FRANKFURT 2013: Európában, európai vásárlók számára készült az új i10
(Sajtóközlemény) A Hyundai az A-szegmens piacán elért sikereit kívánja tovább növelni az új generációs i10 modellel, amelyet Európában terveztek, fejlesztettek és készítenek, az európai vásárlók számára.
Az autó egyedi és fiatalos formatervvel, minőségi belsővel és a nagyobb méretosztályokban jellemző felszereltséggel, valamint biztonsági funkciókkal büszkélkedhet. "Az új generációs i10 újabb jelentős lépés a márka számára. Feladata, hogy minél szélesebb körben megmutassa, hogy a Hyundai magasabb értékeket kínál, mint amilyenre ebben a méretosztályban a vásárlók számítanak, és ezáltal továbbra is biztosítsa a vállalat meghatározó szerepét az A-szegmensben" - mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Bővülő városi A-szegmens
Az i10 összeurópai eladásai 2007 óta meghaladták a 450 ezer darabot. A modell 2009-ben érte el a legmagasabb éves értékesítési volument 107 ezer darabbal. 2010-ben az eredeti i10 volt a legkelendőbb Hyundai a kontinensen, 2012-ben pedig még mindig a negyedik legkelendőbbnek bizonyult. A vállalat nagyon sokat vár a megújult modelltől: tervei szerint 2014-ben, az értékesítés első teljes évében 74 ezer i10-es talál gazdára, ami 6,3 százalékos részesedét jelentene a városi kisautók piacán.
Európai formaterv
Az új generációs i10 valódi európai autó: a Hyundai Motor Europe K+F központjában (HME TC), a németországi Rüsselsheimben tervezték és fejlesztették az európai vásárlók számára. A vállalat megértette, hogy a formanyelv fontos szerepet játszik az új generációs i10 sikerében, ugyanis jelenleg az európaiak főleg a megjelenésük miatt választják a Hyundai modelljeit: a megkérdezettek 31 százaléka válaszolta, hogy elsősorban emiatt vásárolta az autóját (szemben a 29 százalékos ipari átlaggal).
Olaszországban és az Egyesült Királyságban korábban végzett fogyasztói felmérések során az új generációs i10 sokkal jobb megítélést kapott, mint legfőbb versenytársai. A modell a márka folyékony szobrászat filozófiájának legújabb értelmezését testesíti meg.
Megnövelt méretek
A modell az európai stílusjegyeket a praktikumot előtérbe helyező méretekkel ötvözi. A 3665 mm hosszú új generációs i10 80 milliméterrel hosszabb mint elődje, és egyben kategóriája egyik legnagyobb autója. Szélessége 65 milliméterrel 1660 milliméterre nőtt, amivel a szegmens legszélesebb tagja lett. A magasság 40 milliméterrel 1500 milliméterre csökkent, ami sportos kiállást kölcsönöz az autónak. A kecses karosszériát karakteres övvonal hangsúlyozza ki még jobban.
Az új generációs i10 büszkélkedhet kategóriája egyik legpraktikusabb és legtágasabb utasterével. A meglehetősen tágas csomagteret (252 liter felhajtott hátsó üléstámlákkal, – 27 literrel nagyobb, mint az elődmodellé, – ami 1046 literre növelhető a hátsó ülések lehajtásával), illetve az első és a hátsó üléssor kombinált lábterét (1890 mm) innovatív belső burkolat borítja. 10 milliméterrel nagyobb, azaz összesen 1070 mm lábtér áll az első üléseken utazók rendelkezésére. A válltér 16 milliméterrel 1306 milliméterre nőtt. A fejtér szintén tágas: 1008 mm.
Kényelem és komfort
A gyártás során felhasznált nagy szilárdságú acélnak és egyéb merevítéseknek, valamint a 27 százalékkal nagyobb torziós merevségnek köszönhetően az új generációs i10 karosszériája jelentősen erősebb, mint az elődé. Az új generációs i10 karosszériájának 29,2 százaléka nagy szilárdságú acélból készül, míg az eredeti modell esetében ez az arány csupán 9 százalék volt. Ennek köszönhetően a karosszéria-struktúra nemcsak egy ütközés esetén nyújt nagyobb védelmet, hanem a zajt és a vibrációt is jelentősen csökkenti. A további fejlesztéseknek köszönhetően a modell zajszintje mindössze 38 dB alapjáraton és 65 dB menet közben, ami jóval alacsonyabb, mint a legfőbb riválisaié.
A Hyundai továbbra is úttörő szerepet tölt be az új technológiák elterjesztésében, amit az is bizonyít, hogy az új i10-es modellt olyan megoldásokkal ruházta fel, amilyenek általában csak a nagyobb (kis- és alsó-középkategóriás) méretosztályokban jellemzőek. A gazdag felszereltség részét képezi a kormánykerékről vezérelhető, sebességkorlátozóval ellátott sebességtartó automatika, a fűthető, bőr bevonatú kormánykerék és első ülések, a hegymenetvezérlő, az intelligens kulcs, amely egyúttal lehetővé teszi a motor gombnyomással történő indítását és leállítását, a LED-es nappali fény, valamint a teljesen automatikus klímavezérlés.
Motorok és sebességváltók
A Hyundai Motor kétféle továbbfejlesztett benzinmotorral kínálja az új generációs i10 modellt. Mindkét erőforrás elsőkerék-hajtással és finoman működő ötsebességes kézi vagy négysebességes automata váltóval rendelhető.
A kínált 1,0 és 1,25 literes erőforrások a Hyundai népszerű "Kappa" motorcsalád tagjai. Az 1,0 literes, háromhengeres erőforrás 66 LE (48,5 kW) leadására képes, pontos hengerűrtartalma 998 cm3. A motor 5500/perc fordulatszámon fejti ki legnagyobb teljesítményét, 700 fordulattal alacsonyabban, mint az elődmodell. A maximális nyomaték 94 Nm, ami már 3500/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ez a motor opcióként folyékony gáz (LPG) üzemmel is rendelhető. Ennél a kivitelnél az elérhető legnagyobb teljesítmény 67 LE (49,3 kW) 6200/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 90 Nm 3500-as fordulatszámon.
A négyhengeres, 1,25 literes "Kappa" motor várhatóan az eladások 40 százalékát teszi majd ki. Hengerűrtartalma 1248 cm3, legnagyobb teljesítménye 87 LE (64 kW) 6000/perc fordulatszámon. Maximális nyomatéka pedig 120 Nm, ami 4000/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.
Biztonság
A biztonság kulcsfontosságú tényező a Hyundai számára. A legújabb technológiáknak köszönhetően, amelyek közül többel csak felsőbb kategóriákban találkozhattunk eddig, az új generációs i10 kategóriája egyik legbiztonságosabb és legjobban felszerelt tagja. Egy sor aktív és passzív biztonsági megoldás gondoskodik az utasok és a gyalogosok maximális védelméről.
Több aktív biztonsági rendszer, mint a menetstabilizáló elektronika (ESC), a járműstabilitás-szabályzó rendszer (VSM), vagy az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, mostantól az alapfelszereltség részét képezi. A passzív biztonsági csomagot bővíti a szintén alapfelszereltségként járó hat légzsák (két elülső, két oldalsó és két, a tető teljes hosszában végighúzódó függönylégzsák) kiemelkedő védelmet nyújt a jármű utasainak ütközés esetén. A valamennyi ülésnél megtalálható a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető rendszer, valamint az automatikus központi zár ugyancsak alapfelszereltség.
Gyártás
Az új generációs i10 új korszakot nyit a Hyundai életében, ugyanis a megújult városi modell már Európában készül. Ennek érdekében az ízmiti Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) üzem bővítésére 2012-ben 475 millió eurót költött a vállalat. A fejlesztés eredményeként több mint 2800 új munkahely jött létre a gyárban és a beszállítóinál, a Hyundai eddigi törökországi befektetéseinek összege pedig meghaladja az egymilliárd eurót.
Az új generációs i10-es gyártásának beindulásával a HAOS éves kapacitása 2014-től 200 ezer darab autóra emelkedik. Az új modell mellett az összeszerelő üzemben tovább folytatják az új, kis kategóriás i20 gyártását is. A Hyundai cseh- és törökországi gyártóegységei együttesen jelenleg 500 ezer autó előállítására képesek évente.
Megbízható minőség
A Hyundai európai gyártású modelljeinek minőségét tovább erősíti az a tény, hogy az európai piacon mostantól az új generációs i10 is megkapja a márka Triple 5 garanciális csomagját, amely öt éves időtartamú, kilométer-korlátozás nélküli általános garanciát, öt éves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át évenként egyszeri átvizsgálást tartalmaz.
Forrás: Hyundai Holding Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!