Ausztráliában már kapható a Hyundai i30 sportváltozata


A Hyundai Australia bemutatta az i30 SR modellt, amely először kapta meg a koreai gyártó új kétliteres GDI benzinmotorját.

Tavaly, a Sydney Autószalonon mutatták be először az i30 SR sportváltozatának tanulmányát, amely a Hyundai koreai és ausztrál mérnökeinek munkája eredményeként mostanra szériaéretté fejlődött. „Az i30 SR a teljesítmény és a stílus ötvözésével valóban izgalmas vezetési élményt képes nyújtani.” – mondja John Elsworth, a Hyundai Motor Company Australia ügyvezetője. „Az ausztrál utakon továbbfejlesztett Veloster Turbo SR-hez hasonlóan az i30 SR is tanúsítja a Hyundai elkötelezettségét az ausztrál termékpaletta iránt.”  


Az i30 SR 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses GDI benzinmotorja 173 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 209 Nm, amelyet 4 000 és 5 500 fordulat között ad le. Ez 25 lóerővel és 31 Nm-rel nagyobb, mint az eddig Ausztráliában kapható i30 1,8 literes, hengerenkénti befecskendezéses változatának teljesítménye.


Az új i30 SR hatfokozatú kézi-, vagy szintén hatfokozatú, szekvenciálisan manuálisan is kapcsolható automata váltóművel készül, amelyek váltóáttételei teljesen eltérnek az eddigi 1,6-os dízel és 1,8-as benzines motorokkal szerelt változatokétól.


A Hyundai mérnökei a Sachs lengéscsillapító-gyártóval szorosan együttműködve fejlesztették tovább az i30 futóművét, amelynek eredményeként új lengéscsillapítók és első rugók kerültek az autó alá. A számítógépes elemzéseket követő országúti tesztelés során négy i30 alatt összesen 43 féle beállítási kombinációt próbáltak ki. A változtatásoknak köszönhetően az SR kanyarban sokkal stabilabbá vált, kezelhetősége sokat finomodott, miközben megőrizte az i30 komfortos rugózását.


Az új sportváltozat ezekkel a módosításokkal 7,7 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani, amely 1,4 másodperccel jobb eredmény, mint a korábbi legerősebb változat, az 1,8 literes i30 Elite ideje. Az automataváltós kivitel 0,9 másodperccel lassabb ugyan (8,6), de még így is 1 másodperccel veri a korábbi gyengébb kivitelt. Az eredményeket ráadásul úgy érték el, hogy eközben a tesztautók 50 literes üzemanyagtankjában 45 liter benzint töltöttek. Az i30 SR manuális váltóval átlagosan 7,2 litert, míg az automata 7,5 litert kér 100 km-re.


Az i30 SR az eddigi Elite csúcsváltozatra épülve annál is gazdagabb felszereltséggel rendelkezik. Ennek részeként a 17 colos könnyűfém felnik, a fekete betétes sportlökhárító elöl, a hátsó diffúzor, a HÍD xenon fényszórók, a LED hátsó lámpák dobják fel az SR külsejét, míg belül alumínium pedálok, félbőr, vagy bőrülések, elektromos ülésállítás és fényre sötétedő belső tükör képezi az alapfelszereltség részét.  


Az új i30 SR manuális váltóval 27 990 ausztrál dollárért (kb. 5,7 mFt), míg az automata váltós kivitel 30 190 dollárért kapható Ausztráliában. Mindkét változathoz 2 ezer dollárért rendelhető a panoráma napfénytető.

Forrás: fullboost.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését