Csak nyugodtan – Hyundai i30 wagon 1,4 CRDi teszt
Mire képes egy koreai-európai kombi a legkisebb
dízelmotorjával? Az osztrák Motorline magazin tesztjéből kiderül.
Az új Hyundai i30 kombi elődje mindenképpen belső értékeivel
hódított, ugyanis formája nyugodtságot, higgadtságot sugárzott, amely feltűnésmentességet
biztosított a modellnek. Ennek azonban az új generációval vége, ugyanis a
kedvező ár immár nem látszik az autó külsején, éppen ellenkezőleg. Karcsú
vonalak, öntudatosan hatalmas márkalogók, modern színvilág jelzik az új
márkaarculatot.
A hátsó kialakítás a szinte teljesen azonos alapokra
építkező Kia cee’d kombival mutat szoros rokonságot, belül pedig az 528/1642
literes csomagtér teljesen megegyezik a konszerntárs méretadataival. A
csomagtér teljes padlója egyenként felhajtható, amelyek különböző méretű újabb
rekeszekhez vezetnek.
A csomagtér takaró roló egy határozott nyomásra hátrasiklik,
megkönnyítve nagyobb tárgyak beemelését. Miután felhajtottuk a hátsó
üléslapokat és ledöntöttük a hátsó üléstámlákat, az i30 olyan egybefüggő, sík
rakteret kínál, amelyet gyerekjáték megtölteni.
A használati érték tehát adott, hiszen minden megtalálható
az autóban, amire egy kombiban szükség lehet. Mi a helyzet vajon a belső
kialakítással? Nos, itt sem kell szégyenkeznie az új i30-nak, elöl-hátul
bőséges hely áll rendelkezésre. Az ülések is kényelmesek, amelyek ráadásul nem
túl puhák, de nem is túl kemények. Sok a rakodóhely. Hátul is hasonlóan
kényelmes az utazás, habár a tesztelt autóból hiányzott a hátsó középső
kartámasz.
A műszerek kezelése a nagy gomboknak köszönhetően
gyerekjáték, amelyeket még vezetés közben is könnyedén és kényelmesen
elérhetünk. A gombokból csak a kormányra 16 jutott, amely soknak tűnhet, ám gyors
megszokást követően könnyedén kiismeri magát rajta az ember.
Az új Hyundai i30 kombit háromféle, 100 és 135 lóerő közötti
teljesítményű benzinmotorral és ugyanennyi, 90 és 128 lóerő közötti dízel erőforrással
kínálja a gyártó. A tesztelt modell a leggyengébb dízellel érkezett – 90 lóerőt
és 220 Nm-t présel ki magából az 1,4 literes négyhengeres, amely ezt az
energiát egy 6 fokozatú váltón keresztül juttatja az első kerekekre. A motorhoz
választható a Hyundai „Blue Drive” névre keresztelt start-stop rendszere is.
90 lóerő mozgat 1455 kilogrammot, itt aztán összecsapnak az
elemek, amelyek alapján nem várható túlzott élénkség az autótól. A nulláról
százra gyorsuláshoz az i30 kombinak 13,9 másodperc szükséges, a végsebesség
pedig 170 km/h. A gyakorlatban ez kevésbé jelent problémát, inkább csak a
váltó, amely túlságosan könnyen jár, akárcsak az elektromos szervokormány.
A gyártó 4,2 liter/100 km fogyasztást ad meg – a teszt alatt
6 literre jött ki az átlag. Főképp azért, mert előzéseknél, vagy hegymenetben
egy-két fokozatot vissza kell váltani ahhoz, hogy haladni lehessen az autóval.
Aki nyugodt, meggondolt autóvezető és nem érdekli az autó
teljesítménye, az elégedett lehet ezzel a motorral, főképpen azért is, mert
működése közben az elviselhető szinten marad a zajszint. Mégis jobban megérné a
kicsivel drágább, 110 lóerős 1,6-os dízelt választani, amelynek fogyasztása a
Blue Drive csomaggal ugyancsak 4,2 liter, gyorsulása azonban 11,8 másodperc.
Az i30 kombi árlistája a készletakció keretein belül 3 799
e/Ft-tól indul a kissé hiányos, ám biztonsági tekintetben teljes (ABS, ESP, 6
légzsák) Entry felszereltséggel, azaz 200 ezer forinttal kerül többe az ötajtós
kompakt változatnál. Egy színezett üvegekkel, klímával, vetítőlencsés
fényszórókkal, kormánykerékre helyezett kezelőszervekkel kiegészített audiórendszerrel
felszerelt Life kivitelt már 4 149 e/Ft-ért haza lehet vinni. Ezek persze
a benzines modellre vonatkoznak, a csak Life kiviteltől elérhető legkisebb dízel
erőforrás felára borsos, 800 ezer forint, így a végösszeg kicsivel 5 millió
forint felett áll meg.
Az osztrák lap által tesztelt modellhez hasonló
felszereltségű (kétzónás klíma, bluetooth) Comfort változat kedvezményes ára
jelenleg 5 305 e/Ft (Ausztriában 19 900 euró). Ezt még kiegészíti a
metálszín 110 e/Ft-ért, tempomat 75 e/Ft-ért, ISG (start-stop) 135 e/Ft-ért,
első ülésfűtés 65 e/Ft-ért. (16 collos alufelni, Supervision műszeregység
gyárilag nem rendelhető itthon a Comforthoz) Ezekkel együtt a tesztelt
modellhez hasonló autó vételára 5 690 e/Ft.
Az új Hyundai i30 wagont az ötajtós kompakttal együtt a
Hyundai németországi fejlesztőközpontjában álmodták meg, a modellcsalád gyártása
pedig a koreai vállalat csehországi Nosovicében található üzemében folyik – így
az autó teljes egészében európainak tekinthető.
Forrás: motorline.cc
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!