FRANKFURT 2013: Az Equus a luxuskategóriában is versenyképessé teszi a Hyundait


(Sajtóközlemény) A 2013-as Frankfurti Autószalonon (IAA) a Hyundai az európai újdonságok mellett kiállította az amerikai specifikációjú, 2014-es modellévű Equus luxuslimuzinját is. 

Az 5,2 méteres luxusmodell a Hyundai legnagyobb sorozatgyártású autója. Kiállításának célja megmutatni a látogatóknak, hogy a vállalat képes a luxuskategóriában is versenyképes technológiájú autók gyártására. Az autó négy vagy öt utas utazását szolgálja tökéletes kényelemben, bármilyen hosszú útnak vágjanak is neki. A modell az összes ma elérhető kényelmi és biztonsági felszereléssel kényezteti utasait.


Bár az Equus nem rendelhető Európában, azokban az országokban, amelyek piaci igényeihez tervezték, elismerést váltott ki. Sikerét a vezető közel-keleti autós magazintól nemrég kapott díj is jelzi; az Automobile c. lap 2013 legjobb nagyméretű luxusautójának választotta a típust, amely a régióban Centennial néven ismert. Az idei évben az Equus kvalitásait az AutoPacific autóipari kutató és tanácsadó cég is elismerte, amelytől elnyerte az "Ideális jármű díjat" a luxuskategóriában. Ebben a kategóriában a Hyundai német, japán és amerikai prémiummárkákat előzött meg. 

Az Equus a legfejlettebb megoldásokkal teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá az utazást a vezető és utasai számára. Ügyfeleinek az Equus kimagasló szolgáltatási hátteret biztosít háromévi díjmentes karbantartással, amely az autó szervizbe vitelét és hazaszállítását, valamint a – szerviz idejére - egy csereautó használatát is tartalmazza.

Kifinomult, erős és fejlett hajtáslánc 


Az Equus, amely a valaha gyártott legerősebb Hyundai-modell, könnyűszerrel nyújtja vezetője számára az épp elvárt teljesítményt; 5,0 literes Tau-motorja 429 lóerős, a V8-as szívómotorhoz villámgyorsan reagáló, nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. 


A modern, könnyűfém blokkos motorban nem csak közvetlen benzinbefecskendezés segíti a hatékonyabb égést, hanem a speciálisan hangolt szívórendszer (TIS - Tuned Intake System) és a kettős változó szelepvezérlés (D-CVVT - Dual Continuously Variable Valve Timing) is. Mindezzel a motor szokatlanul széles fordulatszám-tartományban képes impozáns teljesítmény és nyomaték leadására.


A luxuskategória hagyományaihoz igazodva az Equus hátsókerék-meghajtású, ami ideális súlyelosztást eredményez. Dinamikus és kiegyensúlyozott viselkedését segítik a szélesebb hátsó gumiabroncsok, amelyek javítják a vezethetőséget és tökéletesítik a nyomaték talajra vitelét. 


A luxusmodell alapfelszereltségének részét képezi a fejlett adaptív lengéscsillapítás (CDC - Continuous Damping Control). A rendszer a karosszéria és a kerék mozgásának, illetve az oldalgyorsulást mérő érzékelők adatainak alapján kerekenként külön beállítja az ideális csillapítási erőt. Ezáltal minimalizálható az oldaldőlés, ahogy a gyorsítást és a fékezést kísérő bólintás is. A vezető Sport üzemmódot is választhat, feszesebbre állítva a lengéscsillapítást és élénkebbé a gázreakciót. Szintén széria felszereltség az elektronikus vezérlésű légrugózás, amely terheléstől és útviszonyoktól függetlenül állandó hasmagasságot és kisebb bólintási szintet biztosít a finomabb haladás érdekében.


Az elképzelhető összes luxusfelszereltséggel ellátott Equus többek között fűthető szervokormányt, intelligens adaptív tempomatot, xenon-fényszórót, tolatókamerával kiegészített első-hátsó parkolóradart, prémium bőrkárpitozást, mikroszálas hasított bőr tetőborítást, masszírozós vezetőülést, fűthető és szellőztethető első üléseket, fabetéteket, prémium navigációs berendezést, térhangzású, 598 wattos Lexicon® 7.1 hangrendszert, valamint 12 irányba elektromosan állítható vezetőülést kínál. 

Modern vezetőtámogató rendszerek teljes választéka


Az Equus számos olyan innovatív vezetőtámogató rendszert tartalmaz, amelyek célja megelőzni az ütközéseket vagy a veszélyes helyzeteket. A szélvédőre vetített kijelző (HUD - Head-up Display) az autó legfontosabb információit közli; a sebességet és a navigációs adatokat. Ezen kívül a sávelhagyás-figyelmeztetés (LDWS), a holttérfigyelés (Blind Spot Detection - BSD) vagy az automatikus távolságtartó tempomat (SCC) üzenetei itt is megjeleníthetők. Az adatok valós időben jelennek meg a szélvédőn, így a vezető folyamatosan az úton tarthatja szemét. 


Utasain felül az Equus a közlekedők és a gyalogosok biztonságára is ügyel. Például a sávelhagyást figyelő rendszerrel, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az autó véletlenül sávot vált. Hallható, látható és tapintással érzékelhető vészjelzéssel hívja fel a vezető figyelmét az irányjelzés nélküli sávváltásra és az autó kitérésére a sávból.


Az Equus négy egységből álló kamerarendszere 360 fokban mutatja az autó környezetét. A rendszer része a hűtőmaszkra szerelt orrkamera, a külső tükrök házában lévő két oldalkamera és a hátsó tolatókamera. Ezzel a megoldással a vezető kívülről láthatja az autót és válthat a különféle nézetek között. Valamennyi kamera képe a műszerfalba integrált képernyőn jelenik meg alacsony sebességnél. Utazótempóra gyorsítva a képernyő visszavált a navigáció térképére. Természetesen a holttérfigyelés (Blind Spot Detection - BSD) is elérhető, amely akadály érzékelésekor hang- és fényjeleket ad. 


Az Equusban összesen kilenc légzsák védi az utasokat. A vezető térdlégzsákja, a fejlett első légzsákok, az ülésbe szerelt oldallégzsákok elöl és hátul valamint a tetőből kinyíló, a hátsó szélső utasokat és az elöl ülőket egyaránt óvó függönylégzsákok alkotják a komplett rendszert. Ütközés esetén az Equus azonnal segítséget hív, de arra is képes, hogy havonta egyszer, az autó állapotáról e-mailben jelentést küldjön a tulajdonosnak.

Luxus a szolgáltatások terén is

Minden Equushoz jár a „Szolgálatára” (At Your Service) csomag. A program minden kötelezően előírt karbantartást fedez az első három évben vagy 36 000 mérföld (57 600 km) megtételéig, mind az alkatrészek árát, mind a munkadíjat beleértve. Amikor a szervizelés aktuális, a tulajdonos kapcsolatba léphet Hyundai márkakereskedőjével telefonon, vagy a kizárólag az Egyesült Államokban elérhető Hyundai Blue Link® szolgáltatás segítségével. Ezután autójáért eljönnek a szerviz munkatársai és átadják a csereautót. Természetesen az Equust vissza is szállítják tulajdonosához a szervizlátogatást követően.




Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését