Tovább hódítanak az importmárkák Dél-Koreában
A dél-koreai autógyártók már egy ideje meghódították a
világpiacot, amit a hosszú ideje támogatott export is segített. A Hyundai és a
Kia kétszámjegyű növekedési üteme azonban éppen saját hazájában került
veszélybe.
Különösen a német gyártók kerültek pozícióba a nemrég életbe
lépett szabadkereskedelmi egyezményeknek köszönhetően, amelyeket a teljes piac tíz
százaléka felett értékesítettek az országban tavaly, míg évekkel ezelőtt komolyan
megküzdöttek a két százalékért.
Külföldön a Hyundai és a Kia továbbra is folytatja
sikerpályáját, ám saját hazájában számára eddig szokatlan versenyhelyzettel néz
szembe. A BMW és a Volkswagen különösen népszerűnek bizonyul a dél-koreai
vásárlók körében, hiszen az értékesített importmárkák közel kétharmada kerül ki
ebből a két márkából. Mögöttük jóval lemaradva, 18 százalékos arányukkal a
japán, 7 százalékos arányukkal az amerikai gyártmányok állnak. Emellett a
dízelmotoros autót keresők száma is megnövekedett, az importeladások kb. fele
ezek közül kerül ki, legtöbbjük szintén német gyártóktól.
„Először a Kia K7-es limuzinját néztem ki, ám végül mégis a
BMW 320d-t választottam, amely háromszor olyan gazdaságos, mint a K7, ráadásul
az árkülönbség ma már jóval kisebb, mint korábban.” – mondta a 39 éves Brian
Koh, aki egy szöuli kiadóvállalatnál dolgozik. A német dízel limuzin az
egyezmény hatályba lépése óta jóval kedvezőbb áron, közel 850 euróval olcsóbban kapható meg,
mint korábban.
Tavaly a gazdasági válság 2008-as kirobbanása óta először 2,3
százalékkal csökkentek a Hyundai eladásai a hazai piacon. Válaszként a hazai
vállalat öt legfontosabb modelljének, többek között a Sonata árát csökkentette,
míg a Kia a K9 árát mérsékelte. „Hazai viszonyok között is felvesszük a küzdelmet
az importmárkákkal, amelynek részeként további lépések is várhatóak.” – mondta a
Kia képviselője.
Három Dél-Koreában eladott új autó közül kettő a Hyundai
szerelőszalagjain készül, amely az importmárkák térnyerésével sem változik
rövidtávon. Ám a piacvezető szerepben lévő hazai márkát egyre inkább szorongatják
a külföldi gyártók. Ennek ellensúlyozására jelentős árengedményeket és
nagyvonalú beszámítási akciókat hirdettek meg. A luxuskategóriában sem hátrál
meg a Hyundai, a német presztízsmárkák szalonjaival telített elegáns szöuli
Gangnam kerületben pl. új Hyundai szalont terveznek megnyitni.
A dél-koreai vásárlók eddig előnyben részesítették a helyi
modelleket, amelyek alacsonyabb vételárukkal, megfizethetőbb fenntartási és
szervizelési költségeikkel hódítottak, ám a felére csökkentett
vámköltségek miatt ez az előny olvadni látszik, ráadásul az importvám néhány év
alatt teljesen megszűnik majd. Ehhez hozzájárul még az erős koreai fizetőeszköz
is, amelynek hatására az importmárkák tovább csökkenthették áraikat. A verseny
így tovább éleződik a Hyundai csoport hazai piacán, amely új fordulatokat
hozhat a résztvevők számára.
Forrás: wallstreetjournal.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!