FRANKFURT 2013: Az új Hyundai i10 és számos érdekesség a Hyundai frankfurti standján
A 65. Frankfurti Nemzetközi Autókiállítás látogatói első
alkalommal láthatták élőben a Hyundai vadonatúj i10 kisautóját, valamint itt
mutatkozott be a felfrissített ix35 és a Grand Santa Fe Németországban.
A frankfurti kereskedelmi központ 6-os csarnokában
felállított 2 400 négyzetméteres Hyundai standon összesen 18 modellt
állított ki a koreai márka. Ezek közül természetesen kiemelkedik az új i10,
amely mellett az ix35 felfrissített változata és a Grand Santa Fe is
bemutatkozott, de a jövő képviseletében kiállították a Hyundai első
sorozatgyártásban készülő ix35 Fuel Cell modelljét is.
A kiállítás fő attrakciója természetesen a teljesen megújult
i10 modell, amely új formavilágával és kényelmével új mércét állít fel a
kisautók kategóriájában. A fejlesztés során különösen nagy figyelmet kapott a
kidolgozási minőség, a menetkomfort és a biztonság csakúgy, mint az új modell
formavilágának illeszkedése a folyékony szobrászat stílusirányzatba. Az autó
emellett 65 mm-rel szélesebb és 50 mm-rel alacsonyabb, mint a most kifutó
generáció, ennek megfelelően az új i10 elődjénél sokkal dinamikusabb karakterrel
rendelkezik, amelyhez természetesen hozzátartozik a Hyundai márkavédjegynek
számító hatszögletű hűtőmaszk is.
„Az új generációs i10 jelentős előrelépés a márka számára,
amely biztosítja a Hyundai Motor vezető szerepének megőrzését ebben a különösen
versenyképes A szegmensben.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe
alelnöke. „Ezzel a modellel még több ügyfelünknek mutathatjuk meg a Hyundai
Motor célkitűzését: a várakozásokon felüli érték szolgáltatását.” – tette
hozzá.
A 80 milliméterrel megnövelt új Hyundai belső terében az
utasok megnövelt lábteret értékelhetik nagyra, míg a csomagoknak is 10 százalékkal
több, 252 literes hely marad. A kisautó felszereltségi listáján a kategóriában
megszokott tételeken felül (ABS, ESP, 6 légzsák) olyan tételek is szerepelnek,
mint az összes ülésre vonatkozó biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető
jelzés, nyomógombos indítás, automatikus légkondicionáló, vagy éppen a
keréknyomás-érzékelő rendszer.
A vadonatúj Hyundai i10 egyelőre az elődmodellből ismert
kétféle erőforrással kerül piacra. Az alapmotor továbbra is a 998 köbcentis
háromhengeres benzinmotor, amelyet azonban továbbfejlesztettek, így maximális
66 lóerős teljesítményét 700 fordulattal kisebb, 5 500-as fordulatszámnál éri
el, míg maximális 94 Nm nyomatéka már 3 500 fordulatnál rendelkezésre áll.
Ezzel a motorral az autó 14,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra,
kombinált fogyasztása pedig 4,7 liter/100 km. Ez az erőforrás gyári autógázos
változatban is kapható lesz, ilyenkor a maximális teljesítmény 67 lóerő (6
200-as fordulaton), míg nyomatéka 90 Nm (4 500-as fordulatnál).
A Hyundai számításai szerint az eladások 40 százalékát teszi
majd ki az i10-hez rendelhető 1,25 literes négyhengeres benzinmotor, amely 87
lóerős teljesítménnyel és 120 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik, amellyel
12,3 másodperc alatt van százon, miközben átlagfogyasztása öt liter alatt (4,9
l/100 km) marad.
Az új i10 modell premierjén bejelentették az autó
németországi árát is. Az új i10 1,0 literes motorral, alapfelszereltséggel 9
950 eurótól vásárolható meg.
Az új i10 világpremierje mellett két másik modell is most
tartotta premierjét Németországban. Ősztől kapható ugyanis a jelentősen
átdolgozott Hyundai ix35 Németországban, amely enyhe külső módosításai mellett
immár rendelhető egy új, 2,0 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotorral
is. Emellett első alkalommal láthatta a német közönség a Hyundai új
felsőkategóriás terepjáróját, a Grand Santa Fét, amely 22,5 centiméterrel
hosszabb, mint a már korábban is kapható testvére, a 2 800 milliméteresre
növelt tengelytávnak köszönhetően akár három teljes értékű üléssorban 6 vagy 7
utas is kényelmesen helyet foglalhat. Európában ehhez a modellhez kizárólag a
2,2 literes CRDi dízelmotor rendelhető, amely 197 lóerős teljesítménye akár 200
km/h-ig is gyorsíthatja a hatalmas testű SUV-ot.
A járműtechnológia élvonalát az immár szériagyártásban
készülő ix35 Fuel Cell modell demonstrálja a Hyundai standján, amely a
hagyományos meghajtású társaihoz hasonló menetteljesítménnyel rendelkezik, így
már ma bizonyítja a technológia életképességét.
A Frankfurti kiállításon is kiállították a Hyundai és az LG
közös Connectivity tanulmányát, amely az okostelefonok és a jármű fedélzeti
multimédiás rendszereinek kapcsolódását hivatott magasabb szintre emelni,
amelyet egy i30 Coupe modellben mutattak be. Az autó rendszerébe integrált alkalmazás
segítségével a jövő Hyundai modelljei többek között az ajtók bezárásától az
érkezett e-mailek, kapcsolatok, multimédiás anyagok átvitelén keresztül a
navigációs és rádiócsatornák beállításáig az autóba épített 7 colos
érintőképernyőn, illetve a mobiltelefonon keresztül is kezelhetőek lesznek.
A Hyundai a Rali Világbajnokságba visszatérésével jövőre be
kívánja bizonyítani az általa gyártott modelljei minőségét és teljesítőképességét,
ezért természetesen Frankfurtban is kiállításra került az i20 WRC változata,
amelynek 1,6 literes turbómotorja több mint 300 lóerős teljesítményre lesz
képes a jövő évi futamokon.
A Hyundai teljes európai típusválasztéka mellett egy Amerikának készült Equus modellel kívánta reprezentálni a márkában rejlő lehetőségeket. Az 5,2 méter hosszú és egy 5,0 literes 429 lóerős V8 motorral felszerelt Equus luxuslimuzin számtalan elismerésben részesült azokon a piacokon, ahol forgalmazzák és ahol eddig szinte kizárólag a német autómárkák uralták a luxusautó-piacot.
A kiállítás látogatói azonban jóval többet tapasztalhatnak
meg a márkából, mint csupán a kiállított modellek. A német importőr ugyanis az
i30 és i40, valamint a Veloster Turbo, az ix35 és a Santa Fe modellekből álló
tesztflottáját is elhozta, amely az érdeklődők rendelkezésére áll. Utóbbi
terepjáróka képességeiről a parkban felállított emelkedőkkel tarkított terepen
is meggyőződhetnek a vállalkozó szellemű látogatók.
A felnőttek mellett a gyerekekre is gondolt a Hyundai akkor,
amikor a kiállítás szabadterületén a koreai márka által támogatott németországi
Legoland jóvoltából egy tanpályát is felállítottak, ahol a kicsik
megszerezhetik akár életük első jogosítványát, miközben szüleik a kiállított
két i30 Coupe egyikének hátsó szélvédőjéből kialakított érintőképernyőn a facebook
Real-Like alkalmazását próbálhatják ki. Emellett a Hyundai standon többek
között nyereményjátékok és futballműsor szórakoztatja a közönséget, amelyen a
2014-es labdarúgó-világbajnokság kabalafigurái is részt vesznek.
Forrás: hyundai-presselounge.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!