A Michigani Egyetemmel közösen fejleszt a Hyundai


A Hyundai amerikai fejlesztőközpontja a Michigani Egyetemmel közösen a figyelmetlen vezetésre és az üzemanyag-gazdaságosságra irányuló projekteket végez a következő időszakban.

A Hyundai-Kia America Technical Center (HATCI) az amerikai Michiganben található, amelynek közelében helyezkedik el a Michigani Egyetem központi kampusza, így az oktatási intézmény tehetséges diákjaival elsőrangú partnere a koreai márka fejlesztőközpontja számára. Az elkövetkező időszakban az iskola mérnöki karának kineziológiai szakirányú végzős hallgatói professzoraik segítségével működnek együtt a HATCI járműfejlesztő mérnökeivel azért, hogy a közös munka eredményeként egyedi megoldások szülessenek a vásárlók állandóan változó igényeire és az ezt kielégítő technológiai kihívásokra.     


Az együttműködés mindkét fél számára előnyös, hiszen a közös kutatás mellett a HATCI számára tehetséges mérnökök toborzására nyílik lehetőség, akik így az egyetem elvégzése után is a michigani régióban maradhatnak.

A mérnökök két különálló projekten dolgoznak majd. Az egyik ilyen a „sztráda hipnózis” néven emlegetett jelenség, amelynek lényege, hogy a hosszú autópályás utazások alatt a vezető gyakran elveszíti összpontosító képességét, majd érkezése után képtelen visszaemlékezni a megtett útra. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal szerint 2011-ben több mint 3 ezer ember halt meg és kb. 387 ezer ember sérült meg ezen jelenség miatt. A mérnökök most a vezetők agyhullámait vizsgálják, amelynek során megkísérlik már a kezdeti szakaszban felismerni a vezető koncentrációjának csökkenését, amelynek nyomán hallható vagy tapintható figyelmeztetést kaphatna a sofőr. A jelenlegi megoldások a vezető fej- és szemmozgását kísérik figyelemmel, miközben az EEG szenzorok már jóval korábban jeleznék a fáradtságot.  

A HATCI másik projektjében az erőforrások üzemanyag-takarékosságának fejlesztése kerül előtérbe a kettős előkamrás szegénykeverékes égési rendszerek (Dual Pre-Chamber – DPC) felhasználásával. A tanulmány elsősorban az égéstér és a dugattyúk csúcsinak geometriájának fejlesztésével igyekszik elősegíteni a szegénykeverékes égést. A fejlesztés első fázisaként a hengereken belüli folyamatokat vizsgálják meg, majd egy egyhengeres optikai motor segítségével láthatóvá teszik ezeket és különböző további optimalizálási tanulmányokat végeznek el rajta. A végzős diákok az egyhengeres optikai tanulmányokat segítik, míg a HATCI mérnökei a henger szerkezetét alakítják ki, míg a HATCI fékpadján folytatott fejlesztést és tesztelést már közösen végzik.       

Forrás: aftermarketnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését