A Michigani Egyetemmel közösen fejleszt a Hyundai
A Hyundai amerikai fejlesztőközpontja a Michigani Egyetemmel
közösen a figyelmetlen vezetésre és az üzemanyag-gazdaságosságra irányuló projekteket
végez a következő időszakban.
A Hyundai-Kia America Technical Center (HATCI) az amerikai
Michiganben található, amelynek közelében helyezkedik el a Michigani Egyetem
központi kampusza, így az oktatási intézmény tehetséges diákjaival elsőrangú
partnere a koreai márka fejlesztőközpontja számára. Az elkövetkező időszakban az
iskola mérnöki karának kineziológiai szakirányú végzős hallgatói professzoraik
segítségével működnek együtt a HATCI járműfejlesztő mérnökeivel azért, hogy a
közös munka eredményeként egyedi megoldások szülessenek a vásárlók állandóan
változó igényeire és az ezt kielégítő technológiai kihívásokra.
Az együttműködés mindkét fél számára előnyös, hiszen a közös
kutatás mellett a HATCI számára tehetséges mérnökök toborzására nyílik
lehetőség, akik így az egyetem elvégzése után is a michigani régióban
maradhatnak.
A mérnökök két különálló projekten dolgoznak majd. Az egyik
ilyen a „sztráda hipnózis” néven emlegetett jelenség, amelynek lényege, hogy a
hosszú autópályás utazások alatt a vezető gyakran elveszíti összpontosító
képességét, majd érkezése után képtelen visszaemlékezni a megtett útra. Az
amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal szerint 2011-ben több mint 3 ezer
ember halt meg és kb. 387 ezer ember sérült meg ezen jelenség miatt. A mérnökök
most a vezetők agyhullámait vizsgálják, amelynek során megkísérlik már a
kezdeti szakaszban felismerni a vezető koncentrációjának csökkenését, amelynek
nyomán hallható vagy tapintható figyelmeztetést kaphatna a sofőr. A jelenlegi
megoldások a vezető fej- és szemmozgását kísérik figyelemmel, miközben az EEG
szenzorok már jóval korábban jeleznék a fáradtságot.
A HATCI másik projektjében az erőforrások üzemanyag-takarékosságának
fejlesztése kerül előtérbe a kettős előkamrás szegénykeverékes égési rendszerek
(Dual Pre-Chamber – DPC) felhasználásával. A tanulmány elsősorban az égéstér és
a dugattyúk csúcsinak geometriájának fejlesztésével igyekszik elősegíteni a
szegénykeverékes égést. A fejlesztés első fázisaként a hengereken belüli
folyamatokat vizsgálják meg, majd egy egyhengeres optikai motor segítségével
láthatóvá teszik ezeket és különböző további optimalizálási tanulmányokat
végeznek el rajta. A végzős diákok az egyhengeres optikai tanulmányokat
segítik, míg a HATCI mérnökei a henger szerkezetét alakítják ki, míg a HATCI fékpadján
folytatott fejlesztést és tesztelést már közösen végzik.
Forrás: aftermarketnews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!