az
új mini egy takarékos, 1,1 literes benzines motort kap, amely 110 helyett immár
csak 84 gramm/km károsanyaggal szennyezi környezetét, miközben az 1,2 literes
egységet 1,4 literes, 90 lóerősre cserélik, amelyet egy hatfokozatú, duplakuplungos
automata váltó egészít ki.
Az i10 ellenfele a VW Up, amely eddig a terveknek
megfelelően fogy. Majdnem ugyanakkor, amikor az i10-et bemutatják, piacra kerül
az E-Up és a Cross-Up változat is sőt, a 2015-ben esedékes facelifttel együtt a
hosszabb tengelytávú, ötajtós Up XL is elérhetővé válik.
A Volkswagen a jövőben a Polo terepjáró változatával is
hódítani szeretne, amelynek padlólemezét a Skoda Yeti utódja szolgáltatja majd.
Ez a változat 2016. vége és 2017. közepe között várható. A könnyű Volkswagen
kedvező károsanyag-kibocsátását három új háromhengeres motor, az egyliteres 90
lovas TSI és az 1,4 literes 90 lovas TDI biztosítja majd.
A Hyundainál eddig még nem született végleges döntés az ix25
sorozatgyártásáról. Előbb a Hyundai török és cseh üzemeinek kapacitását
kívánják növelni, ezt követően várhatóan 2015. végére lehet számítani az ix20-ra
épülő kisterepesre, amely a VW Polo és a Skoda Yeti méltó ellenfele kíván lenni.
2015-ben mutatkozik be a VW Polo hetedik nemzedéke, amelynek
a fentebb említett terepjáró mellett egy Polo R WRC Street változata is lehet
majd. A Hyundai ellenfélként a 2015. tavaszán debütáló i20 második generációját
küldi csatasorba, amelynek három és ötajtós változata mellett szintén készül
egy sportos kupéváltozata az i20 WRC alapjain.