Nem kap dízelmotort a Hyundai i10 Indiában


A Hyundai India a Grand i10 bevezetésekor bejelentette, hogy az újonnan bemutatott autó dízelmotorját nem kapja meg a továbbra is gyártásban maradó i10.

A Hyundai i10 modellt öt évvel ezelőtti bemutatásakor még lehetett kapni egy apró 1,1 literes dízelmotorral is, ám a modellfrissítéskor ez kikerült a kínálatból. Most a Grand i10 bemutatója kapcsán debütált a konszern vadonatúj 1,1 literes U2 CRDi turbódízelmotorja, amely azonban a hivatalos tájékoztatás szerint nem kerül bele a korábbi i10 generáció motorterébe.  

Indiában a Grand i10 modellt a Hyundai az i10 fölé pozícionálja, vagyis mindkettő gyártásban marad, míg a Frankfurti Autószalonon bemutatott új generációs i10 Európában és a világ más tájain leváltja a korábbi modellt. A Grand i10 minimális mértékben nagyobb mint az Európának Törökországban gyártott i10, amelyet nem terveznek árusítani Indiában.



A Hyundai India döntésének hátterében a gázolaj jövőbeli indiai árképzésében rejlő bizonytalanságok állnak. Az indiai kormányzat és az állami tulajdonban lévő olajtársaságok a támogatások csökkenése és a leértékelődő rúpia terheit kénytelenek elviselni.  

A gázolaj árképzésének módosítására a következő hónapokban kerülhet sor, amennyiben az indiai rúpia árfolyama tér magához. Amennyiben a módosítás megtörténik, a gázolaj indiai ára elérheti a literenkénti 70 rúpiát (kb. 244 Ft), amelynek eredményeként már lényegesen csökkenhet a kereslet a dízelautók iránt.  

Valójában a dízelautók iránti kereslet növekedése már az elmúlt hónapokban is lassult, mivel az emberek inkább csökkentették a havi utazásaik hosszát, de mégis benzines autókat választottak. Vagyis a dízelautók iránti kereslet sokkal inkább az indiai lakosság utazási távolságaitól függ és az emberek döntő többsége az i10-hez hasonló kisautókat leginkább városi használatra, havi 600-800 km megtételére vásárolja.


Ezen okok állhatnak elsősorban a Hyundai India azon döntése mögött, amely szerint a korábbi i10 generációt nem szerelik fel dízelmotorral. Az i10 jelenleg kétféle (1,1 és 1,2) benzines motorral kapható, de a kisebbik erőforrást az ügyfelek választhatják földgáz és folyékony autógázos változatban is.  

Forrás: team-bhp.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését