A Hyundai virtuálisan teszteli üléseit a jövőben


A tömeggyártók számára virtuális modellezésben élenjáró ESI Group bejelentette, hogy a Hyundai Motor Company a jövőben felhasználja a vállalat Virtuális Ülésmegoldás rendszerét a konszern gépjárműveiben elhelyezett ülések kialakításakor.

Az autókban található ülésekben menet közben keletkező vibrációk nagyban befolyásolják az utasok kényelmes utazását és közben védik őket az izomfáradtságtól, amely hosszabb utazások alkalmával különösen fontos, ráadásul hosszútávon kihatással van az ülésben helyet foglalók gerincére is. Han Ji Won, a Hyundai Motor Company Body & Trim fejlesztési részlegének fejlesztője ezt így magyarázza: „Mivel az ülések rengeteg elemből állnak össze, ezért nagyon nehéz megtalálni azokat a pontokat, amelyek befolyásolják az ülések dinamikus kényelmét. Kipróbáltuk az ESI Virtuális Ülésmegoldását és ezen keresztül elértük célunkat. Az új, hatékony módszerrel rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg.”

Az ESI rendszere magában foglalja az ülések virtuális elkészítését, tesztelését és optimalizálását is. A Hyundai már évek óta használja az ESI rendszerét az ülések teljesítményének virtuális teszteléséhez, ám most ezt kiterjesztik a dinamikus komfort értékelését is lehetővé tévő Virtuális Ülésmegoldás programmal.  


Az ülések tesztelését az autógyártók hagyományosan önkéntesek részvételével tesztelik, akik értékelik azok tapasztalt vibrációit, ám ez az eljárás a résztvevők testalkata, testfelépítése miatt nagymértékben szubjektív és nehezen ismételhető. Ennek kiküszöbölésére a Hyundai mérnökei kifejlesztettek egy virtuális dinamikus próbabábut a vibrációs tesztekhez.  


Az ESI Virtuális Ülésmegoldásával a Hyundai mérnökei az általuk kifejlesztett dinamikus próbabábuval végre tudják hajtani az ülésteszteket. Első lépésként a próbababát virtuálisan beültetik az ülésbe, amelynek tömését a méretei alapján hozzáigazítják.  Következő lépésként vibrációs tesztet végeznek a foglalt üléssel azért, hogy kiderítsék, menyire képes az elnyelni a keletkező kedvezőtlen rezgéseket.  

Az új eljárásnak köszönhetően a Hyundai már jóval korábban rátalálhat a megfelelő ülésformára. A pontosan végrehajtott virtuális vibrációs teszt részben átveszi a korábbi prototípusok tesztelésének szerepét is, amellyel így az autógyártó még kényelmesebb üléseket tud jóval rövidebb idő alatt és kisebb anyagi ráfordítással előállítani.

Forrás: menafn.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését