Új kereskedőhálózatot épít a Hyundai Mexikóban
A Hyundai Motor bejelentette, hogy szakítva a Chrysler
Group-pal saját újautó kereskedelmi hálózatot kíván kiépíteni Mexikóban azért,
hogy ezzel is szélesítse jelenlétét Latin-Amerikában.
„14 évnyi együttműködés után felbontottuk szerződésünket a
Chrysler de Mexico-val azért, mert a Hyundai Motor a közeljövőben saját
kereskedőhálózatot kíván létrehozni Mexikóban.” – áll a két autógyártó közös
közleményében. „Amíg ez megtörténik, a Chrysler de Mexico továbbra is árusítja
és karbantartja a Hyundai Motor termékeit.”
A két autógyártó még 2000-ben állapodott meg arról, hogy a
koreai márka termékeit a Chrysler kereskedőhálózata árusíthatja Mexikóban, ahol
azokat Dodge márkanév alatt értékesítették eddig. Így pl. a Chrysler Dodge
Attitude néven kínálja a Hyundai Accentet, míg a Hyundai i10 „i10 by Dodge”
néven kapható az országban. A márkanév módosítása ellenére mindkét modell
hűtőmaszkján megtartották a Hyundai jelvényét.
Az még nem tisztázott, mikorra épül ki a Hyundai saját
hálózata Mexikóban, ezt a Chrysler szóvivője sem volt hajlandó elárulni, míg a
Hyundai koreai szóvivője szerint további információkat később hoznak
nyilvánosságra.
A Dodge márkájúakként „álcázott” modelleken túl a Hyundai
márka feltűnően hiányzik Mexikó autókínálatából, ahol azonban a fontosabb
globális autógyártók már régóta jelen vannak. Latin-Amerika, főképp a
közép-amerikai és a dél-amerikai térség eddig a Hyundai legkisebb eladási
eredményeit hozó piaca volt: 2013. első 5 hónapjában összesen 149 ezer Hyundai
fogyott Latin-Amerikában, míg az Egyesült Államokban közel 300 ezer, Kínában
416 ezer, a Közel-Keleten és Afrikában 2013 ezer Hyundait vásároltak ugyanebben
az időszakban. A Hyundai legnagyobb mértékben a brazil piacon van jelen, ahol
nemrég indult el a saját autógyáruk, amely évente mintegy 150 ezer új autót
képes előállítani.
A Hyundai saját kereskedelmi hálózatának kiépítése jelezheti
a koreai gyártó azon szándékát is, hogy a lehetséges harmadik észak-amerikai
gyártóbázis helyét látják Mexikóban. Az üzem enyhíthetné a márka kapacitási
korlátjait, amely korlátozta a Hyundait a megfelelő bővülés idei elérésében.
Ezenkívül remek exportbázisként is szolgálna az ország, hiszen Mexikónak 44
országgal van kereskedelmi egyezménye.
A Hyundai a középkategóriás Sonata és a kompakt Elantra
modelleket az észak-amerikai Montgomery-ben, Alabamában állítja elő, míg a Kia
a Sorento középkategóriás terepjáróját, az Optima középkategóriás limuzinját és
a Hyundai Santa Fe crossoverét a georgia-i West Pointban szerelik össze. Mindkét
üzem maximális kapacitással látja el az amerikai piacot.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!