Prémium modellek a Hyundai közel-keleti sikereinek kulcsai
A Hyundai a világ minden táján a figyelem középpontjába
került az elmúlt években, de a márka nemcsak a közismert piacokon sikeres,
hanem olyan helyeken is, ahol ezt nem várnánk.
A Hyundai globális fejlődése szinte példa nélküli: a márka
legnagyobb piacának tekinthető Kínában három gyár ontja az új modelleket, a
másodikként számon tartott Egyesült Államokban is csupán a szűkre szabott
kapacitás áll a terjeszkedés útjában, Európában pedig a kemény gazdasági
helyzet ellenére sikerült megszilárdítani piaci részesedésüket. Ám nemcsak
ezeken a területeken sikeres a Hyundai, hanem a Közel-Keleten is.
A Hyundai közel-keleti régiója széles vidéket ölel át, a Levante
országokon át nyugaton az öböl-menti területeken keresztül egészen a keleti
Afganisztánig. Amilyen széles területileg, kulturálisan éppen olyan sokszínű
is: a vásárlók nagy része arab, ám nem mind. Némelyikük olajállamokban él,
mások nem. Néhány állam gazdag, míg mások fejlődőnek számítanak.
A Hyundai az elmúlt években ebben a régióban is növekedést
produkált mind darabszámban, mind a márka megítélése szempontjából. A 165
ezernél is több idei első féléves eladási adat előrevetíti, hogy év végére akár
– a tavalyihoz hasonlóan – 300 ezer új Hyundai is elkelhet a régióban. A legkeresettebb
Hyundai modell itt is az Elantra, amelynek értékesítése 35 százalékkal
emelkedett.
A Hyundai elnöke idei célként a márka Modern Prémium
státuszának megerősítését tűzte ki, amelynek lényege, hogy a korábbi értékarányos
márka értékessé lépjen elő, amelyet a közel-keleti vevők valóban értékelnek is:
sehol máshol nem mutatható ki ez ennyire, mint az ebben a régióban eladott prémium
kategóriás Hyundai modellek darabszámának növekedésében, illetve az ezen
modellek által kiérdemelt régiós elismerések, díjak számával.
Tavaly év végén a Hyundai Centennial/Equus modellt a
Közel-Kelet vezető autós magazinja, a Sport Auto a 2012-es Év Autójának választotta,
míg idén májusban a modell új, 2014-es modellévű változata kiérdemelte a Legjobb
Luxusautó címet az Automobile magazintól. Ne feledjük, ezen a területen eddig
szinte kizárólag német luxusmárkák uralkodtak.
A Hyundai különleges, prémium ügyféltereket hozott létre
közel-keleti ügyfelei részére azért, hogy itt méltóképpen mutathassák be nekik
a Centennial és a Genesis luxusmodelleket. Emellett itt a felkészült
értékesítők teljesítik az ügyfelek minden különleges kívánságát is, még mielőtt
beülnének a márka valamely luxusautójába.
A megfelelő környezet kialakítása mellett a Hyundai
különleges, Prémium Ügyfélkezelési Programjával is segíti a prémium modelleket,
amelynek keretein belül garantált visszavásárlási árat is kínálnak új
ügyfeleiknek. A stratégia bevált, hiszen a Genesis és a Centennial értékesítési
eredményei az idei év első felében 12,7 százalékkal haladták meg a tavalyi
számokat.
„Kétségtelen, hogy az átfogó, nagyon kívánatos termékpaletta
és az erős, vevőorientált kereskedőhálózat kombinációja a Hyundai közel-keleti
sikerességének kulcsa.” – mondta Tom Lee, a Hyundai Middle East régiójának vezetője.
„Mindez a Hyundai és üzleti partnerei közötti szilárd bizalmi kapcsolatra épül,
amelyet a két partner közötti gördülékeny kommunikáció és a hatékony
információ-áramlás is segített.”
Lee elmondta, hogy az év második felében új és
továbbfejlesztett Hyundai modellek lépnek piacra. ezek mellett új típusú
marketingtevékenységek keretén belül a prémium ügyfeleket célzó online
reklámfilmeket mutatnak be, míg a Jordániában nemrég bemutatott Sonata Hybrid
modellt új digitális platformokon népszerűsítik. „Tovább dolgozunk azon, hogy a Hyundai váljon a
legszerethetőbb autómárkává a Közel-Keleten.” – tette hozzá Lee.
Más autógyártóktól eltérően a Hyundai nem kívánja külön
márkaként elválasztani prémiummodelljeit, hiszen céljuk az egész Hyundai márka
megítélésének emelése, amely a luxusmodellek elszeparálásával nem jöhetne
létre. Ezt az üzenetet a Közel-Keleten már megértették és ez megfelelő belépő a világ többi luxusautó-piacára.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!