Francia és finn pályákon folytatódik a Hyundai WRC tesztprogramja
A Hyundai Motorsport augusztusban sem pihent, a 2014-es i20
WRC modellnek előbb a francia aszfaltos, majd a finn kavicsos terepen kellett
helyt állnia.
Bryan Bouffier és Juho Hänninen tesztpilóták tíz napon
keresztül együtt tesztelték az autót a francia aszfalton, mielőtt a kavicsos
pálya specialistája, a finn Hänninen hazai pályán kezelésbe vette volna az i20
WRC-t. A Hyundai raliautójának legújabb fejlesztését először a franciaországi
Vosges régióban tették próbára augusztus 12 és 16 között azzal a céllal, hogy adatokat
és tapasztalatokat gyűjtsenek az adott terepviszonyok között.
„Az i20 WRC első aszfaltúton végzett tesztjéhez szándékosan
igen széleskörű tesztprogramot dolgoztunk ki azért, hogy meghatározzuk a jármű
alapbeállításait ezen a terepen.” – magyarázta Michel Nandan csapatfőnök. „Nagyon
jó futásteljesítményt értünk el különösebb probléma nélkül és értékes
visszajelzéseket kaptunk mind Bryan, mind Juho részéről, így a következő körben
lehetővé válik az egyes alkotóelemek finomhangolása. Összességében elégedettek
lehetünk az autó aszfalton nyújtott teljesítményével.”
„Úgy gondolom, ez a teszt jól alapot biztosít számunkra a
további fejlődéshez.” – teszi hozzá Bryan Bouffier. „A Vosges régió útjai lehetővé
tették az autó kulcsfontosságú elemeinek vizsgálatát és az i20 WRC viselkedésének
elemzését. Elégedett vagyok az autó viselkedésével gyors és rázós szakaszokon
egyaránt. Persze néhány területen még fejlesztenünk kell, de összességében az
autót kiegyensúlyozottnak és könnyen kezelhetőnek találtam.”
Az aszfalton végzett eredményes tesztelés után a csapat
augusztus végén Finnországba költözött azért, hogy megismerkedjenek a gyors
kavicsos utakkal és a finn ralikat meghatározó ugratókkal, amelyek technikailag
a leginkább megviselik a résztvevő autókat. Ezen szakasznak a helyi sztár Juho
Hänninen a 2014-es Hyundai i20 WRC egy továbbfejlesztett változatával vágott
neki.
„Finnországban a 2014-es raliautó egy továbbfejlesztett
változatával érkeztünk” – mondja Nandan. „Néhány módosítást végeztünk az autó
formáján, a tesztek során pedig fejlesztettük az i20 aerodinamikáját. Felszereltünk
új légterelő elemeket és figyelmünket a legjobb egyensúly kialakítására
fordítottuk. Meg kívántunk arról győződni, hogy az i20 minden eleme megfelelően
működik nagy sebességnél és a rendkívül megterhelő ugratóknál egyaránt. Az autó
extrém gyorsulást képes elérni ezeken az ugratókon, így számunkra nagyon fontos
az autó és annak részegységeinek tanulmányozása az ugratókat követő
földre érkezés után. Ezen túlmenően kipróbáltunk különböző felfüggesztési és
differenciálmű megoldásokat azért, hogy a jövő évi ralikon a legjobb
beállításokkal vehessünk részt.”
„Pozitívan csalódtam az i20 WRC kezelhetőségével
kapcsolatban, miután először vezettem az autót.” – kommentálta tapasztalatait Juho
Hänninen. „Amikor először jársz Finnországban soha nem tudhatod, mire
számíthatsz: néha nagyon kemény a terep, amely sok futómű-állítást igényel. Ebben
az esetben azonban már az első naptól könnyen ment minden, így csak kisebb kiigazításokra
volt szükség. Az autó nagyszerűen reagált az elmúlt 5 napban elvégzett minden egyes módosításra,
így már az elején úgy éreztem, hogy megbízhatok az autóban és ez az érzés
napról napra erősödött bennem.”
Mivel a következő időszakban minden két hétre jut tesztelés,
így elmondható, a Hyundai Motorsport mostanra érkezett a fejlesztés hajrájába a jövő évi
FIA WRC bajnokság indulása előtt. „Minden egyes tesztidőszakban új elemekkel
gazdagodik az autó, ám nemcsak a tesztpályákon dolgozunk, de a gyárban is
rengeteg munka vár ránk az autó felkészítéséhez. A csapatunk mindent belead és
mindenki a legjobb formáját hozza.” – összegezte Nandan.
Forrás: hyundaipressoffice.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!