Az évtized küzdelme, avagy a Volkswagen vagy a Hyundai készíti a jobb népautót?



A Hyundai újabb és újabb modellekkel, értékarányosabb árral és agresszív termékstratégiával kíván felzárkózni a Volkswagenhez.

Amíg a prémiummárkák szárnyalnak, az európai tömegtermelők közül sokan, köztük az Opel, a PSA és a Peugeot is komoly veszteségekkel kezdték meg az új évet. Nem úgy a Hyundai, amely 2012. során 4,4 millió autót volt képes értékesíteni, kilenc százalékkal többet, mint az azt megelőző évben. A Volkswagen sem panaszkodhat, mivel ők 11,2 százalékkal növelték eladási volumenüket, összesen 5,22 millió autóra. A Volkswagen inkább az USÁ-ban nőtt sokat, míg a Hyundai a gyengélkedő Európában szépített rengeteget.

A két népautó-márka a jövőben is teljes gázzal tör előre. A Hyundai és a Volkswagen jövőbeli terveit a német Autobild foglalta össze:   


A kompakt hobbiterepjáró kategóriájában az ix35 komolyan fenyegeti a Tiguan babérjait, mindkét modell a jövőben továbbfejlődve küzd meg egymással.


Már 2013. februárjától elérhető lesz a Hyundai i30 háromajtós változata, amelynek ára 400 euróval kevesebb az ötajtósnál és 1 385 euróval jutányosabb, mint a Golf VII háromajtósa. Az i30 háromajtós változatából 2014-re elkészül a sportos, turbómotoros verzió, amely akár jóval 200 lóerő feletti teljesítményre is képes lesz.  


Az i30 Turbonak már idén megérkezik német ellenfele, az optikailag vörös vonalakkal tarkított, karakteresebb hűtőmaszkkal és légbeömlőkkel felvértezett Volkswagen Golf GTI személyében, amely 220 lóerős teljesítményével adja meg az alaphangot a versenyhez.  


2013. végére megismerhetjük az új i10 modellt, amely sokkal tetszetősebbé válik a modellváltás során, míg technikája is sokat fejlődik. Az új mini egy takarékos, 1,1 literes benzines motort kap, amely 110 helyett immár csak 84 gramm/km károsanyaggal szennyezi környezetét, miközben az 1,2 literes egységet 1,4 literes, 90 lóerősre cserélik, amelyet egy hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó egészít ki.


Az i10 ellenfele a VW Up, amely eddig a terveknek megfelelően fogy. Majdnem ugyanakkor, amikor az i10-et bemutatják, piacra kerül az E-Up és a Cross-Up változat is sőt, a 2015-ben esedékes facelifttel együtt a hosszabb tengelytávú, ötajtós Up XL is elérhetővé válik.  


A Volkswagen a jövőben a Polo terepjáró változatával is hódítani szeretne, amelynek padlólemezét a Skoda Yeti utódja szolgáltatja majd. Ez a változat 2016. vége és 2017. közepe között várható. A könnyű Volkswagen kedvező károsanyag-kibocsátását három új háromhengeres motor, az egyliteres 90 lovas TSI és az 1,4 literes 90 lovas TDI biztosítja majd.  


A Hyundainál eddig még nem született végleges döntés az ix25 sorozatgyártásáról. Előbb a Hyundai török és cseh üzemeinek kapacitását kívánják növelni, ezt követően várhatóan 2015. végére lehet számítani az ix20-ra épülő kisterepesre, amely a VW Polo és a Skoda Yeti méltó ellenfele kíván lenni.  


2015-ben mutatkozik be a VW Polo hetedik nemzedéke, amelynek a fentebb említett terepjáró mellett egy Polo R WRC Street változata is lehet majd. A Hyundai ellenfélként a 2015. tavaszán debütáló i20 második generációját küldi csatasorba, amelynek három és ötajtós változata mellett szintén készül egy sportos kupéváltozata az i20 WRC alapjain.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését