Felavatták a Hyundai új tesztközpontját
Elkészült a Nürburgring mellett felépített
tesztcentrumával a Hyundai, amelyet a múlt hét végén ünnepélyes keretek között avattak fel.
Habár az elmúlt időkben elég rossz volt a versenypálya híre
az esetleges eladás és a kedvezőtlen politikai feltételek miatt, a Hyundai
Motor Group jelzésértékűnek is mondható beruházásba kezdett, amelynek
eredményeként szeptember közepén ünnepélyes keretek között, a vállalat kék
színű szalagját átvágva hivatalosan is átadták a Hyundai Motor European Technical
Centernek (HMETC) keresztelt létesítményt.
A Hyundai csoport összesen 5,5 millió euró beruházással
hozta létre az ezüstös színben pompázó tesztcentrumot, amelynek felépítésével a
márkacsoport jelezte a külvilág felé teljes körű bizalmát a versenypálya
jövőjével kapcsolatban.
Az összesen 3 600 négyzetméteres hasznos területtel
rendelkező létesítmény a Hyundai Motor Group rüsselsheimi
kutató-fejlesztőközpontjához kapcsolódik, így a márka jövőben bemutatásra váró
modelljeit itt vizsgálják és készítik fel, majd a „Nordschlefén” tesztelik le a
Hyundai csoport mérnökei, hogy azok valóban készen álljanak a mindennapok
kihívásaira. A koreaiak mellett már több európai és globális autógyártónak is
van a versenypálya körül saját fejlesztőrészlege.
A németországi Nürburgring 20,8 kilométer hosszúságú és 73 kanyarral tarkított pályája mind a versenyautókat, mint a pilótákat hatalmas igénybevételnek teszi ki. Tudja ezt Dirk Schoyman is, aki a „Zöld Pokolnak” is nevezett aszfaltcsíkon megrendezett 24 órás versenyeken már 30-szor helytállt. „Gyorsított tartósteszteket végzünk a pályán, amelynek során néhány hét alatt 480 kört, azaz kb. 10 ezer kilométert teszünk meg az autókkal. Ezzel a való élet mintegy 150 – 180 ezer kilométeres futásteljesítményét tudjuk szimulálni.” – mondja.
„Büszkék vagyunk arra, hogy autóinkat ezen a legendás pályán
tesztelhetjük.” – mondta Seung Wook Yang, a HMETC elnöke. „A tesztek
segítségével pontosan olyan autókat tudunk majd kínálni, amelyek megfelelnek európai
vásárlóink igényeinek. Ám még ennél is fontosabb, hogy az itt szerzett
tapasztalatot a koreai fejlesztőközpontunk is hasznosíthatja.”
„Az új létesítmény további kapacitása révén lehetővé teszi
még több új fejlesztésű modellünk kormányzásának, felfüggesztésének,
menettulajdonságainak és kezelhetőségének tesztelését és azok finomhangolását.” –
mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke az átadáson.
„Mivel a Hyundai jövőben összes modelljét a Nürburgringen
teszteli, ezért ez a tény nagymértékben javítja a márka minőségi megítélését
is.” – mondta Yousefi Hashtyani, a tesztcentrum vezetője. Hozzátette, a Hyundai
új létesítménye is az európai vásárlók iránti elkötelezettségét erősíti,
akik a németországi Rüsselsheimben található, immár tíz éve működő fejlesztőközpont által megalkotott
járművek közül választhatnak.
A négyszintes épületben a többállásos szervizrészen és
irodákon túl egy VIP részleg is helyet kapott. Az ázsiaiak tökéletességére
jellemző módon az épületből a versenypályára vezető feljárót a hidegebb napokra
fűtőcsövekkel, míg a forró nyári időszakra az épületet egy tetőterasszal is
ellátták.
Forrás: general-anzeiger-bonn.de, lokalo.de