Ausztráliában már kapható a Hyundai i30 sportváltozata
A Hyundai Australia bemutatta az i30 SR modellt,
amely először kapta meg a koreai gyártó új kétliteres GDI benzinmotorját.
Tavaly, a Sydney Autószalonon mutatták be először az i30 SR
sportváltozatának tanulmányát, amely a Hyundai koreai és ausztrál mérnökeinek
munkája eredményeként mostanra szériaéretté fejlődött. „Az i30 SR a
teljesítmény és a stílus ötvözésével valóban izgalmas vezetési élményt képes
nyújtani.” – mondja John Elsworth, a Hyundai Motor Company Australia
ügyvezetője. „Az ausztrál utakon továbbfejlesztett Veloster Turbo SR-hez
hasonlóan az i30 SR is tanúsítja a Hyundai elkötelezettségét az ausztrál termékpaletta
iránt.”
Az i30 SR 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses GDI
benzinmotorja 173 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 209 Nm, amelyet 4 000
és 5 500 fordulat között ad le. Ez 25 lóerővel és 31 Nm-rel nagyobb, mint
az eddig Ausztráliában kapható i30 1,8 literes, hengerenkénti befecskendezéses
változatának teljesítménye.
Az új i30 SR hatfokozatú kézi-, vagy szintén hatfokozatú,
szekvenciálisan manuálisan is kapcsolható automata váltóművel készül, amelyek
váltóáttételei teljesen eltérnek az eddigi 1,6-os dízel és 1,8-as benzines
motorokkal szerelt változatokétól.
A Hyundai mérnökei a Sachs lengéscsillapító-gyártóval
szorosan együttműködve fejlesztették tovább az i30 futóművét, amelynek
eredményeként új lengéscsillapítók és első rugók kerültek az autó alá. A számítógépes
elemzéseket követő országúti tesztelés során négy i30 alatt összesen 43 féle
beállítási kombinációt próbáltak ki. A változtatásoknak köszönhetően az SR kanyarban
sokkal stabilabbá vált, kezelhetősége sokat finomodott, miközben megőrizte az
i30 komfortos rugózását.
Az új sportváltozat ezekkel a módosításokkal 7,7 másodperc
alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani, amely 1,4 másodperccel jobb eredmény, mint
a korábbi legerősebb változat, az 1,8 literes i30 Elite ideje. Az automataváltós
kivitel 0,9 másodperccel lassabb ugyan (8,6), de még így is 1 másodperccel veri
a korábbi gyengébb kivitelt. Az eredményeket ráadásul úgy érték el, hogy
eközben a tesztautók 50 literes üzemanyagtankjában 45 liter benzint töltöttek. Az
i30 SR manuális váltóval átlagosan 7,2 litert, míg az automata 7,5 litert kér
100 km-re.
Az i30 SR az eddigi Elite csúcsváltozatra épülve annál is gazdagabb
felszereltséggel rendelkezik. Ennek részeként a 17 colos könnyűfém felnik, a fekete
betétes sportlökhárító elöl, a hátsó diffúzor, a HÍD xenon fényszórók, a LED
hátsó lámpák dobják fel az SR külsejét, míg belül alumínium pedálok, félbőr,
vagy bőrülések, elektromos ülésállítás és fényre sötétedő belső tükör képezi az
alapfelszereltség részét.
Az új i30 SR manuális váltóval 27 990 ausztrál
dollárért (kb. 5,7 mFt), míg az automata váltós kivitel 30 190 dollárért kapható
Ausztráliában. Mindkét változathoz 2 ezer dollárért rendelhető a panoráma
napfénytető.
Forrás: fullboost.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!