Új kereskedőhálózatot épít a Hyundai Mexikóban


A Hyundai Motor bejelentette, hogy szakítva a Chrysler Group-pal saját újautó kereskedelmi hálózatot kíván kiépíteni Mexikóban azért, hogy ezzel is szélesítse jelenlétét Latin-Amerikában.

„14 évnyi együttműködés után felbontottuk szerződésünket a Chrysler de Mexico-val azért, mert a Hyundai Motor a közeljövőben saját kereskedőhálózatot kíván létrehozni Mexikóban.” – áll a két autógyártó közös közleményében. „Amíg ez megtörténik, a Chrysler de Mexico továbbra is árusítja és karbantartja a Hyundai Motor termékeit.”


A két autógyártó még 2000-ben állapodott meg arról, hogy a koreai márka termékeit a Chrysler kereskedőhálózata árusíthatja Mexikóban, ahol azokat Dodge márkanév alatt értékesítették eddig. Így pl. a Chrysler Dodge Attitude néven kínálja a Hyundai Accentet, míg a Hyundai i10 „i10 by Dodge” néven kapható az országban. A márkanév módosítása ellenére mindkét modell hűtőmaszkján megtartották a Hyundai jelvényét.


Az még nem tisztázott, mikorra épül ki a Hyundai saját hálózata Mexikóban, ezt a Chrysler szóvivője sem volt hajlandó elárulni, míg a Hyundai koreai szóvivője szerint további információkat később hoznak nyilvánosságra.


A Dodge márkájúakként „álcázott” modelleken túl a Hyundai márka feltűnően hiányzik Mexikó autókínálatából, ahol azonban a fontosabb globális autógyártók már régóta jelen vannak. Latin-Amerika, főképp a közép-amerikai és a dél-amerikai térség eddig a Hyundai legkisebb eladási eredményeit hozó piaca volt: 2013. első 5 hónapjában összesen 149 ezer Hyundai fogyott Latin-Amerikában, míg az Egyesült Államokban közel 300 ezer, Kínában 416 ezer, a Közel-Keleten és Afrikában 2013 ezer Hyundait vásároltak ugyanebben az időszakban. A Hyundai legnagyobb mértékben a brazil piacon van jelen, ahol nemrég indult el a saját autógyáruk, amely évente mintegy 150 ezer új autót képes előállítani.


A Hyundai saját kereskedelmi hálózatának kiépítése jelezheti a koreai gyártó azon szándékát is, hogy a lehetséges harmadik észak-amerikai gyártóbázis helyét látják Mexikóban. Az üzem enyhíthetné a márka kapacitási korlátjait, amely korlátozta a Hyundait a megfelelő bővülés idei elérésében. Ezenkívül remek exportbázisként is szolgálna az ország, hiszen Mexikónak 44 országgal van kereskedelmi egyezménye.


A Hyundai a középkategóriás Sonata és a kompakt Elantra modelleket az észak-amerikai Montgomery-ben, Alabamában állítja elő, míg a Kia a Sorento középkategóriás terepjáróját, az Optima középkategóriás limuzinját és a Hyundai Santa Fe crossoverét a georgia-i West Pointban szerelik össze. Mindkét üzem maximális kapacitással látja el az amerikai piacot.

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését