Stagnáló piaci részesedéssel számol a Hyundai jövőre
A dél-koreai Hyundai konszern az elmúlt évek hatalmas erejű
növekedése után jövőre visszavesz a tempóból.
„Azon dolgozunk, hogy 3,5 százalékos európai piaci
részesedésünket a következő évben megszilárdítsuk.” – mondta Allan Rushforth, a
Hyundai Motor Europe vezetője a Frankfurter Allgemeinen Zeitung napilapnak
adott interjújában. A piaci részesedés mértéke szerinte akár egy kis mértékben
emelkedhet jövőre, amit a brit üzletember azokra a várakozásokra alapoz, amely
szerint az európai autópiac az elmúlt hat év csökkenése után 2014-ben akár 2-3
százalékot is bővülhet.
Rushforth arra számít, hogy a Kia testvérmárkával közösen a Hyundai
jövőre kereken egy millió autót fog tudni értékesíteni Európában. A koreai nagyvállalat
már most több autót tud eladni, mint a Daimler konszern Mercedes és Smart
márkái együttesen. Különösen az európai autógyártók, mint a Fiat, Ford vagy az
Opel ügyfelei pártoltak át az elmúlt időszakban a koreai márkához. A Hyundai
főnök becslései szerint legalább 5-6 évig fog eltartani, mire az európai piac újra
eléri a 2007-es szintet.
Rushforth azt is elárulta, hogy még a visszafogottan
kijelölt 3,5 százalékos részesedés elérése is hatalmas erőfeszítésekbe kerül. Németországban
pl. a Hyundai autóinak jó részét az állam roncsautó-prémiumainak köszönhetően
értékesítették még 2009-ben. „Ezek közül sokan 2016-ra tervezik autójuk
lecserélését.” – mondja Rushforth. „Akkkor mutatkozik majd meg igazán, hogy igazán
elégedettek voltak-e az autókkal és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások színvonalával
ahhoz, hogy hűek maradjanak a márkához.” Az elmúlt három évben az újautót
vásárlók közül az ismételten a Hyundai márkát választók aránya 40 százalékról
kereken 50 százalékra emelkedett.