Csak nyugodtan – Hyundai i30 wagon 1,4 CRDi teszt



Mire képes egy koreai-európai kombi a legkisebb dízelmotorjával? Az osztrák Motorline magazin tesztjéből kiderül.

Az új Hyundai i30 kombi elődje mindenképpen belső értékeivel hódított, ugyanis formája nyugodtságot, higgadtságot sugárzott, amely feltűnésmentességet biztosított a modellnek. Ennek azonban az új generációval vége, ugyanis a kedvező ár immár nem látszik az autó külsején, éppen ellenkezőleg. Karcsú vonalak, öntudatosan hatalmas márkalogók, modern színvilág jelzik az új márkaarculatot.


A hátsó kialakítás a szinte teljesen azonos alapokra építkező Kia cee’d kombival mutat szoros rokonságot, belül pedig az 528/1642 literes csomagtér teljesen megegyezik a konszerntárs méretadataival. A csomagtér teljes padlója egyenként felhajtható, amelyek különböző méretű újabb rekeszekhez vezetnek.  


A csomagtér takaró roló egy határozott nyomásra hátrasiklik, megkönnyítve nagyobb tárgyak beemelését. Miután felhajtottuk a hátsó üléslapokat és ledöntöttük a hátsó üléstámlákat, az i30 olyan egybefüggő, sík rakteret kínál, amelyet gyerekjáték megtölteni.   


A használati érték tehát adott, hiszen minden megtalálható az autóban, amire egy kombiban szükség lehet. Mi a helyzet vajon a belső kialakítással? Nos, itt sem kell szégyenkeznie az új i30-nak, elöl-hátul bőséges hely áll rendelkezésre. Az ülések is kényelmesek, amelyek ráadásul nem túl puhák, de nem is túl kemények. Sok a rakodóhely. Hátul is hasonlóan kényelmes az utazás, habár a tesztelt autóból hiányzott a hátsó középső kartámasz.


A műszerek kezelése a nagy gomboknak köszönhetően gyerekjáték, amelyeket még vezetés közben is könnyedén és kényelmesen elérhetünk. A gombokból csak a kormányra 16 jutott, amely soknak tűnhet, ám gyors megszokást követően könnyedén kiismeri magát rajta az ember.


Az új Hyundai i30 kombit háromféle, 100 és 135 lóerő közötti teljesítményű benzinmotorral és ugyanennyi, 90 és 128 lóerő közötti dízel erőforrással kínálja a gyártó. A tesztelt modell a leggyengébb dízellel érkezett – 90 lóerőt és 220 Nm-t présel ki magából az 1,4 literes négyhengeres, amely ezt az energiát egy 6 fokozatú váltón keresztül juttatja az első kerekekre. A motorhoz választható a Hyundai „Blue Drive” névre keresztelt start-stop rendszere is.    


90 lóerő mozgat 1455 kilogrammot, itt aztán összecsapnak az elemek, amelyek alapján nem várható túlzott élénkség az autótól. A nulláról százra gyorsuláshoz az i30 kombinak 13,9 másodperc szükséges, a végsebesség pedig 170 km/h. A gyakorlatban ez kevésbé jelent problémát, inkább csak a váltó, amely túlságosan könnyen jár, akárcsak az elektromos szervokormány.

A gyártó 4,2 liter/100 km fogyasztást ad meg – a teszt alatt 6 literre jött ki az átlag. Főképp azért, mert előzéseknél, vagy hegymenetben egy-két fokozatot vissza kell váltani ahhoz, hogy haladni lehessen az autóval.


Aki nyugodt, meggondolt autóvezető és nem érdekli az autó teljesítménye, az elégedett lehet ezzel a motorral, főképpen azért is, mert működése közben az elviselhető szinten marad a zajszint. Mégis jobban megérné a kicsivel drágább, 110 lóerős 1,6-os dízelt választani, amelynek fogyasztása a Blue Drive csomaggal ugyancsak 4,2 liter, gyorsulása azonban 11,8 másodperc.


Az i30 kombi árlistája a készletakció keretein belül 3 799 e/Ft-tól indul a kissé hiányos, ám biztonsági tekintetben teljes (ABS, ESP, 6 légzsák) Entry felszereltséggel, azaz 200 ezer forinttal kerül többe az ötajtós kompakt változatnál. Egy színezett üvegekkel, klímával, vetítőlencsés fényszórókkal, kormánykerékre helyezett kezelőszervekkel kiegészített audiórendszerrel felszerelt Life kivitelt már 4 149 e/Ft-ért haza lehet vinni. Ezek persze a benzines modellre vonatkoznak, a csak Life kiviteltől elérhető legkisebb dízel erőforrás felára borsos, 800 ezer forint, így a végösszeg kicsivel 5 millió forint felett áll meg.


Az osztrák lap által tesztelt modellhez hasonló felszereltségű (kétzónás klíma, bluetooth) Comfort változat kedvezményes ára jelenleg 5 305 e/Ft (Ausztriában 19 900 euró). Ezt még kiegészíti a metálszín 110 e/Ft-ért, tempomat 75 e/Ft-ért, ISG (start-stop) 135 e/Ft-ért, első ülésfűtés 65 e/Ft-ért. (16 collos alufelni, Supervision műszeregység gyárilag nem rendelhető itthon a Comforthoz) Ezekkel együtt a tesztelt modellhez hasonló autó vételára 5 690 e/Ft.

Az új Hyundai i30 wagont az ötajtós kompakttal együtt a Hyundai németországi fejlesztőközpontjában álmodták meg, a modellcsalád gyártása pedig a koreai vállalat csehországi Nosovicében található üzemében folyik – így az autó teljes egészében európainak tekinthető.  

Forrás: motorline.cc

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését