Termékoffenzívára készül a Hyundai


A dél-koreai Hyundai autógyár a következő négy évben 22 új modellt kíván bevezetni az európai piacra annak érdekében, hogy ismét kétszámjegyű növekedést produkáljon.

„Ezt mi ’Terméklendület 2017’ néven emlegetjük.” – mondja Mark Hall, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője a Frankfurti Autószalon sajtórendezvényén. „Ezen termékeinkkel kívánjuk fenntartani növekedési ütemünket és elérni az európai piacon remélt 5 százalékos részesedésünket.” – tette hozzá.

A HME nemrég tolta ki az 5 százalékos piaci részesedés elérésének határidejét 2016-ról az évtized végéig, miután a piac az eddigi legrosszabb eredményét produkálta. A Hyundai európai piaci növekedése az elmúlt két évben átlagosan 10 százalékos volt, amelynek eredményeként a 2010-es 2,6 százalékról tavaly már a piac 3,4 százalékát birtokolta a koreai márka. 2013-ban azonban az értékesítések 3,6 százalékkal csökkentek, ám a piaci részesedés még ezzel együtt is az idénre tervezett 3,5 százalékon álltak.  


A Hyundai tisztviselői elmondták, hogy a 22 új modell nagy része régebbi modellek utódai lesznek, amilyen a Frankfurti kiállításon bemutatott új generációs i10. Ezek mellett persze új modellek is érkeznek, így pl. 2016-tól érkezhet egy kiskategóriás terepjáró is, amely jelenleg még hiányzik a kínálatból.

Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe ügyvezetője utalt arra, hogy nem véletlenül neveztek ismét gyári csapattal a Rali Világkupa (WRC) versenysorozatba. "Azért nem a Forma-1-et választottuk, mert a WRC-nek sokkal több köze van az utcai autókhoz, amelyekből a WRC program hatására sportmodelleket is készíthetünk." Az éppen egy év múlva Párizsban debütáló vadonatúj i20 modell lehet az első olyan autó, amelyből sportos változat is készülhet majd.

"Minden autógyártónak szüksége van sportmodellekre.." - mondja Rushforth. "A vásárlók értékítélete szerint lehetséges, hogy a Kia sportosabbnak hat,, mint a mi termékeink, viszont mi az igényességre törekszünk, akárcsak a Bentley a Volkswagen csoporton belül."

A Hyundai számára nagyon fontos a vásárlókat lenyűgöző új modellek bemutatása, mivel jelenleg a Hyundai egy ügyfélcsökkenési hullámmal néz szembe a közeli jövőben. Az autógyártó ugyanis rengeteg autóját – köztük az i10-et is – olyan árérzékeny vevőknek értékesítette 2009. körül, akiket a legtöbb európai kormányzat ebben az időszakban roncsprémiumokkal támogatott. Ezzel összefüggésben az Európa útjain futó 3,3 millió Hyundai életkora kevesebb, mint hét év.    


„Kihívást jelent számunkra, hogy ezen ügyfeleinket megtarthassuk új járművük megvételekor, vagyis a Hyundai európai növekedése szempontjából a márkahűség fokozása kulcsfontosságú tényező.” – mondta Rushforth, aki nagy reményeket fűz az új i10 modellhez, amely a miniautók árkategóriájában a nagyobb, drágább kategóriák felszereltségeit nyújtja.

Az ügyvezető szerint a miniautók szegmensének piaci aránya 2016-ra 25 százalékra növekszik majd, így jövőre az új i10-ből 74 ezer darabot terveznek értékesíteni, amellyel a szegmensben 6,3 százalékra nőne a Hyundai piaci részaránya. A most leváltott i10 modellből 2007-es bevezetése óta 450 ezer példányban kelt el Európaszerte, így a szegmens 5,9 százalékát tudhatja magáénak a márka.

Az új i10 modellek túlnyomó többsége a Hyundai törökországi üzemében készül majd, ahol a vállalat 475 millió eurót fektetett be a gyárközpont 60 százalékos bővítéséhez, amely így már évi 200 ezer új autót képes termelni.

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését