Nem kap dízelmotort a Hyundai i10 Indiában
A Hyundai India a Grand i10 bevezetésekor bejelentette, hogy
az újonnan bemutatott autó dízelmotorját nem kapja meg a továbbra is gyártásban
maradó i10.
A Hyundai i10 modellt öt évvel ezelőtti bemutatásakor még
lehetett kapni egy apró 1,1 literes dízelmotorral is, ám a modellfrissítéskor
ez kikerült a kínálatból. Most a Grand i10 bemutatója kapcsán debütált a
konszern vadonatúj 1,1 literes U2 CRDi turbódízelmotorja, amely azonban a
hivatalos tájékoztatás szerint nem kerül bele a korábbi i10 generáció
motorterébe.
Indiában a Grand i10 modellt a Hyundai az i10 fölé
pozícionálja, vagyis mindkettő gyártásban marad, míg a Frankfurti Autószalonon
bemutatott új generációs i10 Európában és a világ más tájain leváltja a korábbi
modellt. A Grand i10 minimális mértékben nagyobb mint az Európának Törökországban
gyártott i10, amelyet nem terveznek árusítani Indiában.
A Hyundai India döntésének hátterében a gázolaj jövőbeli indiai
árképzésében rejlő bizonytalanságok állnak. Az indiai kormányzat és az állami
tulajdonban lévő olajtársaságok a támogatások csökkenése és a leértékelődő
rúpia terheit kénytelenek elviselni.
A gázolaj árképzésének módosítására a következő hónapokban
kerülhet sor, amennyiben az indiai rúpia árfolyama tér magához. Amennyiben a
módosítás megtörténik, a gázolaj indiai ára elérheti a literenkénti 70 rúpiát
(kb. 244 Ft), amelynek eredményeként már lényegesen csökkenhet a kereslet a
dízelautók iránt.
Valójában a dízelautók iránti kereslet növekedése már az
elmúlt hónapokban is lassult, mivel az emberek inkább csökkentették a havi
utazásaik hosszát, de mégis benzines autókat választottak. Vagyis a dízelautók
iránti kereslet sokkal inkább az indiai lakosság utazási távolságaitól függ és
az emberek döntő többsége az i10-hez hasonló kisautókat leginkább városi
használatra, havi 600-800 km megtételére vásárolja.
Ezen okok állhatnak elsősorban a Hyundai India azon döntése
mögött, amely szerint a korábbi i10 generációt nem szerelik fel dízelmotorral.
Az i10 jelenleg kétféle (1,1 és 1,2) benzines motorral kapható, de a kisebbik
erőforrást az ügyfelek választhatják földgáz és folyékony autógázos változatban
is.
Forrás: team-bhp.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!