Két autó egy áráért
Elie Chauvin megállt a helyi francia Hyundai
márkakereskedésnél, ám annak ellenére, hogy nem akart autót venni, kettővel
távozott.
A Nimmesben élő francia építészt megnyerte a dél-koreai
autógyártó legújabb akciója, amelynek keretében az új ix35 modellt választó
ügyfelek részére mindössze egyetlen euróért egy új i10-est is adnak. A régióban
az ix35 indulóára 29 619 eró, míg az i10-ért normál esetben 10 120 eurót
kellene fizetni, így Chauvin úr összesen mintegy 25 százalékot spórolt.
Ez az akció csupán egy az európai autópiacon elérhető
engedmények közül, amelyek azért jöttek létre, hogy az iparágat immár hatodik
éve sújtó nehézségek ellenére növeljék eladásaikat. 2013 májusában Európa öt
legfontosabb autópiacán az elérhető átlagos engedmény mértéke elérte a 2 518
eurós átlagot. Az erős Volkswagen csoporton, a BMW-n és a Mercedesen kívül
csaknem az összes autógyártó rengeteg pénzt veszít az európai piacon: a Fiat
csoport tavaly 704 millió eurós veszteséggel zárt, míg a Ford és a General
Motors 1,4 milliárdos veszteséggel küszködik, ám ez még mindig jóvalkevesebb,
int a Peugeot-Citroen csoport 5 milliárd eurós tavalyi vesztesége.
Amíg néhány autógyártó saját forgalomba helyezésekkel próbálja
javítani helyzetét, addig a Hyundai merész marketing trükköket vet be. Spanyolországban
például a Hyundai akár 150 euró értékben is visszafizette azok törlesztő részletét,
akik eltalálták, hány gólt rúg a spanyol nemzeti válogatott a Konföderációs
kupán.
Ami az autógyártók számára veszteségnek tűnik, az nyereség az
autóvásárló családok, így a Chauvin család számára is. Elie a nem tervezett autóvásárlásakor
beszámította 25 éves Renault-ját, most pedig eladásra kínálja a 2007-es Hyundai
Santa Féjét. „A feleségem nagyon örült, hiszen mindig is szeretett volna egy
kisautót.” – mondja. „Ha megpróbálom elmesélni, hogy mindkét autót megkaptam
egy áráért, egyszerűen kinevetnek.”