Termékoffenzívára készül a Hyundai
A dél-koreai Hyundai autógyár a következő négy évben 22 új
modellt kíván bevezetni az európai piacra annak érdekében, hogy ismét
kétszámjegyű növekedést produkáljon.
„Ezt mi ’Terméklendület 2017’ néven emlegetjük.” –
mondja Mark Hall, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője a Frankfurti
Autószalon sajtórendezvényén. „Ezen termékeinkkel kívánjuk fenntartani
növekedési ütemünket és elérni az európai piacon remélt 5 százalékos
részesedésünket.” – tette hozzá.
A HME nemrég tolta ki az 5 százalékos piaci részesedés
elérésének határidejét 2016-ról az évtized végéig, miután a piac az eddigi
legrosszabb eredményét produkálta. A Hyundai európai piaci növekedése az elmúlt
két évben átlagosan 10 százalékos volt, amelynek eredményeként a 2010-es 2,6
százalékról tavaly már a piac 3,4 százalékát birtokolta a koreai márka. 2013-ban
azonban az értékesítések 3,6 százalékkal csökkentek, ám a piaci részesedés még
ezzel együtt is az idénre tervezett 3,5 százalékon álltak.
A Hyundai tisztviselői elmondták, hogy a 22 új modell nagy
része régebbi modellek utódai lesznek, amilyen a Frankfurti kiállításon bemutatott
új generációs i10. Ezek mellett persze új modellek is érkeznek, így pl.
2016-tól érkezhet egy kiskategóriás terepjáró is, amely jelenleg még hiányzik a
kínálatból.
Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe ügyvezetője utalt arra, hogy nem véletlenül neveztek ismét gyári csapattal a Rali Világkupa (WRC) versenysorozatba. "Azért nem a Forma-1-et választottuk, mert a WRC-nek sokkal több köze van az utcai autókhoz, amelyekből a WRC program hatására sportmodelleket is készíthetünk." Az éppen egy év múlva Párizsban debütáló vadonatúj i20 modell lehet az első olyan autó, amelyből sportos változat is készülhet majd.
"Minden autógyártónak szüksége van sportmodellekre.." - mondja Rushforth. "A vásárlók értékítélete szerint lehetséges, hogy a Kia sportosabbnak hat,, mint a mi termékeink, viszont mi az igényességre törekszünk, akárcsak a Bentley a Volkswagen csoporton belül."
Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe ügyvezetője utalt arra, hogy nem véletlenül neveztek ismét gyári csapattal a Rali Világkupa (WRC) versenysorozatba. "Azért nem a Forma-1-et választottuk, mert a WRC-nek sokkal több köze van az utcai autókhoz, amelyekből a WRC program hatására sportmodelleket is készíthetünk." Az éppen egy év múlva Párizsban debütáló vadonatúj i20 modell lehet az első olyan autó, amelyből sportos változat is készülhet majd.
"Minden autógyártónak szüksége van sportmodellekre.." - mondja Rushforth. "A vásárlók értékítélete szerint lehetséges, hogy a Kia sportosabbnak hat,, mint a mi termékeink, viszont mi az igényességre törekszünk, akárcsak a Bentley a Volkswagen csoporton belül."
A Hyundai számára nagyon fontos a vásárlókat lenyűgöző új
modellek bemutatása, mivel jelenleg a Hyundai egy ügyfélcsökkenési hullámmal
néz szembe a közeli jövőben. Az autógyártó ugyanis rengeteg autóját – köztük az
i10-et is – olyan árérzékeny vevőknek értékesítette 2009. körül, akiket a
legtöbb európai kormányzat ebben az időszakban roncsprémiumokkal támogatott. Ezzel
összefüggésben az Európa útjain futó 3,3 millió Hyundai életkora kevesebb, mint
hét év.
„Kihívást jelent számunkra, hogy ezen ügyfeleinket megtarthassuk
új járművük megvételekor, vagyis a Hyundai európai növekedése szempontjából a márkahűség
fokozása kulcsfontosságú tényező.” – mondta Rushforth, aki nagy reményeket fűz az új i10 modellhez, amely a miniautók árkategóriájában
a nagyobb, drágább kategóriák felszereltségeit nyújtja.
Az ügyvezető szerint a miniautók szegmensének piaci aránya
2016-ra 25 százalékra növekszik majd, így jövőre az új i10-ből 74 ezer darabot
terveznek értékesíteni, amellyel a szegmensben 6,3 százalékra nőne a Hyundai
piaci részaránya. A most leváltott i10 modellből 2007-es bevezetése óta 450
ezer példányban kelt el Európaszerte, így a szegmens 5,9 százalékát
tudhatja magáénak a márka.
Az új i10 modellek túlnyomó többsége a Hyundai törökországi
üzemében készül majd, ahol a vállalat 475 millió eurót fektetett be a
gyárközpont 60 százalékos bővítéséhez, amely így már évi 200 ezer új autót
képes termelni.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!